Ik heb gisteravond van het TV-programma VPRO https://www.vpro.nl/programmas/tegenlic ... -niet.html begrepen dat het treinpersoneel bij de grenzen altijd worden gewisseld, vanwege hun kennis van de lijn, seinen, beveiliging en communicatiecontact met de maatschappij. Ik zie niet een NS-machinist in de buurt van Kortrijk rondrijden.... Er is me gezegd dat aan de Spaanse grens de mensen van de SNCF en van Renfe elkaar niet konden luchten.... Indien nodig ook andere locomotieven vanwege de spanning in de bovenleiding.
Herinner me nog glashelder dat ons ouderlijke gezin in 1962 op kampeervakantie naar de Harz gingen, er in Oldenzaal een heuse stoomlocomotief aan de trein (ingestapt in Hilversum) werd gekoppeld.
Zie ik op YouTube een filmpje van een vertrekkende MR08-treinstel. https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=omYpFkVSfWA
Ik klikte op de dubbele streepjes om het beeld bij iedere deur stil te zetten en ik zie nergens een fietslogo staan?