Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Opstappen in Venlo richting Duitsland - Forum Wereldfietser

Opstappen in Venlo richting Duitsland

Opstappen in Venlo, DB

Vanaf Venlo val je onder het Duitse spoorbeheer en reis je met een Duitse trein.
Je kunt een Duits fietskaartjes kopen in de speciale DB-automaat op het station van Venlo, maar dat geldt alleen voor regionale treinen in NRW.
Ga je verder, dan kun je beter een internationaal fietskaartje kopen via de treinreiswinkel, want dat geldt vanaf het beginstation in Nederland tot je bestemmingsstation in Duitsland. (Bron: Bert)

Dus als ik het goed begrijp kan ik in Venlo een kaartje kopen voor de trein naar Winterberg en de fiets kan ook mee? Ik wil nl langs de Ruhr van Winterberg, waar hij geboren wordt, naar Duisburg, net over de grens in de buurt van Venlo, fietsen waar hij uitmond in de Rijn.
Afbeelding
Mmmm...beetje wazig plaatje, via dit klikkertje is het wat beter...
http://www.pflege.sauerland.com/data/et ... adweg.jpeg

Die treinkaartjesautomaat op station Venlo heeft alleen treinkaartjes voor de regio net over de grens. Zit in Duitsland nogal een beetje ingewikkeld met de diverse regionale spoorwegmaatschappijen, die in hun automaten alleen eigen kaartjes verkopen, terwijl kaartjes via de DB aangeschaft wel geldig zijn op ook al die regionale lijnen.
In jouw geval zou ik een treinkaartje kopen bij de Treinreiswinkel. Daar zoeken ze uit wat in jouw geval het goedkoopste tarief is. Heb je een Nederlandse kortingkaart? Heb je daarbij een aanvullende RailPluskaart. Reis je in Duitsland in het weekend?
www.treinreiswinkel.nl
of ga even bij hen langs op hun kantoor op Singel 393 (vlakbij het Spui) in Amsterdam.

Ik zou het zelf ook even uitzoeken. Al eerder waren er wat matige ervaringen over de treinreiswinkel te horen en zelf heb ik daar nu ook ervaring mee.

We wilden een treinticket naar de Alpen. Het maakte ons niet uit of het via Frankrijk of via Duitsland ging. Maar ze konden alleen maar dure nachttreinen vinden. Toen ben ik zelf even opzoek gegaan en vond ik verschillende treinen die goedkoper die kant op gingen.

Ook is ons maandag beloofd dat ze terug zouden bellen wat tot op hede niet gebeurd is. Zelf even treinen uitzoeken is dus ook mijn tip.

Als je in het weekend door Duitsland treint kan je ook gebuik maken van het schones wochenende ticket. Voor 30 euro onbeperkt door duitsland treinen met regionaal vervoer(die ook altijd fietsen meenemen!!)

Okee...we gaan nog even verder spitten. Bedankt voor de info.

Zo'n Schönes Wochenende (kost nu 33 euro) kan je denk ik gewoon uit de DB automaat halen. En je kan met max. 5 personen met één kaartje reizen. Van Venlo naar Winterberg reis je sowieso met een regionale trein dus dat kaartje is daar geldig (in het weekend). Daarnaast heb je nog een fietskaartje nodig, kost 4,50 euro.

Een standaard enkeltje Venlo - Winterberg kost 33,70 Euro! Dus als je alleen gaat schiet je daar met zo'n Schoenes Wochenende niet zoveel mee op.
Een Nederlands fietskaartje tot Venlo kost 6 Euro.
Een internationaal fietskaartje van elk station in Nederland naar Duitsland kost bij de Treinreiswinkel 10, - Euro, via de NS 12, - Euro en is slecht te koop op de 10 NS-stations met een loket internationaal.
Dus maak maar een afweging tussen het gemak van een keer vooraf een vervoersbewijs aanschaffen van het station bij jou in de buurt tot Winterberg, of dat je steeds diverse kaartjes uit voor jou onbekende automaten moet zien te krijgen.
Er hebben diverse mensen aanmerking op de Treinreiswinkel, maar ik heb veel treintickets via de Treinreiswinkel aangeschaft en ik werd altijd keurig en snel geholpen.
Als het goed gaat hoor je meestal nooit een reactie
De nu moeilijkere contacten tussen de Treinreiswinkel en de Franse spoorwegen ligt puur aan die Franse spoorwegen. Ook de afbouw van diverse Franse nachttreinen kun je Treinreiswinkel niet verwijten. De tarieven voor de Autoslaaptreinen vanuit 's Hertogenbosch zijn fors duurder dan die van de CityNightLine. Ook dat bepaald de Treinreiswinkel niet.
Je treft het bij meer organisaties wel eens dat je een mindere medewerker treft. Ik weet niet of dat door de groei van de Treinreiswinkel komt, of ook door de drukte rond de vakantietijd. Ik heb de laatste tijd op hun vestiging Singel in Amsterdam alleen maar uitstekende medewerkers getroffen, terwijl ik toch een paar lastige wensen had en ik zelf ook niet een van de gemakkelijkste ben. Er werd echter efficient met mij meegedacht. In tegenstelling tot de Franse spoorwegen heeft de Treinreiswinkel goede contacten met de DB. Boeken voor de DB en juist informeren over mogelijkheden en kortingen Duitsland moet voor hen geen enkel probleem zijn.

Er is een alternatief als je niet in het weekend wilt reizen:
Een SchönerTagTicket NRW 5 Personen / SchönerTagTicket Single voor 29,50 of 22,- EUR

http://www.bahn.de/regional/view/nrw/ba ... cket.shtml

Online te koop of in de automaat. Maandag t/m vrijdag na 9u geldig en ook het weekend. Dus een Schönes Wochend ticket is niet eens nodig van Venlo naar Winterberg!

Offtopic:
Bert,

Mijn vriendin heeft toen zelf maar even gebeld naar de SNCF en daar konden we het zonder enkel probleem boeken. Ik neem aan dat de treinreiswinkel ook naar frankrijk kan bellen :D

Ontopic:

Met een schones wochenende ticket kan je ook proberen iemand te strikken die met je mee reist!

[quote="giantus"]Offtopic:
Bert,

Mijn vriendin heeft toen zelf maar even gebeld naar de SNCF en daar konden we het zonder enkel probleem boeken. Ik neem aan dat de treinreiswinkel ook naar frankrijk kan bellen :D
quote]

Heb je dat aan de Treinreiswinkel gevraagd? Volgens de bijdrage van Kees Swart op dit forum liepen de telefonische contacten tussen de Treisreiswinkel en de SNCF voorheen goed, maar nu niet meer.

Als je lief glimlacht, hoef je niet over die rampentrap en dan door de tunnel, maar wordt er een slagboom opgetild waardoor je makkelijker op de andere perrons kunt komen via een overweg.