Additionally, paste this code immediately after the opening tag: El Cid of Ruta Iberica - Forum Wereldfietser

El Cid of Ruta Iberica

Hoi,

Ik twijfel heel erg over de bovenstaande fietsroutes. El Cid of de Ruta Iberica

Welke is mooier? ( en ja mooi is subjectief maar toch:)
Zwaarder?
Qua weer?
(Vertrek is eind april en begin mei max 2 wkn)
Ik ga dan met de bus naar Pamplona en daar kan ik dan naar Lissabon of Valencia fietsen.
Ik lever me fiets in bij Camino fietsvervoer en pak het vliegtuig terug. Al pak ik liever de fietsbus in Pamplona (maar er mogen geen fietsen in de Renfe treinen vanuit Valencia toch?)
Kortom wat overdenkingen. Kan iemand mij helpen de knoop door te hakken?

Alvast bedankt voor de moeite...iwan
Subjectief allemaal inderdaad.
Hoeveel km is het geheel wat je wilt gaan fietsen in beide gevallen? Is de Ruta Iberica dan niet wat veel?
Ik denk dat de Ruta Iberica een stuk afwisselender is.
De El Cid ligt vrijwel helemaal op het noordelijke plateau, dus is wel koeler. Misschien té koel in die tijd.
De El Cid begint trouwens niet bepaald in Pamplona. Hoe ga je dan fietsen? Idem voor de Ruta Iberica,

Maar los van routes: je vertrekt in Pamplona en fietst naar Valencia of naar Lissabon. Dan geeft naar Lissabon veel meer mogelijkheden voor afwisseling, maar is ook een stuk verder. Maar je kunt ook de routes de routes laten en zelf iets leuks uitzetten, met stukjes van dit en stukjes van dat.

Even gecheckt met brouter: vanauit Pamplona is Lissabon 2x zo ver als Valencia.
Dank voor je reactie!

Ik zou misschien bij De Cid een lus over Burgos maken en dan kom ik op ong 900.

Bij Iberica is er een (proef)aftakking via Hendaye die over Pamplona gaat dan is het ong 1250.

Ooit wel al de Zilverroute gereden. De omgeving bij Teruel vond ik overigens ook prachtig.

Keuzes keuzes :D

Maar zelf een route uitzetten kan natuurlijk ook.
Ik heb de Ruta Iberica gefietst. Van Burgos tot aan Langa de Duero heb ik de route Camino del Cid van Clemens Sweerman gefietst en in Langa de Ruta Iberica opgepikt richting Sevilla. Een prachtige route. Ik heb er ongeveer 3 weken over gedaan. 2 weken is wel krap. Fiets heb ik laten brengen naar Burgos en weer op laten halen in Sevilla. Zelf heen met vliegtuig naar Madrid en vervolgens met de bus non stop naar Burgos. Vanaf Sevilla vliegtuig naar Nederland.
Ik heb de El Cid route dus maar deels gefietst.
Ik heb de route gefietst vanaf de laatste week van april. Na de eerste fietsdag een dag extra in het hotel gebleven vanwege sneeuwval…..Het kan verkeren.
Succes met het maken van je keuze.

Harrie.
Ik heb alleen de El Cid route gefietst en was bijzonder gefascineerd door de afwisseling en de prachtige wildkampeerplekken. Er is een wegversie en een offroadversie, maar veel offroad stukken waren goed te doen met trekkingfiets. Niet elke dag heb je een winkeltje, dus let daar op
Daarnaast vond ik Valencia echt prachtig om de tocht af te sluiten, maar dat zal Sevilla ook wel zijn ;)