Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1673 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

34021 berichten
Klopt, jij bent.
Die zee is de Sledderzee. Een kleine plas afkomstig van een bescheiden grind- of zandwinning. Ooit een fijne zwemplas voor bewoners, totdat de plaatselijke kolencentrale het idee kreeg om er hun vliegas in te dumpen. Protesten volgden, hongerstaking zelfs. Helaas bleek het grote bedrijfsleven samen met lokale machthebbers sterker. Luttele jaren later stopte het storten maar het was te laat. Het water is vervuild en er staat een waarschuwende omheining om de plas.
Een makkelijke deze keer
trap.jpg
Heb vroeger als kind gespeeld op het heuveltje bij het halvemaan-vormige vijvertje. Ernaast stond een restaurant met speeltuin. Afgebrand in 2005.
anna's hoeve.jpg
anna's hoeve.jpg (56.76 KiB) 377 keer bekeken
Hier de bewuste trap, maar dan omlaag gezien: https://www.google.nl/maps/@52.2203975, ... ?entry=ttu
👌Vroeger liep onderlangs een weg maar dat hele gebied is op de schop gegaan en nu is het een park. Volgende is voor jou Martin.
Vanmiddag gefotografeerd, maar waar?
DSC06541.jpg
4 Reggersweg
https://maps.app.goo.gl/PBkjNfb5V2uM72kr5
Makkelijk zat.
Nou, dacht ik een moeilijk plaatje gezet te hebben, maar toch goed opgelost! Links Overijssel en rechts Drenthe.
De volgende is voor jou.
Moeilijk plaatje?
20240124_141748.jpg
Hier heb je een moeilijk plaatje!

Het is overigens bijzonder de moeite waard en keer een dagje de Reest vanaf Meppel naar Dedemsvaart vice versa met een boogje IJhorst Punthorst erbij en dan ook De Wijk en de Havixhorst met beeldentuin mee te pakken.
Inderdaad moeilijk. De bruggetjes over de Dinkel hebben alleen maar witte relingen, bij de Regge verschillende. Niks gevonden op de Reest. Misschien net over de grens in Duitsland? Daar wijst die on-Overijsselse bungalow op. Door die plantenrommel is de waterloop in de natte periode niet te traceren.
Ik dacht de Veengoot maar kan geen brug vinden die past :(
het kan dan wel moeilijke zijn, maar met beetje zoeken langs allerlei beekjes in Twente, kom je er wel.
https://www.google.nl/maps/@52.2104983, ... ?entry=ttu
de Hagmolenbeek dicht bij Beckum
Wauw WillyW!
Knap werk hoor.
De terechte winnaar van deze ronde ben jij.
Ik ben benieuwd wat je ons gaat voorschotelen.
Dank je Poppink !!
Ik moet nodig weer fietstochtje maken en wat foto´s verzamelen.
volgende weer uit buitenland, voor sommigen misschien zo herkend. andere zullen even moeten zoeken.
raadplaatje 67.jpg
Château de Vêves bij Furfooz, Ardennen. https://www.google.nl/maps/@50.2219776, ... ?entry=ttu
Dacht al wel dat het voor jou Martin niet te moeilijk zou zijn. jij plaatste al meer plaatjes uit die omgeving.
volgende weer voor jou.
Koud kunstje, een van de bekendste kastelen van de Belgische Ardennen. Komt geregeld voor in reisbrochures en -gidsen. In 1959 heeft m'n ouderlijke gezin op Chaleux gekampeerd, met de tent aan de Lesse (zie foto). Allemaal te voet vanaf station Dinant, waar wij per trein aankwamen. Ik was toen 8 jaar. Onder leiding van m'n vader ondernamen we in de omgeving wat wandeltochten en daarbij het Château Vêves van een afstand gezien.
Later heb ik tijdens een fietstocht in 1995 in de buurt van Hoyeux hetzelfde kasteel gezien.
Uitzicht Chaleux-zw-wit.jpg
Mijn vader maakte deze foto in 1959 met uitzicht op Chaleux. Is me altijd bijgebleven.


Hier is de volgende, waar denderde die DDM voorbij?
DSC06537.jpg
Hierzo.
Daar waar de sporen naar Leeuwarden en Groningen splitsen.
Op station Meppel liepen ze vroeger langs de treinen met grote kannen koffie voor de dorstige passagiers.
Knap gevonden! Hoe heb je het gedaan? Dit was de trein vanuit Leeuwarden.
Een vriendin van m'n vrouw woont in Meppel, we gingen samen per auto erheen. Zoals gewoonlijk gingen ze vaak "vrouwenkletsen", wat eigenlijk niet aan mij besteed is. Daarom vervoerde ik al vaker mijn fiets in de auto naar Meppel. Mooie omgeving voor fietstochten. Handig als je een ruime stationcar hebt, achterbank wegklappen en de fiets helemaal plat op de vloer. :wink:
20240319_224908.jpg
De volgende is voor jou.
Als je eerst al meldt dat je gaat fietsen en dan een plaatje plaatst van de Reest is het niet moeilijk zoeken met die dubbele portalen en een fietstunnel.
Bij de eerste klik was het klaar.
Het lijkt er op dat de pijn aan je knie verbeterd is.
20240304_111245.jpg
Waar ligt deze wissel?