Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1625 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

35073 berichten
Martin, ik had al verwacht dat jij dit wel zou weten te vinden. Foto gemaakt tijdens Elfstedentocht per fiets.
En zoals Poppink hier eerder al zei: Heel bijzonder hoe jij al die jaartallen zo uit de hoge hoed tovert.
jij mag weer.
Zonder die foto van m'n vader had ik die plek minder goed herkend en dan zou iemand anders het raad plaatje eerder hebben opgelost....
Hier is dan de volgende:
Hoge kust.jpg
Martin E. van Doornik schreef:
wo 17 jan, 2024 21:02
Sloten, Fryslân:
https://www.google.nl/maps/@52.8949299, ... ?entry=ttu
Mijn vader heeft in 1947 een gelijksoortige foto gemaakt en die heb ik hier nog :wink:
Ik vind het niet fair dat ordinaire stervelingen het in dit spelletje moeten opnemen tegen het fenomenale visuele geheugen van Martin.
Het is een beetje alsof je moet rijden tegen Remco, Wout of Mathieu :(

Martin, heb je al eens overwogen om je ter beschikking te stellen van een onderzoeksproject over geheugens?
Ik stel me die onderzoekers al voor:

"Wacht eens jongens en meisjes, die Martin, dat kan eigenlijk niet. Dat meetpunt gaan we niet meenemen in de resultaten, niemand zou ons geloven."
Heel juist, Cromer in het Engelse Norfolk. Ben je daar ook geweest? Met 1715 kilometer de langste fietstocht op het Britse eiland ooit gemaakt. En geen spatje regen in de warme zomer van 1984.
De volgende is voor jou.
Nee, ik ben daar niet geweest. Zoeken op een pier in Engeland gaf de oplossing.
Nieuwe opgave.
KnipselCC.JPG
Er is een duidelijke Steetview van dit plaatje.
Martin E. van Doornik schreef:
wo 17 jan, 2024 21:02
Sloten, Fryslân:
https://www.google.nl/maps/@52.8949299, ... ?entry=ttu
Mijn vader heeft in 1947 een gelijksoortige foto gemaakt en die heb ik hier nog :wink:
Ik heb even moeten zoeken in een doos met vaders oude negatieven en foto-afdrukken tussen 1933 en 1950 maar gevonden! Dit is de bewuste foto van Sloten in 1947, daarom herinner ik me dit weer.
Hij was gaan zeilen met zijn vriend Piet bakker, een van de auteurs van de bekende Verkade-albums.
Sloten Friesland 1947.jpg
Ik zie een rode pixel met roze stokken bij een afwateringspijp in zee. En veel drijfpixels op een druk bevaren zeeroute richting veilige haven. Is het de Schotse kust ergens?
De enige rode vlek die ik na het uitvergroten kan zien, is de rode jas van een wandelaar op het strand. Links een soort lange dam met stenen, verder kan ik niks uitrichten. Rechts achter een soort paviljoen een driemaster-schip?
Sorry voor de late reactie, was wat druk op het werk.
Dat rode is inderdaad een persoon met rode jas op het strand.
En die drijfpixels links is een rij rotsen, volgens mij aangelegd door de natuur, niet door de mens.
Dat paviljoen is een restaurant.
De driemaster zijn gewoon drie vlaggenmasten die staan bij het restaurant.

Het is niet in Groot-Brittannië.
JanH schreef:
do 18 jan, 2024 13:28
Het is niet in Groot-Brittannië.
Dat beperkt het zoekgebied al een heel stuk.
Makkelijker wordt het er nog niet op.
:)

IJsland, dan.
Vanwege het zwarte strand van vulkanisch materiaal zou je het wel zeggen inderdaad, in de buurt van Solheimasandur
Ik was daar zo'n 100-105 km vanaf.
met die laatste aanwijzing met afstand meten in streetview plek gevonden. zou hier moeten zijn:
https://www.google.nl/maps/@63.8774986, ... ?entry=ttu
knap gevonden. Als je achterom kijkt zie je mrs JanH en janH jr zitten.
Helemaal goed WillyW, jij mag de volgende plaatsen.
IJsland staat ook nog op mijn lijstje om keer te bezoeken.
nu door met volgende plaatje, niet zo moeilijk verwacht ik:
raadplaatje 52.JPG
Palazzo Vecchio in Florence
Deze foto heb ik helemaal rechts van jouw raad plaatje gemaakt
(de schildpad stond er toen nog niet)
Afbeelding
Goed gevonden Tovenaar, met bonuspunt. Die schildpad stond daar schijnbaar tijdelijk en reist naar verschillende plaatsen. Origineel ervan staat in Nieuwpoort Belgie.
Kom maar weer door met de volgende!