Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Pinksterweekend voor berggeiten 2024 18-21 mei - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Pinksterweekend voor berggeiten 2024 18-21 mei

Goed werk Bert
Ik had een reactie getypt, maar die is niet meer van toepassing, kan toch (helaas) niet mee..
sanne,

Als je mee wilt, zou ik me aanmelden, want ik ga er van uit dat er 10 fietsers meer mee kunnen. Je komt dan eerst op de reservelijst. En als je vragen hebt: laat maar horen!
AANVULLING

Omdat het maximale aantal van 25 deelnemers snel was bereikt heb ik contact gehad met de campings. Op alle campings is plaats voor 10 extra deelnemers! Dus als je nog meewilt, meld je snel aan!

Zoals je op de website hebt kunnen lezen is er inmiddels ook een appeltaarttocht, ook deze vertrekt zaterdag 18 mei vanaf De Bosrand. Voor de liefhebbers is het mogelijk vrijdag 17 mei al te starten met een proloog vanaf Natuurkampeerterrein Raayerhof in Swalmen bij Roermond. Naast een korte route langs de Maas, vertrek om 9:00 uur kun je ook kiezen voor een iets uitdagender route van ca 100 km en ca 1.000 hm door Duitsland en België, vertrek om 10:00 uur. Red je het niet op tijd te zijn, dan kun je de route op eigen gelegenheid doen of met anderen die ook later komen. De campingkosten voor Raayerhof bedragen € 12,50. Na inschrijving ontvang je van mij een betalingsverzoek, je inschrijving is pas definitief na betaling van de kosten. Inschrijven kan tot en met 11 mei.

NB ik heb de activiteit zelf voor het eerst gewijzigd, laat me even weten als het niet werkt!

aanmelden kan hier:
AANVULLING

Wie wil kan vrijdag 17 mei starten met de proloog vanaf Natuurkampeerterrein De Raayershof in Swalmen. Naast twee kortere routes langs de Maas, vertrek om 9:00 uur is er ook een iets uitdagender route van 100 km en 1.000 hm, vertrek om 10:00 uur. Kom je later, dan kun je de route op eigen gelegenheid doen of met anderen die ook later komen.

Donderdagavond 16 mei: Natuurkampeerterrein Raayerhof, Raaystraat 10, Swalmen.Nederland
Bij de camping is een dagverblijf met kookmogelijkheid. In Swalmen en Roermond zijn supermarkten.
Prijs per tent en een persoon € 12,50

Zaterdag 17 mei 100 km, 1.000 hm en 30% onverhard https://ridewithgps.com/routes/45362101
Vanaf De Raayershof via De Meinweg, de dalen van Rur en Wurm, oude mijnen en de Vaalserberg naar De Bosrand.
Alternatief 100 km, 1.000 hm en 20% onverhard https://ridewithgps.com/routes/45713198

Vrijdagavond 17 mei: Camping De Bosrand, Moerslag 4, Sint Geertruid, Nederland
Bij de camping is een eetcafé. In Eijsden is een supermarkt. Prijs per tent en een persoon € 13,50.

Hoofdroute 18 – 21 mei: 405 km, 6.100 hm en 35% onverhard https://ridewithgps.com/routes/45297315
Alternatief 18 – 21 mei:: 405 km, 5.700 hm en 8% onverhard https://ridewithgps.com/routes/45328980

Zaterdag 18 mei 105 km en 1.900 hm
Vanaf De Bosrand via de dalen van Vesdre, Ambleve en Ourthe naarPont Berguème aan de Ourthe ten zuiden van La-Roche-en-Ardenne. In La Roche-en-Ardenne is een supermarkt, open tot 19:00 uur.
Alternatief 110 km en 1.850 hm

Zaterdagavond 18 mei: Camping Pont Berguème, Berguème 9, Tenneville, België
Met kantine en winkel Prijs per tent en een persoon € 12,50

Zondag 19 mei 110 km en 1.700 hm
Vanaf Pont Berguème via de EV 5 (Via Francigena) naar Martelange en de Haute Sûre dwars door Luxemburg en Petite Suise naar Wollefsschlucht aan de Sûre. In Larochette en Echternach zijn supermarkten, open tot 18:00 uur.
Alternatief 110 km en 1.600 hm

Zondagavond 19 mei: Camping Wollefsschlucht, Route de Diekirch 17, Echternach, Luxemburg
Bij de camping is een bistro. Prijs per tent en een persoon € 15,00

Maandag 20 mei 110 km en 1.550 hm
Van Wollefsschlucht na het passeren van de Sûre langs de Prüm de Eifel in, langs Bitburg en Prüm naar het hoogste punt op 660 m en langs de Kyl naar Oberprether Mühle. In Losheim is een supermarkt, open tot 18:30
Alternatief 105 km en 1.350 hm

Maandagavond 20 mei Camping Oberprether Mühle. Oberpreth 1, Hellenthal, Duitsland
Bij de camping is een kiosk. Prijs per tent en een persoon € 12,50

Dinsdag 21 mei 80 km en 950 hm
Van Oberprether Mühle via Monschau en de Hoge Venen weer terug naar De Bosrand.
Alternatief 80 km en 900 hm
Ik was eergisteren bij de brug bij Langesthal over de Weser bij Eupen. Toen was deze nog afgesloten al zitten ze wel in de laatste fase van de bouw. Mocht die met Pinksteren nog dicht zijn (in Wallonië gaat het allemaal niet zo snel ;)), dan is het maar een kleine omweg via de rotonde en dan de Untere Rottergasse naar de volgende brug.

