Ik had de nieuwe Koga WT - dus gewone fiets. Heb die inmiddels verkocht en daarvoor in de plaats een tweedehands Koga WT Oud model e-bike terug gekocht. Heerlijke fiets die minder weegt (e-bike) dan nieuw model Koga WT (niet e-bike).
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Ik had de nieuwe Koga WT - dus gewone fiets. Heb die inmiddels verkocht en daarvoor in de plaats een tweedehands Koga WT Oud model e-bike terug gekocht. Heerlijke fiets die minder weegt (e-bike) dan nieuw model Koga WT (niet e-bike).
Is het de WT met een bosch midden motor? Ben wel benieuwd hoeveel die weegt dan, want een nieuw model WT weegt volgens Koga 20.5 kilo. Lijkt me sterk dat de oude Koga e-bike met bosch motor en accu minder dan 20.5 kilo weegt.
Maakt ook niet uit. Ging meer om de bewering dat de WT ebike minder zwaar was dan de gewone WT wat ik erg onwaarschijnlijk vindt, maar maakt inderdaad niks uit. Rij zelf ook elektrischs
Dat is dan een goede reden om de zware fiets e kopen. Kom je minder gauw in de verleiding om te gaan vliegen met fiets….Don van D. schreef: ↑vr 12 jan, 2024 16:36Mocht je de fiets(en) mee willen nemen met een vliegtuig (dus in een doos bijvoorbeeld) dan ga je zeer waarschijnlijk net over de drempel met die paar kilootjes.
Bij identieke fietsen wel. Maar uiteindelijk speelt er meer mee. Ik heb zelf mijn eerste jaren getourd op mijn racefiets van 10 kilo, en sinds 3 jaar op min Worldtraveller van 21-22 kilo. Die laatste fietst ondanks het extra gewicht toch een stuk fijner in de Ardennen. maar dat zit 'm ook in de dikkere banden, de lagere versnelling etc. Lekker met een bak bagage op m'n dooie gemak de hellingen op tuffen. Ik tour niet om snelheidsrecords te breken. Bijkomend voordeel is dat de fiets zo goed als onderhoudsvrij is, oer en oerdegelijk is, naafdynamo , fietsstandaard etc. Uiteraard is dit alles een kwestie van persoonlijke smaak en behoefte. Overigens zit ik zelf ook rond de 100 kilo en dan is een kilo meer of minder aan de fiets toch echt wat minder doorslaggevend dan wanneer ik een perfecte BMI zou hebben. Zou ik slechts een middagje zonder bagage door de heuvels willen fietsen, dan wint de racefiets uiteraard.