Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1579 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

34328 berichten
math schreef:
do 23 nov, 2023 22:50
Leon schreef:
do 23 nov, 2023 22:43
....Bedoel je daarmee Google Lens of iets dergelijks waarbij je het plaatje invoert ipv een zoekterm? In art. 37 sub b2 van de ongeschreven regels was toch bepaald dat we dat niet meer zouden doen wegens te gemakkelijk?
Als de regels ongeschreven zijn, heb ik ze ook nooit gelezen!
Ik gebruikte de zoekmachine van Bing voor een uitsnede van het plaatje van Renel. Die Bing levert weer andere resultaten dan die van Google. Straks zullen we zien dat AI ons allemaal de baas is. Misschien moeten we een timer inzetten om te schatten of er nog zoekintelligentie aan te pas komt of alleen geheugen.
Klopt. Het is lastig dat je ongeschreven regels niet kunt lezen. Toch is het al een paar jaar geleden (verwijzing) dat we in dit draadje de regel niet hebben geschreven dat we deze methode niet meer toepassen. Met Google Afbeeldingen, Google Lens en Bing werd het wat al te gemakkelijk op een gegeven moment. Natuurlijk zou je daarmee kunnen foetelen maar dat lijkt mee te vallen.
Het is soms wel verleidelijk om Lens of Bing uit te proberen, maar de regels kennende, begin ik daar niet aan.
Ik heb ook Lens 1x uitgeprobeerd en was verbaasd hoe makkelijk dat was en dus helemaal niet leuk meer. Zelf herkennen of lekker puzzelen met de aanwijzingen in het plaatje is toch veel leuker ...

Herman

Kom maar op met het volgende plaatje...
Leon schreef:
vr 24 nov, 2023 10:41
(...) Natuurlijk zou je daarmee kunnen foetelen maar dat lijkt mee te vallen.
Daarom geef ik ook aan hoe ik de oplossing heb gevonden.
Of ik vraag aan de raders van plaatjes van mij hoe ze het hebben gevonden.
HAK aka Herman schreef:
vr 24 nov, 2023 11:28
(...) Kom maar op met het volgende plaatje...
Ik heb al één uitgezocht maar wacht nog een bevestiging van Poppink af.
Sorry JanH.
Ik was de hele dag weg.
Klopt (uiteraard).
De volgende is voor jou.
Martin E. van Doornik schreef:
vr 24 nov, 2023 11:21
Het is soms wel verleidelijk om Lens of Bing uit te proberen, maar de regels kennende, begin ik daar niet aan.
Als ik geen enkel idee heb waar ik het moet zoeken kijk ik wel eens met Lens, maar doe dan uiteraard niet mee.
Het leukste vind ik het uitpeilen van een locatie aan de hand van herkenningspunten en dan op de kaart maar zoeken.
Zoals bijvoorbeeld deze.
Nieuwe opgave (helaas geen uitpeilen):
KnipselNN.JPG
Nauders.

Voor de bonuspunt:
P1050563.jpg
Dat is een zwerkbal trainingsfaciliteit naast dat kasteel. Zeker weten dat je er met de fiets langs kwam?
Beurt met bonuspunt naar renel.
Grandonneur schreef: Dat is een zwerkbal trainingsfaciliteit naast dat kasteel. Zeker weten dat je er met de fiets langs kwam?
Moet dat dan? :wink:
Nieuw plaatje:
fietspad.jpg
JanH schreef:
vr 24 nov, 2023 17:49
Grandonneur schreef: Dat is een zwerkbal trainingsfaciliteit naast dat kasteel. Zeker weten dat je er met de fiets langs kwam?
Moet dat dan? :wink:
Ja! Staat ook al in de ongeschreven regels. Foto’s van locaties die je per bezemsteel hebt aangedaan, tellen niet mee.

;)

Carl
Mweuh, aan de Kempische Steenweg in Hasselt (B.) staat precies zo'n model watertoren, maar de omgeving is helemaal on-Belgisch....
Staat ook niet op de Wiki-lijst van Nederlandse watertorens.
Het is nochtans in België.
Niet die in Hasselt.
Heb ff gekeken en die in Hasselt lijkt er idd wel veel op en is het helaas niet.
Dan is het deze, in Duffel: https://www.google.nl/maps/place/Watert ... &entry=ttu
(geen duidelijke streetview vanaf de plek van de fotograaf)
Via zoeken op "watertoren belgie schotelvormige kuip" kwam ik op: [url]http://www.chatodo.byethost7.com/Nl/bouwhistorie.htm?i=1[/url]:
De watertorens met een schotelvormige kuip van SIDAL in Duffel en zijn verbeterde uitvoering bij Philips te Hasselt zijn daar voorbeelden van.
JanH schreef:
vr 24 nov, 2023 21:43
Dan is het deze, in Duffel: https://www.google.nl/maps/place/Watert ... &entry=ttu
(geen duidelijke streetview vanaf de plek van de fotograaf)
Via zoeken op "watertoren belgie schotelvormige kuip" kwam ik op: [url]http://www.chatodo.byethost7.com/Nl/bouwhistorie.htm?i=1[/url]:
De watertorens met een schotelvormige kuip van SIDAL in Duffel en zijn verbeterde uitvoering bij Philips te Hasselt zijn daar voorbeelden van.
Super!
Ik denk dat dit 'm is op streetview: https://www.google.nl/maps/@51.0715243, ... &entry=ttu
Beurt naar JanH.
Nieuwe opgave:
KnipselPP.JPG
(ook hierbij geen duidelijke streetview vanaf de locatie van de fotograaf, wel vanaf de andere kant)
Ik heb helaas geen foto van dat fietsje, maar is het in Aigle?
aigle.jpg
Tsja, wat moet ik nu?
Ja, het is in Aigle. Moet ik nu om een streetview vragen? Dan wordt het een beetje dom werk om met streetview alle wegen bij langs te gaan. Maar als je dit Raad plaatje! dan combineert met deze van mij dan wordt het "dom werk" wat gemakkelijker.

Dus: ja, het is in Aigle. Nu nog graag een streetview. :)