De hypothese dat de band van de velg gefloept is en de velg het gat gemaakt heeft lijkt me nu dus best sterk.
De scheur op de eerste foto is namelijk zo te zien niet helemaal door. Links van het gat zien we nog een beschadiging zonder dat er een opening ontstaan is (tenzij de foto bedieglijk is). Dat krijg je niet als je een weefsel scheurt door er kracht op uit te oefenen. Dan krijg je een opening tot op het einde van de scheur.
Ook is de scheur ietwat schuin. Dat is ook onlogisch. Een scheur in een band zou je verwachten met de draden mee, 90 graden haaks of in de lengte van de band, dat laatste meestal langs de velgrand. Of de wang van de band was heftig beschadigd zonder dat je het wist.
Goed balen van de velg. Is die nog recht? Wat ga je doen? Schuurpapier eroverheen zwarte spuitbus en er nooit meer aan denken? Haakvelgen kopen?
De scheur op de eerste foto is namelijk zo te zien niet helemaal door. Links van het gat zien we nog een beschadiging zonder dat er een opening ontstaan is (tenzij de foto bedieglijk is). Dat krijg je niet als je een weefsel scheurt door er kracht op uit te oefenen. Dan krijg je een opening tot op het einde van de scheur.
Ook is de scheur ietwat schuin. Dat is ook onlogisch. Een scheur in een band zou je verwachten met de draden mee, 90 graden haaks of in de lengte van de band, dat laatste meestal langs de velgrand. Of de wang van de band was heftig beschadigd zonder dat je het wist.
Goed balen van de velg. Is die nog recht? Wat ga je doen? Schuurpapier eroverheen zwarte spuitbus en er nooit meer aan denken? Haakvelgen kopen?