Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Noorwegen 2023 Kristiansand - Oslo - Forum Wereldfietser

Noorwegen 2023 Kristiansand - Oslo

Noorwegen 2023 Kristiansand - Oslo

We hebben een mooie tocht door Noorwegen gemaakt. 1500 km in 3 weken met 20.000 meter hoogteverschil. Heen met de ferry vanuit Emden naar Kristiansand. Via Setesdal naar Sogndal. Prachtige routes en vrijwel elke dag mooi weer. Hoge passen over de Suleskardveien, Tinnsvegen, Gaustatoppen en vele anderen passen. Prachtige wandelingen gemaakt naar Skomakernibba en Buerbreen. Terug met de ferry door faillissement van Holland Norway Lines via Oslo naar Kiel.

Afbeelding
Setesdal Route 3

Afbeelding
Suleskardveien

Afbeelding
Gamle Tysdalsvatnetveien

Afbeelding
wandeling naar Skomakernibba

Afbeelding
Ontmoeting met een eland paar

Afbeelding
Sauda - Roldal

Afbeelding
Røldalsfjellet Roldal - Odda

Afbeelding
Granvinsvatnet

Afbeelding
Wandeling Buerbreen

Afbeelding
Myrkdalen

Afbeelding
Tindevegen Turtago - Ovre Ardal

Afbeelding
Tindevegen

Afbeelding
Gaustatoppen

Voor de route zie: https://ridewithgps.com/routes/44455153
Mooi tochtje. Duidelijk beter weer dan ik had dit jaar. Ik had vooral hitte. En dat is (was) toch wel echt onNoors.
Jaloersmakende foto's! :D
Super. Ik lees dat het daar druk wordt in de zomer maar op deze foto's valt daar niet veel van te merken.
Het weer was prima. Maar een paar dagen wat minder weer. Wel zijn de campings flink duurder geworden dan de vorige keer dat ik daar was. in 2007 betaalde ik voor een plaats 20 tot 40 kronen gemiddeld voor mij alleen. Nu voor twee personen tussen de 250 en 600 kronen voor 2 personen. Wel zijn cabins goed betaalbaar en soms bijna even duur als de camping.

Het was overal rustig. Alleen de camping in Odda was overvol en vervelend. Daar zijn we na een nacht weg gevlucht.
Ook de wegen waren goed te doen, zelfs een paar E-wegen. Alleen het stukje bij Voss was eigenlijk niet te doen, maar dat was maar een stuk van 10 km. Eind augustus en september zijn prima maanden om daar te zijn.
Op het ligfietsers forum is het hele reisverslag van deze tocht te lezen:
https://ligfietsers.nl/thread-1966.html

Zie verder ook mijn youtube kanaal voor een videoverslag van deze tocht


https://www.youtube.com/playlist?list=P ... vcCQVBzJEd
De tovenaar schreef:
zo 05 nov, 2023 11:23
Zie verder ook mijn youtube kanaal voor een videoverslag van deze tocht
Ik heb wat op YouTube gekeken en het ziet er naast heel mooi ook best wel indrukwekkend uit. Een prachtige trip hebben jullie gemaakt!
Bedankt voor het delen :D

Groeten,

Don
Dank je, ik heb ook nog een compilatie van de hele tocht gemaakt en het reisverslag op mijn website gezet:
https://moh.freehostia.com/2023

Mooi gemaakt hoor! Op YouTube én de website 8) Prachtig ook al die info van ridewithgps. Dat zijn wel dingen die ik voor straks mee ga nemen tijdens onze trip. Tot nu toe al erg onder indruk van Komoot. Komoot biedt (nu) voor mij een mooie combi tussen gebruiksgemak en eenvoud.

Ik zag dat je ook een insta360 camera hebt (die heb ik ook) maar dat je ook een of twee andere camera’s gebruikt. Mag ik vragen wat je gebruikt en waarom je tot die keuze bent gekomen? Ik twijfel er zelf heel erg aan of alleen mijn insta360 voldoende zal zijn.

Als het teveel off-topic gaat hiermee hoor ik het graag.

Met vriendelijke groeten,

Don
Dank je. Ik gebruik naast mijn insta360 de Gopro Hero 8 vanwege de betere kwaliteit van de beelden en geluid. De audio kwaliteit van de insta360 one x2 is bedroevend slecht.
Verder heeft mijn broer onder zijn stuur een wat oudere runcam hangen. Niet zo goed als de gopro maar wel kleiner en handig in gebruik. Af en toe film ik ook wat met mijn fotocamera, de Canon G7x Mark II en mijn broer met zijn Samsung smartphone.
De tovenaar schreef:
za 11 nov, 2023 17:49
Dank je. Ik gebruik naast mijn insta360 de Gopro Hero 8 vanwege de betere kwaliteit van de beelden en geluid. De audio kwaliteit van de insta360 one x2 is bedroevend slecht.
Verder heeft mijn broer onder zijn stuur een wat oudere runcam hangen. Niet zo goed als de gopro maar wel kleiner en handig in gebruik. Af en toe film ik ook wat met mijn fotocamera, de Canon G7x Mark II en mijn broer met zijn Samsung smartphone.
Bedankt voor het delen! Bevestigt wel mijn vermoeden dat alleen een insta360 niet voldoende is.
Natuurlijk kunnen we onze telefoons gebruiken, maar ik denk dat een GoPro of DJI Action 4 toch wel een fijne toevoeging is. Nadeel is dat je daarmee niet kunt zoomen… Nou ja, je kunt je eenmaal niet alles hebben hè :wink:
Bedankt nogmaals voor de info!

Groeten,

Don