Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Tubus Tara lowrider monteren (probleem) - Forum Wereldfietser

Tubus Tara lowrider monteren (probleem)

Hoi,
Ik hád lowriders ivm verende voorvrok en daar ik vandeweek nieuwe fiets heb gekocht (Koga terra-liner)en deze niet passen heb ik via Futurum-shop TUBUS Tara-lowriders besteld.
Ik wil deze nu op m'n fiets monteren maar het lukt niet :? .
De oogjes zijn dunner dan de schroef die op mijn voorvork zit, de bijgeleverde schroeven zijn dus te klein..
Ik meende dat deze low-riders op elke fiets passen, vandaar aankoop via internet.
Hoe kan ik dit oplossen? oftewel, kan dit opgelost?
In afwachting, vriendelijke groet,
Marjan.
marjan schreef:Hoi,
Ik hád lowriders ivm verende voorvrok en daar ik vandeweek nieuwe fiets heb gekocht (Koga terra-liner)en deze niet passen heb ik via Futurum-shop TUBUS Tara-lowriders besteld.
Ik wil deze nu op m'n fiets monteren maar het lukt niet :? .
De oogjes zijn dunner dan de schroef die op mijn voorvork zit, de bijgeleverde schroeven zijn dus te klein..
Ik meende dat deze low-riders op elke fiets passen, vandaar aankoop via internet.
Hoe kan ik dit oplossen? oftewel, kan dit opgelost?
In afwachting, vriendelijke groet,
Marjan.
heeft de vork doorlopende gaten? Dan gewoon langere m5 boutjes gebruiken met moertjes aan de binnenkant van de vork

Helaas niet.
Gr, Marjan.

marjan schreef:Helaas niet.
Gr, Marjan.
Zitten de gaten wel op de goede plek? (afstand to het montagegat bij de naaf ~165mm , bij veel oude Koga's is dit te weinig)
Dan had de Tara maar geen bagagedrager moeten worden en zou ik een 6mm boor (of beter een vijl om het gat naar boven te vergroten) van stal halen

Hoi Marten,
Ja, de gaten zitten op de goede plek.16,5 cm.
dat wordt vijlen...of het volgende : http://www.vlerickfietsen.be/bagagetran ... 1_big.html
nu nog even zoeken waar ik die ka kopen.
Een gedoe.. dacht 2 universele produkten in huis te hebben.. :?

hallo,

Ik heb ook een terra liner met tara lowrider, heb er inderdaad wat problemen mee gehad.
volgens mij heb ik de busjes en de gaatjes van de lowrider wat ruimer geboord. de bijgeleverde boutjes waren m5 ipv m6 wat in mijn vork moest.
ik weet natuurlijk niet of dit bij jou ook het probleem is. mijn terra liner is al 10 jaar oud. en die zou dus best anderes kunnen zijn.

succes

Hoi Frank,
Dat zal ongetwijfeld hetzelfde probleem zijn.
Prettig dat het opgelost kan worden. Nu zeggen me die maat van de schroefjes niks, ik zal iemand gaan bezoeken met een boor-machine... :oops:
bedankt, vgr, Marjan.

marjan schreef:Hoi Frank,
Dat zal ongetwijfeld hetzelfde probleem zijn.
Prettig dat het opgelost kan worden. Nu zeggen me die maat van de schroefjes niks, ik zal iemand gaan bezoeken met een boor-machine... :oops:
bedankt, vgr, Marjan.

M6x 16
M = Metrisch,
het 1e getal slaat op de diameter in millimeters.
het tweede getal is de lengte van de boutsteel

Niet te verwarren met aanduidingen als M10 x 1, waarbij de 1 dan op de spoed (=stijging) van de schroefdraad slaat. Werktuigbouwers vinden dit logisch

:D

Inmiddels zijn er grotere gaatjes geboord door buurman, en is de voordrager gemonteerd maar.... nu krijg ik het spatbord er niet meer passend op..
Zijn die draadjes van satbord in te korten of maar helemaal weghalen..
bedankt Marten voor de uitleg van de mm van schroeven!

marjan schreef:Zijn die draadjes van spatbord in te korten
Ijzerzaag :D
Leon

Sorry voor mijn M-verhaal maar gelukkig was daar de altijd hulpzame M-gineering.

vaak zitten de spatborden met een soort ijzerdraad vast.
Op de plek waar dit ijerdraad aan het spatbord vast zit kun je het ijzerdraad in lengte verstellen. en dan het overtollige ijzerdraad er afzagen.
succes.

Hé Frank, geeft niks! Ik heb weer wat geleerd én in praktijk gebracht, vroeg in fietswinkel om M!! 6 schroeven. :D en kreeg meteen wat ik wilde.

:oops: Ik schreef mijn laatste bericht wat (te) snel, had voordrager gemonteerd en zat toen dus met die te lange stangen van spatbord.
Vanmiddag andersom geprobeerd, eerst spatbord, dán low-rider en het past perfect!

Groet, Marjan.