Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Amstel Gold Race, dus Zuid-Limburg op slot - Pagina 5 - Forum Wereldfietser

Amstel Gold Race, dus Zuid-Limburg op slot

Voor de organisatie is het lastig dat het parcours is niet selectief genoeg. Iedereen met zit vlees kan meedoen. Zou het zwaarder zijn zou het minder deelnemers kunnen trekken. Anderzijds zou het simpel kunnen zijn doe het inschrijfgeld flink omhoog.
Hoe doen ze het bij de Ronde van Vlaanderen.
Leon schreef: ↑
za 11 sep, 2021 18:46
Of Hilvarenbeek, Oirschot, Ommen, Echt of Klimmen? Het ligt er wat aan wat je een plein noemt.
Hilvarenbeek heeft een heel mooi Vrijthof. Ideaal voor de koffie, lunch en diner het is daar prima toeven. Fietsers weten het te vinden je ze ze in alle soorten en maten. Heel gezellig.
Fedor schreef: ↑
di 20 feb, 2024 18:00
Het was weer even hectisch over toertochten in Vaals en dus in het nieuws. Storm in een glas water bleek later.
Nieuwe ontwikkelingen: https://www.fiets.nl/nieuws/naamswijzig ... ef_header_ 🙃
1 april :lol:
en ''Nelis Jeanssen" als variant op Jean Nelissen.
In een poging minder wielertoeristen te trekken worden de Grebbeberg en de Amerongseberg omgedoopt tot Grebbeheuvel en Amerongseheuvel.
En dat terwijl we hier in de polder juist aan het kijken zijn welke verkeersdrempels we van een welluidende naam zouden kunnen voorzien om onze Strava-rondjes een beetje cachet te geven ...
Je bedoelt zoiets als in Drenthe waar ze een afvalbult nu col noemen?
Waarom willen de wielrenners per se naar Zuid-Limburg gaan om hellingen en cols te nemen? In Duitsland en Ardennen plek zat.
Martin E. van Doornik schreef: ↑
zo 24 mar, 2024 19:27
Waarom willen de wielrenners per se naar Zuid-Limburg gaan om hellingen en cols te nemen? In Duitsland en Ardennen plek zat.
Tja. Waarom is het in de zomer elke dag kermis op de Ventoux en Alpe d'Huez?
Er zijn in Frankrijk hellingen die even zwaar maar veel rustiger zijn als de Ventoux, en hellingen die veel mooier zijn dan Alpe d'Huez.
Het moet iets sociologisch zijn, veronderstel ik.
Martin E. van Doornik schreef: ↑
zo 24 mar, 2024 19:27
Waarom willen de wielrenners per se naar Zuid-Limburg gaan om hellingen en cols te nemen? In Duitsland en Ardennen plek zat.
Aansprekende namen van de AGR. Daarnaast uitstekende voorzieningen. Zuid-Limburg is veel toeristischer dan de andere gebieden.
Waarom willen mensen per se Reitsma fietsen, of de Eurovelo 6? :wink:
Martin E. van Doornik schreef: ↑
zo 24 mar, 2024 19:27
Waarom willen de wielrenners per se naar Zuid-Limburg gaan om hellingen en cols te nemen? In Duitsland en Ardennen plek zat.
Omdat je misschien wel nergens zoveel cols in zo'n korte tijd kunt rijden.
Luister maar naar wat Lorena Wiebes zegt. (op 1minuut 20 van het filmpje)
Leon schreef: ↑
zo 24 mar, 2024 21:34
Martin E. van Doornik schreef: ↑
zo 24 mar, 2024 19:27
Waarom willen de wielrenners per se naar Zuid-Limburg gaan om hellingen en cols te nemen? In Duitsland en Ardennen plek zat.
Omdat je misschien wel nergens zoveel cols in zo'n korte tijd kunt rijden.
Zeker klimmen die zo goed bij naam bekend zijn. Bij Luik-Bastenaken-Luik liggen de bekende klimmen veel verder uit elkaar. En in de Eifel wordt geen bekende wedstrijd gereden.
In de aangrenzende Voerstreek is het ook prachtig fietsen....
DSCF9335.jpg
Misschien ik het beter met de tochtjes in Zuid-Limburg en de Voerstreek te wachten totdat de mest uitgereden is en de percelen en bermen gesproeid zijn want vanmiddag kreeg ik het sproeimiddel bijna in mijn gezicht toen een boer zijn perceel, de berm én de weg aan het sproeien was; het apparaat stak letterlijk een halve meter over de weg heen. Toen heb ik me omgedraaid en kwam ik langs een perceel waar de boer kennelijk al geweest was, ook in de Voerstreek bij Moelingen. Ook een flink aantal percelen aan de Nederlandse kant liggen er weer geel bij. Gelukkig ziet het er over een maand of zo allemaal weer mooi uit.Afbeelding
Martin E. van Doornik schreef: ↑
zo 24 mar, 2024 19:27
Waarom willen de wielrenners per se naar Zuid-Limburg gaan om hellingen en cols te nemen? In Duitsland en Ardennen plek zat.
Mijn argumentatie voor Limburg zou zijn; de overheerlijke vlaaien. Verplichte kost bij de koffiestop. Dichtbij huis, je kan zelfde dag weer thuis slapen. Volstaat prima als training voor de rest van de jaarlijkse toertochten. De gastvrijheid. Het dialect. De zachte 'g'. Het uitzicht.
En: zolang iedereen per se naar zuidlimburg wil blijft er in Duitsland en de Ardennen in elk geval plek zat.
Mensen let op. Morgen en overmorgen is de AGR weer. Dus kom voor de gezelligheid fietsen in Zuid-Limburg. Voor de rust moet je ergens anders zijn. Of je verkent Parkstad, want daar fietsen ze niet.
Route zaterdag:
agr24za.jpg
agr24za.jpg (90.12 KiB) 107 keer bekeken