[edit]: Volgens Google Maps nog dicht tot juni 2024.
Wow, snelle reactie! Die brug is id makkelijk te omzeilen, vlgs Googlemaps kan ik er te voet en met de fiets wel over, Waar zie jij dat hij pas in de zomer weer open gaat?

En mochten anderen ook nog slimme tips hebben: ik hoor het graag!
Bert van Sprang schreef:
za 02 mar, 2024 21:34
Wow, snelle reactie! Die brug is id makkelijk te omzeilen, vlgs Googlemaps kan ik er te voet en met de fiets wel over, Waar zie jij dat hij pas in de zomer weer open gaat?
Bij Traffic. Op dit moment staan er nog aan beide zijden over de hele breedte bouwhekken (plus een bord "verboden voor voetgangers") maar de overspanning is wel gereed, moet alleen nog netjes worden afgewerkt.

Overigens waren de hekken wel een beetje opengeschoven maar dat garandeert niets ;)
Google Maps zegt er steeds niets over enkele weken geleden was de weg ten zuiden van Teuven volledig afgesloten (afsluiting van Teuven speelt al bijna een jaar) waardoor je niet via Sinnich kon afdalen/klimmen. Mocht dat nog steeds het geval zijn dan kan je afdalen naar Obsinnich en via Remersdaal richting De Plank (afdalen naar Veurs en weer klimmen) of St. Martens-Voeren richting Ulvend.
Kan iemand voor mij de gpx exporteren, bij voorkeur per dag. Ik kan zonder betaald account wel de route exporteren, maar daar gaat veel informatie (de winkels, campings) verloren. En het lijkt erop dat slechts een deel van de route alle details bevat. Als ik deze importeer in Komoot, dan is er veel detail uit de route verloren gegaan. Domweg te weinig punten om met zekerheid de route te volgen.
De deelnemers krijgen van mij ook nog een mail met alle GPX-bestanden. Of ik nog tijd heb ze allemaal per dag te splitsen weet ik nog niet.
Ah, thanks, dan komt het vast goed.
Op dit moment zijn we met 27 berggeiten! Nu het weer wat beter wordt kijk ik er weer erg naar uit. Ik moet nog wel wat meer fietsen de komende weken, ik heb mij door de regen van de afgelopen maanden teveel van het fietsen af laten houden. Er is nog ruimte voor 8 berggeiten, maar ik begrijp dat aanmelden op dit moment niet lukt. Daar wordt aan gewerkt en in de tussentijd kan je je aanmelden door mij een persoonlijk bericht te sturen of door hier te melden dat je meewilt, dan stuur ik je een persoonlijk bericht voor meer informatie. Ik vind het sowieso wel leuk als mensen die zich hebben aangemeld zich hier kenbaar maken.
IMG_0360.jpeg
Het "Berggeit" gedeelte ligt op schema, het "Berggeit met fiets" gedeelte wordt aan gewerkt :)
Inmiddels kan aanmelden weer! Tot max. 35 deelnemers. Inmiddels 28 aanmeldingen, waarvan 20 eerdere deelnemers en 8 nieuwe deelnemers, in totaal 6 dames en 22 heren . Superleuk dat eerdere deelnemers blijven terugkomen en superleuk dat nieuwe deelnemers het ook weten te vinden. Juist deze mix maakt het voor mij zo leuk om te doen!
Ik ben één van die deelnemers die eerder mee zijn geweest, twee keer om precies te zijn.
Voor de twijfelaars nog wat sfeerfoto's:
- van 2022 viewtopic.php?t=37127&start=40#p421583
- van 2023 viewtopic.php?t=38296&start=20#p446172
Ik kreeg een vraag over bikepacking of "traditioneel": mag allebei :D .
bagage.jpeg
Helaas kan ik met Pinksteren niet mee, maar in overleg met Bert wil ik de route vanaf aanstaande vrijdag gaan voorfietsen inclusief proloog. Wel blijf ik in Echternach een of meerdere dagen voor ik de route weer vervolg terug. Als ik terug ben zal ik hier nog een kort verslagje posten en gewag maken van eventuele omleidingen e.d. zodat de Pinkstergroep er hopelijk iets aan heeft.
Veel plezier.
Bert van Sprang schreef:
di 16 jan, 2024 15:17
Er komt ook een variant met minder km (<10%) onverhard en minder (10%) hoogtemeters!
Is er al iets meer over bekend Bert?