Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Radical Design fietskar lekke band groot probleem - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Radical Design fietskar lekke band groot probleem

kees haakman schreef:
wo 03 jan, 2024 04:53
en dan verwacht je dat je netjes behandeld wordt
Dat moet wel van twee kanten komen. Je stuurt zonder overleg die banden terug.
_Peter_ schreef:
di 02 jan, 2024 23:58
Leon, ik zou eens naar deze video kijken en dan kun je zelf ok de conclusie trekken dat er van veel kracht zetten geen sprake is, hooguit het eerste stukje
https://www.youtube.com/watch?v=8mazpMPfeBk
Ik zie iemand die met een breed uitgevoerde bandenlichter een tamelijk losse band demonteert.
kees haakman schreef:
wo 03 jan, 2024 04:53
ondermijnende opmerkingen van forumleden
Ik zou dit zelf liever benoemen als: “voor het grootste deel praktijkervaring en realiteitszin”
kees haakman schreef:
wo 03 jan, 2024 04:53
Wat me wel opvalt is het bijna automatisch opnemen voor de fabrikant,
Ik heb alle reacties nog eens nagelezen en iedereen onderbouwt zijn mening, geeft tips of vraagt verduidelijking.
Het is me nog steeds niet duidelijk wat je bij de koop hebt afgesproken.
Het is me ook niet duidelijk wat je na het terugsturen van de banden verwachtte. Geld?
Het is me zelfs niet duidelijk waar je de kar hebt gekocht. De webshop van Radical, een fietsenmaker, een andere webshop?
Leon schreef:
wo 03 jan, 2024 09:52
kees haakman schreef:
wo 03 jan, 2024 04:53
Wat me wel opvalt is het bijna automatisch opnemen voor de fabrikant,
Ik heb alle reacties nog eens nagelezen en iedereen onderbouwt zijn mening, geeft tips of vraagt verduidelijking.
Het is me nog steeds niet duidelijk wat je bij de koop hebt afgesproken.
Het is me ook niet duidelijk wat je na het terugsturen van de banden verwachtte. Geld?
Het is me zelfs niet duidelijk waar je de kar hebt gekocht. De webshop van Radical, een fietsenmaker, een andere webshop?
En het is ook niet duidelijk of je bekend was met het fenomeen van toleranties voor velgen en banden die wel eens elkaar tegen kunnen werken
En het is ook niet duidelijk of je wist dat het uitmaakt of je het diepste deel van de velg opgezocht heb of niet.

Ik zeg dit omdat mijn ervaring is dat heel veel mensen, ook veel-fietsers, hier niet mee bekend blijken te zijn, dus zie dit niet als een ondermijnende opmerking 😏.
Kees, het is niet duidelijk wat je doel is van de startpost. Letterlijk vraag je ''wat wij vinden'', maar is dat ook zo of is het de bedoeling dat we tussen de regels door lezen en is er iets anders aan de hand?

Je bent namelijk vrij stellig in wat ''is'', en inderdaad daar zijn mensen in dit café soms wat overgevoelig voor (including mezelf mea culpa).
kees haakman schreef:
wo 03 jan, 2024 04:53
Wat me wel opvalt is het bijna automatisch opnemen voor de fabrikant, die maakt een van de duurste karren die er zijn, Idworx is ook zo'n merk en dan verwacht je dat je netjes behandeld wordt, bij Idworx is dat inderdaad zo ... de partij aan wie ik het vertrouwen heb gegegeven een goed product ge leveren en goede service te verlenen, ik kreeg gewoon een snier en dat zou gg van idworx om maar een voorbeeld te noemen nooit doen.
Kan het toch niet laten hoor.

"TE STRAKKE IDWORX-VELGEN

Maar ook bij normale banden met binnenband kan het (de)monteren van de buitenband een hele klus zijn. Zo vormen de aluminium velgen van Idworx ook niet altijd een gelukkige combinatie met veel Schwalbe-banden. Vaak zit de band véél te strak om de velg en krijg je ‘m met geen mogelijkheid rondom netjes in de velgrand geplopt. Heel irritant, want nu rijd je na iedere lekke band de rest van de vakantie met een bobbelend wiel. Of totdat je een fietsenmaker met een compressor tegenkomt die de band tot 6 bar kan oppompen om de band goed in de velgrand te laten ploppen. Probeer jij maar eens 6 bar te bereiken met je compacte handpompje. Lukt je niet…

Volgens Idworx ligt dit aan de banden, maar gek genoeg heeft Santos met dezelfde type banden hier nauwelijks tot geen last van…

Waarschuwing: de nieuwe Schwalbe Marathon Efficiency (een heel fijne band met lage rolweerstand) is zelfs door een professionele fietsenmaker niet op de velgen van Idworx te monteren!"

