Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Santos 2+ niet in mijn frame maat, wat nu? - Pagina 6 - Forum Wereldfietser

Santos 2+ niet in mijn frame maat, wat nu?

woon werk fietser schreef:
do 17 aug, 2023 23:38
Het is enkele reis zo'n 9 kilometer, 3x per week. Daarnaast zou ik ook 2x per week ermee naar de fitness fietsen.
Geen idee hoe ver je naar de fitness moet fietsen maar je ww-verkeer is dan zo'n 50km/week, en bij slecht weer ga je met de auto.

Zo gerekend zou je bij een derailleurfiets ongeveer elke 1,5 tot 2 jaar een nieuwe ketting moeten hebben, en elke 3 tot 4 jaar een nieuwe cassette. En OK je moet wat meer onderhoud plegen maar overall praat je over tientjeswerk aan ouderhoud per jaar. Alle andere onderhoud zou bij een Rohloff-fiets ook nodig zijn.

Kijk koop vooral wat je mooi en leuk vindt, maar als je je zorgen gaat maken over de aanschafprijs is het handig om te weten dat er echt veel meer opties zijn.
Ik heb een fietsverzekering, eerste drie jaar 100% uitbetaald, 4 e jaar 75% 5 e jaar 60% daarna komt nieuw aanbod. En gewoon met 1 goedgekeurd slot op de fiets! Perfect.
Heb er wel een extra duur abus slot bij hoor want je moet het de dieven ook niet makkelijker maken.

Succes met de aankoop! En je gaat vast veeeeeeeel meer fietsen dan alleen naar je werk als je de fiets hebt gekocht.

Gr ej
ej groningen schreef:
za 19 aug, 2023 22:29
Ik heb een fietsverzekering, eerste drie jaar 100% uitbetaald, 4 e jaar 75% 5 e jaar 60% daarna komt nieuw aanbod. En gewoon met 1 goedgekeurd slot op de fiets! Perfect.
Ehm, verzekeraars bieden de polis heus alleen aan om er zelf enorm veel aan te verdienen hoor. Hoeveel van die dingen verkoop je, wat leveren ze per stuk op en hoeveel keer je uit.

Je hoort vaak dat je alleen de risico’s moet verzekeren die je niet zelf kunt dragen. Houd me er zelf niet altijd aan, maar een beetje kritisch in de gaten houden wat je ze doneert kan geen kwaad..
Klopt!, maar ik gebruik mijn fiets overal en nergens, in de stad, naar werk, wil deze overal zonder al teveel zorgen neer kunnen zetten…en dat gaat me nu stuk relaxter af, dus ik heb relaxtheid ( geen woord maar klinkt goed ) gekocht! En dat was mij het waard! Die paar honderd euro boven op de al 5 duizend…..maakt dan ook niet zo heel veel meer uit…

En ik weet dat een verzekeraar wil verdienen, en ik wil relaxt mijn fiets neer zetten, win win( in mijn geval )

Ik kan het aanraden.

Gr ej
Zo even een follow up. Ik heb de fiets, een nieuwe 2+ recent besteld via de winkel die mij zo goed geholpen heeft. Over 6 weken ongeveer is de fiets klaar. Ik heb er een heel goed gevoel bij en dank u allen voor de inzichten, meningen en het meedenken. Ik vond dat leuk, aardig en waardevol. Bedankt dus!
Gefeliciteerd en nu afwachten!
Veel fiets plezier!!!!

Gr ej
We verheugen ons al op de foto's. :!:
Hier nog altijd nieuwsgierigheid over hoe de fiets erbij staat!?
Grandonneur schreef:
za 19 aug, 2023 23:30
ej groningen schreef:
za 19 aug, 2023 22:29
Ik heb een fietsverzekering, eerste drie jaar 100% uitbetaald, 4 e jaar 75% 5 e jaar 60% daarna komt nieuw aanbod. En gewoon met 1 goedgekeurd slot op de fiets! Perfect.
Ehm, verzekeraars bieden de polis heus alleen aan om er zelf enorm veel aan te verdienen hoor. Hoeveel van die dingen verkoop je, wat leveren ze per stuk op en hoeveel keer je uit.

Je hoort vaak dat je alleen de risico’s moet verzekeren die je niet zelf kunt dragen. Houd me er zelf niet altijd aan, maar een beetje kritisch in de gaten houden wat je ze doneert kan geen kwaad..
Ik zelf ben echt een enorm fan van fiets verzekeringen met name als ze ook schade vergoeden. Vergeet niet dat ze uitgaan van de gemiddelde fietser, niet iemand die 1000km's wegtrapt en zijn fiets overal voor gebruikt (en dus neerzet).

Valpartijtje, lompgedrag in het fietsenrek, fiets die ongelukkig omlazert... ik heb het er eigenlijk altijd binnen 2-3 jaar (dik) uit. Toegegeven, dat is Amsterdam, ik betaal dus meer, maar loop ook meer risico (al ben ik in 35 jaar nog niet bestolen
Ik heb ook de schade erin verzekerd en volgens mij ook rechtsbijstand erbij…
Wel zo prettig idee.

Gr ej

Ps. De mountainbike is ook diefstal verzekerd maar dan zonder schade, want schade aan de fiets is beetje risico van mountainbiken hè…ik zie me al aankomen bij de verzekering, ja ben gevallen omdat ik de bocht te snel nam, er mul zand onder aan de berg lag, de boom opeens heel dichtbij kwam etc…