Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Tubus logo classic montage vraag - Forum Wereldfietser

Tubus logo classic montage vraag

Kan iemand mij uitleggen wat ik hier fout doe?

Ik snap het systeem van de twee voorste stangetjes door het gaatje niet. Je doet ze door het gaatje (en dan minstens 10 mm laten uitsteken) en dan schroef je de blokjes aan de bovenkant aan de rest van de bagagedrager.

En dan? Als ik de rest van de bagegedrager naar achter trek dan schuiven de voorste stangetjes gewoon weer uit die gaatjes en die plastic dopjes lijken daarbij geen functie te hebben.

Afbeelding

:shock:
De rood omcirkelde moeren wel aangedraaid? Dan schuift het namelijk echt niet meer.
hmf6k7.png
Nee, die moeren zaten al in het blokje gedraaid inclusief het moertje met het gaatje. Zo kwamen ze uit het zakje.

Ik zal daar dus nog naar kijken. Moet ik dit aandraaien voor of nadat de stangetjes er in gaan?

Indien dat laatste dan wordt het nogal een gedoe om er nog tussen te komen onder de rest van de bagagedrager.
Nadat de stangetjes erin zitten. De stangetjes klemmen dan tegen het blokje en daardoor schuiven ze er niet meer uit. Als je de moertjes voor die tijd aandraait dan kunnen de stangetjes er niet meer in.
Die hele constructie met die stangen, blokjes en moertjes is bedoeld dat je vóórdat je de moeren aandraait, de stangetjes kunt schuiven zodat je bagagedrager precies horizontaal op de fiets zit. Het is logisch dat dat per fiets verschilt, vandaar.
Ik vermoed dat de zwarte blokjes verkeerdom zaten.

Er zijn vaak meerdere manieren Tubusdragers te monteren, afhankelijk van de fiets. Als de fiets erg afwijkt kun je de stangetjes voorbuigen om ze uiteindelijk spanningsvrij te monteren. Dat buigen mag niet bij het oogje en kan eigenlijk ook maar één keer.