door
fud0 » ma 22 jan, 2024 23:41
Wel herkenbaar.
Ik heb een contactpersoon waarmee ik in de avond locatie doorgeef en de ochtend dat ik weer vertrokken ben en ik in welke richting. Ik heb voor de tocht de route door gestuurd en houd me meestal wel aan de route.
Bij langer dan een halve dag, bv. in de middag, nog niet het bericht gekregen te hebben van de ochtend, of op 'gevoel' als contactpersoon aan voelt dat er bv. iets niet in de haak is, dienen er gerichte acties ondernomen worden, in de vorm van mij als vermist op te geven en de laatste locatie door te geven.
Vooral als het om wild kamperen gaat.
Bij een camping wordt natuurlijk eerste de camping gebeld om te informeren.
Ik houd er vooral rekening mee, dat ik bv. een hartstilstand eerder kan krijgen op leeftijd en ik in mijn tent ergens lig.
Dat vind ik dan niet erg, zo is het leven, maar het is fijn dat ik dan zo snel mogelijk gevonden word.
Of evt. idem bij wild kamperen, dat ik toch word aangevallen, overvallen, beroofd word, noem maar op.
Overdag zou ik in een ravijn kunnen storten, maar overdag ga ik er meer van uit dat mensen me zullen vinden, indien er mij iets overkomt, levend of niet levend, ik zal wel gevonden worden. Alle contact is er om evt. vermissing te voorkomen.