Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Tegen doping strijden of gedogen? - Forum Wereldfietser

Tegen doping strijden of gedogen?

............................... :?:

Het is denk ik een illusie dat je doping uit de sport kunt verbannen en drugs uit de maatschappij maar moet je het dan maar gedogen of (kei)hard aanpakken?

Bestrijden.

Momenteel zijn de verdiensten voor een wielrenner die aan de top staat dusdanig goed dat zelfs een schorsing voor 2 jaar kan renderen (al zal dat met het huidige ontslagbeleid minder zijn).

De dreiging van levenslange schorsing en een torenhoge boete zou kunnen helpen.

Al vind ik wel dat de "hype" nu aan het doorslaan is: Wielrenners zijn aan strengere regels gebonden dan een crimineel met huisarrest, daarnaast politie die even binnen komt vallen en als je niet oppast zit je met sommige huidige normen na 3 koppen koffie al over de limiet.

Fedor schreef: De dreiging van levenslange schorsing en een torenhoge boete zou kunnen helpen.
De doodstraf helpt ook niet tegen criminaliteit, dus ik vraag het me af :shock:

Verder ben ik tegen het bestrijden van doping op deze manier. Wat Fedor al aangeeft de heksenjacht van nu is onmenselijk.

Wat ik al eerder heb gezegd, als het veilig is voor de renner heb ik niet zo gek veel problemen met doping. Sowieso is het lastig te bepalen wat doping is.....

Ach net als met alles... schrikt het nou werkelijk af om harder te straffen?

Wielrennen staat enorm in the picture vwb doping, maar er zijn denk ik veel andere sporten waar het gebruik ervan ook voorkomt.

De waarheid over Rasmussen zullen we wel nooit te weten komen, maar dat er iets vreemds aan de hand is, kun je denk ik wel stellen.

Alleen bij de Tour de France is er zo'n hype omtrent het hele dopingverhaal, andere rondes blijven wat op de achtergrond.

Rasmussen is een perfectionist, dan is het niet melden natuurlijk gewoon een vaag verhaal.

Maar om op je vraag terug te komen... aanpakken die handel!

En dan niet alleen de renners, maar vooral ook de artsen, die zijn natuurlijk ook niet helemaal helder bezig.
Denk ook dat de strijd tegen doping nooit gewonnen kan worden.
Het zijn juist de razia,s die het imago van de wielersport zo in een negatief daglicht plaatsen
Ben van mening dat de dopinglijst ernstig herzien moet worden ,waarbij medicijnen die nodig zijn om de renners gezond te houden gewoon moeten mogen.
De heksenjacht en de out of competition controles zoals dat nu gaat is volkomen doorgeslagen. De renners worden als criminelen behandeld.
mazzeltovv schreef:............................... :?:
Het is denk ik een illusie dat je doping uit de sport kunt verbannen en drugs uit de maatschappij maar moet je het dan maar gedogen of (kei)hard aanpakken?
Echte doping hard aanpakken, maar wel volgens zeer duidelijke regels en na harde ondubbelzinnige bewijzen!!

Maarten Ducrot schrijft wat langdradig, maar wel terecht over de wielercultuur achter de doping.

Een wielermoeder schreef als reactie op de site van AD:
Doping zal nooit verdwijnen uit het wielersport! Wen er maar aan! Heb jaren met mijn kinderen in her wielercircuit gezeten. Ben je tussen de 14 en 17, wordt je aangemoedigd om zogenaamd "asthma" inhalers te gebruiken. Wat dacht je van al de ouders die hun kind een asperinetje en colaatje aanprijzen 20 minuten voor de start? Doping begint thuis, met NUL verstand door ouders/trainer/sponsor!
Het gaat dus om cultuurverandering, het versterken en 'vermenselijken' van de positie van de renner daarin. Daarbij moet m.i. de gezondheid van de renner voorop staan.

Doping is slecht en concurrentie vervalsend in de sport. Door die concurrentie-vervalsing worden sporters die het eigenlijk niet zouden willen toch verleid. Het is net als met drugs: de producenten en de handelaren zijn de grote boosdoeners. Sommige doping is vrij onschuldig, maar veel middelen zijn funest voor het menselijk lichaam en het functioneren van de menselijke geest.
Doping in de sport mag niet en moet worden bestreden, maar niet met een Don-Quijote-de-la-Mancha-achtige aanpak.

liz schreef: Daarbij moet m.i. de gezondheid van de renner voorop staan.
Ook zonder doping is topsport al ongezond genoeg.

Gerd

Rasmussen is nog nooit positief getest op een dopingcontrole, hij liegt alleen, denk ik of liegt David Casini als hij zegt dat hij Rasmussen in Italie heeft gezien. Waarom zou hij niet zeggen dat hij in Italie was, maar bij zijn schoonouders in Mexico? Als je de zaak belazerd moet je het ook goed doen.

Ga toch fietsen langs brouwerijen. De ideale doping! Een biertje op zijn tijd en je gaat weer als een speer en het staat niet op de lijst van verboden middelen.

Rutger
www.rutgersreizen.nl
schrijver fietsboek: fietsen langs brouwerijen

Fedor schreef: als je niet oppast zit je met sommige huidige normen na 3 koppen koffie al over de limiet.
das dan geen zuivere koffie, want caffeine mag tegenwoordig weer

Rutger schreef: Ga toch fietsen langs brouwerijen. De ideale doping! Een biertje op zijn tijd en je gaat weer als een speer en het staat niet op de lijst van verboden middelen.
Jan Raas reed vroeger ook als een speer op een glaasje champagne ;-)
Of wat te denken van de Algerijn Abdelkader Zaaf, een legende in de tour:
Wikipedia schreef:In de dertiende etappe, van Perpignan naar Nîmes, op donderdag 27 juli moesten de renners niet alleen vechten tegen de kilometers en elkaar, maar ook tegen een verstikkende hitte van 40 graden Celsius. Abdelkader Zaaf ging samen met zijn landgenoot Marcel Molines op 200 kilometer voor de meet in de aanval.

Vanwege de grote hitte en de riante voorsprong stopte Zaaf om een fles wijn aan te nemen en zijn dorst te stillen. Een tweede fles volgde. Hij stapte daarna weer op zijn fiets en dronken vervolgde hij, al zigzaggend, zijn weg, waarna hij afstapte om onder een boom zijn roes uit te slapen. Zaaf werd wakker gemaakt door tourvolgers en vervolgde zijn weg, maar wel in de verkeerde richting. Het peloton zou hij echter niet tegen komen, want nadat hij voor een tweede keer was afgestapt, werd hij voor de zekerheid naar een ziekenhuis gebracht. Molines won de etappe, maar Zaaf had zijn wereldfaam als wielrenner verworven. De legende wil dat hij de volgende dag uit het ziekenhuis ontsnapte, zich aansloot bij het peloton aan de start, maar door de tourleiding uit de koers werd gehaald.