Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Is de regio Casamance in Senegal veilig om te fietsen ? - Forum Wereldfietser

Is de regio Casamance in Senegal veilig om te fietsen ?

hoi allen,
op de website van Buitenlandse Zaken lezen we dat de regio Casamance in Senegal eigenlijk best af te raden is om daar als Westerling (man en vrouw) te fietsen. Maar aangezien ze zoiets dikwijls over Afrikaanse landen schrijven, vroegen wij ons af of het daar echt onveilig is.
Is er iemand van jullie recent nog in Casamance geweest en is er iemand die de huidige situatie daar kent ?
Ons plan was 3 weken in Gambia te fietsen maar ik vrees dat we in zo'n klein landje snel uitgefietst zijn en daarom dachten we Senegal een bezoekje te brengen, althans als het daar veilig is.
Hopend op jullie reacties.
fietsgroetjes
Danny & Ilse
Ik ken via via veel mensen die dat gedaan hebben, en over ongeveer 2 maanden kan ik je er zelf ook meer over vertellen. Maar eerst moet ik nog Mauritanië door voordat ik Senegal zal ervaren.
Het kaartje van Buitenlandse Zaken is gedeeltelijk oranje gekleurd, waarschijnlijk door de mijnen die in de grensgebieden liggen. Van andere fietsers heb ik niks over evt problemen gehoord.
En anders, waarom niet aan de noordkant Gambia verlaten en zo het oranje gebied overslaan?
Wanneer gaan jullie? Alvast veel plezier gewenst!
Ziet er niet zo geweldig uit, het reisadvies van bz uit België lezend:

https://diplomatie.belgium.be/nl/landen ... id-senegal

Blijkbaar vertrekken er ook steeds meer gammele boten met vluchtelingen naar Europa vanuit Senegal, las ik een paar weken geleden in de internationale pers. Nóg een Afrikaans land waar vooruitgang een loos begrip is, denk ik dan. Zou de doortocht Marokko Mauretanië Senegal nochtans zelf best overwegen.

Boeiend reisverslag uit 2018:

https://womenscyclingguide.com/africa_e ... nd-gambia/
Begin 2019 vanuit Dakar met de boot naar Ziguinchor gevaren en van daaruit naar Guinee. Het was toen veilig en ontzettend mooi/leuk. Maar ja de wereld is natuurlijk iets veranderd. Voor een verslag van onze reis zou je het boek 'Afrika van binnenuit' kunnen lezen van Willem Hoffmans.