Dit is van de website van saintchrisopher geplukt. https://saintchristopher.bike/vakantief ... ntiefiets/

Dat was een idworx dealer en is een Radical dealer met een hoop nuchter verstand in zijn hoofd, misschien moet je hem eens bellen over je kwestie?
Val Michiel alsjeblieft niet lastig. Als je problemen hebt met een product ga je terug naar de winkel waar je het product gekocht hebt.
Als je een vraag over een product waar je dealer van bent zou beschouwen als 'lastigvallen' dan is er iets goed mis met je verhouding met oftewel fabrikant oftewel klant (van die fabrikant).

Volgens mij is Kees meer geholpen met een gesprek met iemand van verstand van zaken dan met onze ondermijnende opmerkingen. That's all.
kees haakman schreef:
wo 03 jan, 2024 04:53
Wat me wel opvalt is het bijna automatisch opnemen voor de fabrikant, .....
Nogmaals: wat een onzin.
Het is simpel consumentenrecht en daar probeer je een eigen draai aan te geven.
Je koopt iets zoals het is, zoals het er staat.
Als je achteraf van mening bent dat je liever een andere band op die kar wilt hebben dan kan je op z'n hoogst op coulance hopen.
Je rechten op andere banden zijn nul, tenzij het product defect is, anders is dan voorgespiegeld en kijk maar verder op Consuwijzer en bij de Consumentenbond.

Coulance begint over het algemeen met het benaderen van de andere partij en het voorleggen van het probleem in woorden. En als je het slim speelt zorg je er voor dat jou probleem het probleem van de ander wordt. Daag de ander subtiel uit om in de rol van de redder te kruipen.
Dat krijg je niet voor elkaar door op de stoep te gaan staan met de gedemonteerde banden en te eisen dat je gratis andere banden krijgt.
Ik vind heel veel reacties ook onzin.

Hoe vaak hoor je mensen niet dat ze over een product niet tevreden zijn en wanneer ze er melding van maken, een vergoeding, vervangend product, excuus, nieuw product krijgen etc. etc. alleen maar om de goede naam te blijven behouden.

Een beetje nuance vind ik wel op z'n plaats.

Als nieuwkomer moet je je plek verdienen hier, binnen de vaste club van mensen, lijkt het wel, beetje op afgeknapt eerlijk gezegd. :roll:
Ik stel voor - en dat is dus de vierde keer dat ik het (impliciet) vraag - dat Kees uitlegt wat er gebeurd is en de onduidelijkheden uitlegt. (De vragen staan in diverse reacties)
De moderator vragen het draadje te sluiten kan ook.
Wat een gedoe zeg mensen, ik heb gewoon een hele dure kar gekocht en ik baal ervan dat ze dan bezuinigen op die k*t-bandjes, dat doe je toch niet, heb er nu big appletjes op van schwalbe, geen probleem, makkelijker te monteren, net iets meer vering, maar ja die moest ik wel zelf betalen hè. Moeten ze het dan daar ook nog van hebben van dat tientje voor die goedkope bandjes? Dat vind ik onbegrijpelijk, en helemaal dat ze die nieuwe bandjes niet willen terugnemen, maar wel willen terug sturen, goh wat ben ik blij! Maat niet heus, zo simpel is het: niet leuk, ik teleurgesteld, ontgoocheld zelfs, en dat terwijl ik toch een goeie 'ambassadeur' had kunnen worden voor het merk kar. En nou trillen de wieltjes ook nog, irritant! En als ik ze bel, kan ik een snier krijgen, geen sorry! Dus.
Ontgoocheld? Opmerkelijk voor een tegenslag zou ik denken.
Sorry Kees (van mij wel dus) maar (ook) ik ben het dus niet met je eens. Als je zonder communicatie vooraf zomaar banden naar een fabrikant stuurt, die je niet bij die fabrikant gekocht hebt, dan vind ik het inderdaad heel netjes en coulance als die fabrikant je aanbiedt om die banden kosteloos terug te sturen.

Misschien was het anders geweest als je aan de leverancier van de kar gemeld had dat je er andere banden op had willen hebben. Misschien dat dat dan kosteloos of met bijbetaling geregeld had kunnen worden.
Inmiddels heeft iedereen z'n zegje wel gedaan. Het wordt nu een herhaling van zetten
Het topic is gesloten.

Moderator