Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Ugly Houses - Pagina 8 - Forum Wereldfietser

Ugly Houses

155 berichten
Die rechterkant lijkt me geen deel van het architecturaal ontwerp. Dit lijkt me gewoon een wachtmuur van een halfopen bebouwing. Maar dat maakt het er niet mooier op natuurlijk.
Zo'n wachtmuur (weer een nieuw woord voor mij 8) ) roept bij mij vooral herinneringen aan van de tijd dat WOII nog niet zo lang geleden was en mijn vader steeds uitlegde dat ter plekke van een gat een bom gevallen zou zijn.
Leon schreef:
di 04 jul, 2023 17:00
Ik doe een gooi naar de top tien:
Afbeelding
Nou eigenlijk best goed doordacht. Wachten tot Bansky vanzelf een keertje langskomt en je huis is een klap flink meer waard.
Afgelopen najaar maakte in deze foto, een sloopobject. Zo verdwijnt er weer een karakteristiek huisje om plaats te maken voor een eigentijdse villa of vierkante blokkendoos. Een regelmatige blik op Streetview zal het ons leren.
tekoop.jpg
WillemT schreef:
di 04 jul, 2023 23:34
Een regelmatige blik op Streetview zal het ons leren.
Op de streetviewfoto zie je een geel A4-tje op de muur. Er is dus inmiddels vergunning aangevraagd.

Ik vind dat wel een mooi systeem in België, dat voor veel vergunningen kennisgeving ter plekke verplicht is.
vierkante blokkendoos
Ik vind het juist wel dapper van onze zuiderburen. In Nederland zie je alleen maar eenheidsworst. Gelukkig zie ik in het buitengebied de laatste tijd wel veel mooie in het landschap passende panden verrijzen, echter had ik liever gehad dat daar helemaal niet wordt gebouwd. Mijn pand in Enschede is bijna klaar, super passend in de omgeving, al het hout gewonnen op locatie en Twente niet uit geweest en toch voelt het dubbel: weer bebouwing toegevoegd in het buitengebied,
IMG-20230627-WA0012.jpg
Bert van Sprang schreef:
wo 05 jul, 2023 09:24
vierkante blokkendoos
Ik vind het juist wel dapper van onze zuiderburen. In Nederland zie je alleen maar eenheidsworst. Gelukkig zie ik in het buitengebied de laatste tijd wel veel mooie in het landschap passende panden verrijzen, echter had ik liever gehad dat daar helemaal niet wordt gebouwd. Mijn pand in Enschede is bijna klaar, super passend in de omgeving, al het hout gewonnen op locatie en Twente niet uit geweest en toch voelt het dubbel: weer bebouwing toegevoegd in het buitengebied,IMG-20230627-WA0012.jpg
Dus Locatie: Vught wordt straks Locatie: Enschede?

Welkom in Twente dan alvast!
Dus Locatie: Vught wordt straks Locatie: Enschede?
Qua locatie zou dat super zijn, maar deze is voor mijn werk!
Bert van Sprang schreef:
wo 05 jul, 2023 09:24
Mijn pand in Enschede is bijna klaar, super passend in de omgeving
Zuidkamp?
Zuidkamp?
Twekkelo
Bert van Sprang schreef:Ik vind het juist wel dapper van onze zuiderburen.
Goed. dan doe ik een nieuwe gooi naar de begeerde titel. Hier wonen wel degelijk mensen in.
Het is hier: https://www.google.nl/maps/@50.7646854, ... ?entry=ttu
Afbeelding
Leon schreef:
di 18 jul, 2023 19:49
...dan doe ik een nieuwe gooi naar de begeerde titel.
Een onafgewerkte modulaire containerwoning. Mooi is het niet, maar dan moet je het wel vergelijken met winddichte versie van een klassiek huis. Niet met de afgewerkte huizen. Eerlijk is eerlijk. ;-)
hous.jpg
België.
Het lijkt of er een soort betonnen bak op het rechter gedeelte is neergezet. Alsof je daar een geschut zou verwachten, want dergelijke dingen, compleet met kanon, heb ik aan de Engelse zuidkust gezien....
Dymchurch.jpg
Hier boven die mevrouw in blauwe jas.
renel schreef:
di 02 jan, 2024 22:18
hous.jpg
België.
Dat zo’n reusachtige baksteen uit de hemel nou nét op je dak moet landen!

:shock:

Carl