Hoi hoi, twee dagen geleden ben ik aan gekomen in Zongdian (Shangrila) Yunnan China na een tocht door Tibet van uit Khaskar.
even wat info over de route:
Khaskar Ali: Alleen een checkpoint in Kudie maar na mijn paspoort gezien te hebben kon ik zo door fietsen.
Ali Lhasa: In Ali zijn we naar de PSB gegaan en hebben we na het betalen va de boete een permit gekregen (350 rmb totaal) de permit is echter maar twee weeken geldig. In Darchen is de permit gecheked en later op weg naar Saga nog een keer. Net na saga is een chekpoint maar wij mochten ook al was de permit verlopen door fietsen. Verder tot Lhasa geen chekpoints die ietsanders deeden dan zwaaien.
Lhasa Markam Zongdian: Nergens is naar onze pasporten of permit gevraagd, we zijn overal gewoon overdag doorheen gefietst en hebben in de meeste stdjes in hotels geslapen. De weg is op zommige stukken erg slecht voral na Markam is er 120 km roadworks en omdat het nu veel regend zijn er modderlawines en veel steenslag, ik denk dat het in het drooge zijzoen veel beter zl zijn.
voor foto's zie: http://klimmertijn.blogspot.com/
even wat info over de route:
Khaskar Ali: Alleen een checkpoint in Kudie maar na mijn paspoort gezien te hebben kon ik zo door fietsen.
Ali Lhasa: In Ali zijn we naar de PSB gegaan en hebben we na het betalen va de boete een permit gekregen (350 rmb totaal) de permit is echter maar twee weeken geldig. In Darchen is de permit gecheked en later op weg naar Saga nog een keer. Net na saga is een chekpoint maar wij mochten ook al was de permit verlopen door fietsen. Verder tot Lhasa geen chekpoints die ietsanders deeden dan zwaaien.
Lhasa Markam Zongdian: Nergens is naar onze pasporten of permit gevraagd, we zijn overal gewoon overdag doorheen gefietst en hebben in de meeste stdjes in hotels geslapen. De weg is op zommige stukken erg slecht voral na Markam is er 120 km roadworks en omdat het nu veel regend zijn er modderlawines en veel steenslag, ik denk dat het in het drooge zijzoen veel beter zl zijn.
voor foto's zie: http://klimmertijn.blogspot.com/