Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsen in ierland - Forum Wereldfietser

Fietsen in ierland

Beste allemaal,
Ik wil graag in Ierland fietsen een rondje fietsen, nu blijkt dat de gids van benjamins is uitverkocht.
Heeft iemand nog een oud exemplaar?
Of is er een Nederlandstalige gids die ik nog niet gevonden?
Daarnaast wil ik niet vliegen, maar met boot en Engelse trein naar Dublin of rosslare. Iemand nog recent op deze manier gereisd?
In een oud draadje staat dat de boot vanuit liverpool naar Dublin geen fietsen/wandelaars meeneemt?

Dank voor alle reacties :D

Groeten Jos
FietsendeJos schreef:
ma 11 mar, 2024 09:49
Beste allemaal,
Ik wil graag in Ierland fietsen een rondje fietsen, nu blijkt dat de gids van benjamins is uitverkocht.
..
Volgens deze site direct leverbaar: https://www.denoorderzon.nl/de-groene-r ... 9077899267
Leuk, naar en in Ierland fietsen is ook 1 van mijn opties voor dit jaar :)

Volgens de site Directferries varen er 2 maatschappijen tussen Liverpool (holyhead) en Dublin: stenaline en irishferries. Bij beiden kan ik op de site gewoon 'voetpassagier' of 'fietser' selecteren, en komt er netjes een prijsopgaaf uit. Lijkt me dus geen probleem :)
dank allemaal voor de snelle reacties.
Ik kan absoluut verder met alle links

groeten
Ik kom er deze week achter dat je als fietser voor de overtocht met P&O Ferries tussen Europoort en Hull €24 voor de fiets moet betalen. Per overtocht (per persoon). Dus 48 EURO extra als je ook weer terug wil naar Nederland.

Ik meen dat de fiets eerder altijd gratis mee kon? Klopt dat?
Voor mensen die niet willen vliegen naar (Noord) Ierland is er ook de optie: P&O ferries vanuit het Schotse Cairnryan naar het Noord Ierse Larne. Cairnryan- Stranraer is met trein bereikbaar. Overigens is de aanrijroute door Dumfries & Galloway ook prachtig op fiets met voldoende (wild) kampeerplekken.