Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Lentekriebels, de zon ... en de bescherming er tegen. - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Lentekriebels, de zon ... en de bescherming er tegen.

De consequenties van een val zijn ook wel een dingetje. Liever geen glasscherven in je oog.

Toch ga ik ook (te) vaak gewoon voor de optie modieuze zonnebril op sterkte ipv sportbril.
Worden er nog brillenglazen van glas gebruikt? Ik heb ze al heel lang niet meer, met toch best wel 'sterke' glazen. Toch zijn mijn kunststof glazen van nu veel dunner dan de glazen versies van vroeger.
Leon schreef:
do 21 mar, 2024 09:07
Worden er nog brillenglazen van glas gebruikt? Ik heb ze al heel lang niet meer, met toch best wel 'sterke' glazen. Toch zijn mijn kunststof glazen van nu veel dunner dan de glazen versies van vroeger.
De zgn. pilotenbril van Ray Ban (Aviator) heeft nog brillenglazen van glas.
Vroeger van Bausch & Lomb, te herkennen aan de letters BL die aan de rand van de glazen waren gegraveerd, tegenwoordig van Ray Ban. Nu staan de letters RB erin gegraveerd.

Serengeti zonnebrillen hebben veelal glazen van borosilicaat mineraalglas (hardglas).

Maar dit zijn dan ook geen sportbrillen.
Het is uiteindelijk een Adidas Evil Eye geworden, erg duur maar echt de bril die me best paste/gevoel gaf.
Verkleuren gaat sneller als verwacht, alleen is het wennen aan de kromming van de bril, dit geeft een totaal ander zicht t.o.v. een gewone bril die dagelijks op mijn neus staat.
Adidas zonnebrillen zijn nu Evil Eye, deze merknaam komt dus van de best verkochte zonnebril van adidas, de Evil Eye dus.
Veel plezier ermee. Deel je je ervaringen t.z.t.?

Ik heb er een Ray Ban Round Metal bij gekocht, maar meer uit nostalgisch oogpunt. D.w.z., ik heb er vroeger eentje gehad, maar die is gesneuveld. Al die tijd heb ik een nieuwe willen kopen, nu is het er dan toch van gekomen.
Ervaring delen zal ik doen, ik heb de bril momenteel 2 keer gebruikt tijdens motorrit, dat voelde positief.
Ik draag hem ook af en toe binnenskamer op aanraden van optieker, bedoeling is kunnen bepalen waar de grens ligt tussen verte zicht en leesvlak.
Indien nodig kan dit nog wat worden bijgesteld door een ander neusvleugel te zetten.
Er zijn een aantal mogelijke vervangstukken voor de bril te verkrijgen om deze helemaal in te stellen naar behoefte.