Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wat is jouw favoriete fietsmodelnaam? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Wat is jouw favoriete fietsmodelnaam?

DaVinci schreef:
vr 05 jan, 2024 19:59
Mijn favoriete naam is de Surly Ogre. Een paar jaar terug werd die in het groen geleverd, en dat is natuurlijk DE kleur voor een Ogre.
+1 voor Surly!

Mijn groene Ogre heb ik dan weer omgedoopt naar Shrek. :lol:
Maar Karate Monkey is ook leuk. (ook een leuke fiets btw)
Cross-Check idem.
Panasonic klinkt bij mij dan weer als een broodmachine. Zij (Matsushita Electric Industrial Co.) zijn immers de uitvinders daarvan, niet van de fiets. :)
non-fixie schreef:
zo 07 jan, 2024 00:48
Overigens gaat achter de aanduiding "FSS9" een fiets schuil die helaas niet groter dan 55cm wordt geleverd. Zó jammer:
Afbeelding
Grandonneur schreef:
zo 07 jan, 2024 14:00
Goeie vraag...

en leuke antwoorden ook :). ik weet het niet. met name de Officina Battaglin Portofino G komt nu in me op. Zo'n naam maakt toch wel wat los in mijn onderbuik. Hoe zou dat nu komen.

Afbeelding
Nou niet alleen de naam. Wat een kwijlbak, zeker met deze kleuren.
Ik vind 'Flying Dutchman' wel aardig, een model dat vanaf de jaren zeventig van de vorige eeuw door Batavus werd gevoerd. Het mooist is de versie met van die trekstangen in plaats van remkabels.
Robert
Fedor schreef:
zo 07 jan, 2024 18:50
(...) met name de Officina Battaglin Portofino G komt nu in me op. Zo'n naam maakt toch wel wat los in mijn onderbuik. Hoe zou dat nu komen.
Ahhhh, Portofino ... De wereld van Peter Stuyvesant en Martini Bianco. :D

En een ander woord in dit verband waar ik ook wat week van in de knieën wordt is cromovelato.

OTT en toch smaakvol. Dat kunnen Italianen als geen ander:

Afbeelding
Niet mijn eerste keuze van mooiste naam maar met zo’n naam zou ik bijna direct zo’n fiets kopen voor in de stad ( ben wel fan van Azor. )

https://www.azor.nl/pakket/hufter-hufte ... 1704821304

De Azor Hufter met het hufterproof pakket, die fiets verkoopt zichzelf…

Gr ej

Er is een figuur in de auto wereld die bijna alle auto namen heeft verzonnen, je belt die knakker als auto producent en voor je het weet heet je auto panda, lupo etc

Zou dat met fietsen ook zo zijn?
Manfred gotta heet die man lees ik nu net

Heeft de fietswereld ook zo iemand?
ej groningen schreef:
di 09 jan, 2024 18:33
Er is een figuur in de auto wereld die bijna alle auto namen heeft verzonnen, je belt die knakker als auto producent en voor je het weet heet je auto panda, lupo etc
Dan heeft ie bij de Mitsubishi Pajero waarschijnlijk z’n dag niet gehad.
Hahhahahaha
Don van D. schreef:
do 04 jan, 2024 21:56
In onze zoektocht naar een stel reisfietsen kwam ik een tijdje terug op de site van Avaghon. Mooie fietsjes!
Maar vind de naam van de race/snelle uitvoering ge-wel-dig! De Racert
IMG_7213.jpeg
Leuk topic overigens ☺️
Inderdaad een leuke naam.
Een naam die vooral Rotterdammerts zal aanspreken....
mikefiets schreef:
wo 10 jan, 2024 12:01
Don van D. schreef:
do 04 jan, 2024 21:56
In onze zoektocht naar een stel reisfietsen kwam ik een tijdje terug op de site van Avaghon. Mooie fietsjes!
Maar vind de naam van de race/snelle uitvoering ge-wel-dig! De Racert
IMG_7213.jpeg
Leuk topic overigens ☺️
Inderdaad een leuke naam.
Een naam die vooral Rotterdammerts zal aanspreken....
Ja toch, niet dan!?

😄