Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Je nieuwste aanwinst - Pagina 129 - Forum Wereldfietser

Je nieuwste aanwinst

2574 berichten
Dat heb ik nog niet geprobeerd. Ze zijn niet echt dik, maar lijken relatief winddicht. Ik zal het wel laten weten als me iets opvalt.
Mijn nieuwe longtail is gearriveerd. En zo te zien ook al redelijk voorzien voor mee op fietsvakantie te gaan. Ik vraag me alleen af waar het bovenste gaat je op de Middenbuis voor bedoelt is. Die onderste twee zijn voor een bidonhouder of slot. Maar waar die bovenste dan nog voor is? Ook op het bagagerekje vooraan kun je een bidonhouder installeren.

Het is een 24 inch voorwiel. Kan ik eender welke voordrager installeren (mits met de juiste montage mogelijkheden natuurlijk)?

En hij doet zijn naam eer aan. Bike43 (bike four three). Daar kunnen echt 3 kinderen op :lol:

Maar ik denk alleen wel dat mijn tuinhuis te klein wordt. (Na wat reorganisatie gaat we wen beetje meer plek zijn)
20240309_072659.jpg
20240309_103715.jpg
20240309_151343.jpg
20240309_151325.jpg
20240309_150947.jpg
zijn er van de fabrikant accessoires voor deze bevestigingspunten? foto's op de site?
even goegelen? praktische fiets!
non-fixie schreef:
do 29 feb, 2024 19:39
Maar zijn je benen nu lekker warm? Dat wil ik nu wel weten.
Deze beenwarmers kun je omschrijven als 'medium' warm. Wel valt me op dat de rits aan de zijkant niet erg mooi blijft zitten bij het buigen van het been. Uiteraard is dat gebuig onvermijdelijk met fietsen maar ik had er nog niet aan gedacht. Erg is het ook niet.
hoogframe schreef:
za 09 mar, 2024 17:41
zijn er van de fabrikant accessoires voor deze bevestigingspunten? foto's op de site?
even goegelen? praktische fiets!
Het enige dat ik vond is een extra stang voor achteraan. Daar zou je dan ortliebtassen aan kunnen hangen. Nu hebben we lange "longtailtassen".

Voor de rest verkopen ze van de fabrikant uit niets dat met fietsvakantie te maken kan hebben helaas.
Vandaag wat inkopen gedaan op de Retro Bike Fair Amsterdam in - vanzelfsprekend - Nieuw-Vennep.

De oogst:
  • Koga-Miyata zadeltas
  • 4 Tressostar stuurlintjes
  • 4 Zéfal bidonhouders
  • 2 setjes Christophe toeclipriempjes
  • setje 8-speed Campagnolo Record rem-schakelhendels
  • Campagnolo werkplaatspoloshirt
  • Sakae Ringyo Royal Super Light zadelpen

Afbeelding
Ik vond laatst op zolder een setje wielen in de inmiddels exotische maat 26 x 1 3/8, oftewel 650A.

Keurige naven en zo goed als nieuwe aluminium westrick-velgen, evenals een wel bruikbare maat (590 ETRTO). Dus zonde om niet iets mee te doen, en maar eens gekeken of daar nog een beetje leuke banden voor te krijgen zijn.

Gelukkig blijkt het een maat die in Japan ook veel gebruikt is, en heeft Panaracer daar een aardige toerband voor: de Col de la Vie. 40-590, dus dat past in veel sportieve frames. 400g is behoorlijk op gewicht, maar dat zal wel aan het klassiek-overdadige profiel liggen.

Via een mij onbekende Duitse webshop besteld en na anderhalve week binnen:

Afbeelding

Nu nog een fiets erbij. :)
Een Shimano RD-T400 rapid rise-derailleur. Werkt tegenovergesteld aan alle andere derailleurs, d.z.w. dat hij zich in ruste op het grootste kransje bevindt, in plaats van het kleinste.

Gecompliceerd, indrukwekkend, en vermoedelijk lastig om aan te wennen.

Maar ik had er tot vanmorgen nog nooit een gezien, en voor €5 wil ik dat toch wel eens proberen. Al was het maar om mijn vooroordelen tegen dit soort nieuwlichterij bevestigd te zien. :)

Afbeelding
dat rapidrise komt uit de wedstrjd-atb-wereld. als je meerdere dagen op die ene fiets onderweg went het snel.
hoogframe schreef:
ma 15 apr, 2024 08:09
(...) als je meerdere dagen op die ene fiets onderweg went het snel.
Snel naar een lage versnelling kunnen schakelen lijkt me een aantrekkelijk voordeel van zo'n ding. Ik heb dan ook overwogen hem op een van mevrouw non-fixie's fietsen te monteren.

Maar als hij niet bevalt heb ik een probleem. En als hij wél bevalt heb ik een nog véél groter probleem ... :(

Voorlopig blijft hij dus maar even op mijn bureau liggen. :wink:
non-fixie schreef:
ma 15 apr, 2024 00:01
Een Shimano RD-T400 rapid rise-derailleur.

Afbeelding
Wat een unit zeg. Overal tandwieltjes. Leuk!
non-fixie schreef:
ma 15 apr, 2024 18:47
Voorlopig blijft hij dus maar even op mijn bureau liggen. :wink:
Ook mooi. Hier ook nog steeds zo’n presse papier. Niet dat het papier anders weg zou waaien ofzo..
IMG_9319.jpeg
Vanmorgen in België twee paar fijne Franse toerpedalen op de kop getikt voor weinig. Door daar ook nog even benzine te tanken waren ze eigenlijk gratis. :D

Links de Lyotard 460D's. Een bijna honderd jaar oud ontwerp, en nog steeds weinig op af te dingen. Zowel met als zonder toeclips prettig in gebruik. Zo ongeveer het standaardpedaal op de machines van mevrouw non-fixie.

Rechts Maillard CXC's. Uit de jaren '80. Alleen met de bijbehorende, CXC-specifieke toeclips te gebruiken, maar die zaten erbij.

Afbeelding
Een paar extra chunky esi grips.
IMG_9377.jpeg
Nog niet op m’n eigen fiets gehad, en ook niet extra dik, en ook niet in oranje, dus ik heb er zin in 8)
Grandonneur schreef:
wo 24 apr, 2024 17:35
Nog niet op m’n eigen fiets gehad, en ook niet extra dik, en ook niet in oranje, dus ik heb er zin in 8)
Nét op tijd! :D