frank en diane schreef:aan allen bedankt voor de reacties,
aan GoDiva : ben je met de vlieger gegaan en vanop hetzelfde vliegveld terug gevlogen, of geland op het ene vliegveld en terug via het andere?
ons eerste plan is om naar shannon airport te vliegen en van daaruit een tweetal weken rond te fietsen om dan van daaruit terug te vliegen,
welke was jouw gemiddelde dagafstand dat je fietste?
thx voor reactie
Ik ben idd van Charleroi naar Dublin gevlogen en terug. Van Dublin heb ik dan wel de bus genomen naar Donegal (town), om van daar de noordkust te beginnen fietsen. Op het einde heb ik van Newry een bus trug naar Dublin (rechtstreeks luchthaven) genomen. Echter ik zie, zeker met Ryan air, geen probleem om van een andere luchthaven te vertrekken/aan te komen. Je betaalt toch voor je fiets per vlucht. Als je echter wat tijd tekort komt, is een bus een eenvoudige manier om een afstand te overbruggen. Prijs voor de fiets hangt af van de maatschappij en uiteraard ook van hoeveelheid bagage dat de bussen al aan boord hebben (goldliner/usterbus was gratis, Bus Eirean 10 euro voor fiets van dublin naar Donegal Town).
Mijn daggemiddelde zal rond de 70-80 km hebben gelegen. Ik heb op 11 fietsdagen een kleine 900 km gefietst, maar de laatste 2 dagen heb ik flink doorgetrapt (2 x 100 km bepakt maar vlakke wegen), en in het midden heb ik ook een lange dag gemaakt (100 km), maar de eerste 40 km was toen zonder bagage. Overnachten deed ik in de hostels (zalig als je koud en vochtig aankomt, en je krijgt een kop warme thee of zelfs soep in je handen geduwd, inbegrepen in de service omdat je "the hard way" komt, zoals ik op sommige plaatsen meemaakte). Eerste paar dagen was echter zonder kilometerteller doordat ik een vallende fiets wou tegenhouden, maar enkel het kabeltje van de computer vasthad. En die kan dat gewicht blijkbaar niet aan...
Nadien vergat ik gewoon altijd mijn kilometers te noteren.
Mijn route:
Bus Dublin-Donegal
Donegal-Malinbeg (met uitstapje naar viewpoint van slieve league): +/- 80 km
Malinbeg-Ardara (korte trip: 40 km, maar daarna nog een ritje van 20-30 km gemaakt op een schiereiland zonder bagage)
Ardara-Croillie (80 km geloof ik, als je de kustlijn volgt)
Croillie-Dunfanaghy (80 km?)
Dunfanaghy-Buncrana (60 km?)
Buncrana-Malinhead (met eerst een uitstapje naar de Grianan of Aeliach zonder bagage)
In Malinhead een dagje rust (totaal 20 km gefietst?)
Malinhead-Portrush (80-tal km)
Portrush-Ballintoy (40-tal km, dan de bus terug naar Giants causeway en te voet over de cliffs terug)
Ballintoy-Cushendall (Glen Ballyeamon; 70 km)
Cushendall-Belfast (100 km)
Belfast-Newry (100 km)