Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Bereikbaarheid Saint Christopher - Forum Wereldfietser

Bereikbaarheid Saint Christopher

Al enige weken probeer ik te vergeefs Michiel van Saint Christopher in Gorsel te bereiken voor overleg over een reparatie, via telefoon, website en e-mail. Ik weet dat Michiel (terecht) klanten in de winkel voorrang geeft maar na ruim twee maanden zou er toch gelegenheid moeten zijn geweest om terug te bellen of anderszins te reageren.

Weet een van jullie of en wat er aan de hand is bij Saint Christopher?

Alvast dank.
Arnout
Volgens mij heeft hij het gewoon erg druk, gelukkig. En is hij toe aan een telefoniste :D .
Bert van Sprang schreef:
di 07 nov, 2023 22:40
Volgens mij heeft hij het gewoon erg druk…
Het gaat om een defecte Pendix-lader die ik eind juli na overleg met Michiel en met ontvangstbevestiging ter reparatie/vervanging heb opgestuurd. Daarna vaak voice mail ingesproken en gemaild, zonder reactie. Dan is er na zoveel tijd mogelijk meer aan de hand dan “gewoon erg druk”. Ik woon in Haarlem en ben er nog niet aan toe om op goed geluk in de auto te stappen en naar Gorsel te rijden om te kijken of ik hem toevallig in de winkel aantref. Vandaar mijn vraag.
Ik was laatst nog even bij hem (ik heb de mazzel op fietsafstand te wonen) en heb zeg maar 'bijgepraat' hoe het met hem en de zaak ging. En een bestelling opgehaald. Er was niks bijzonders aan de hand.
Ik zag wel recent dat zijn openingstijden veranderd zijn, denk ik: veelal pas vanaf 12 uur of zo open.
Ik zal hem een bericht sturen dat je hier een bericht hebt over zijn bereikbaarheid, misschien helpt je dat.
Bert van Sprang schreef:
di 07 nov, 2023 22:40
Volgens mij heeft hij het gewoon erg druk, gelukkig.
Dat lost zichzelf wel op, als je gewoon de telefoon niet meer opneemt. :D
Via Whatsapp bereik ik hem het beste.
Arnoudt schreef:
di 07 nov, 2023 21:42
Weet een van jullie of en wat er aan de hand is bij Saint Christopher?
Goedemorgen Arnout,
Ik heb je mail zojuist beantwoord. De oplader komt eraan.
Bert van Sprang schreef:
di 07 nov, 2023 22:40
Volgens mij heeft hij het gewoon erg druk, gelukkig. En is hij toe aan een telefoniste :D .
Ik ben inderdaad druk, maar helaas op dit moment vooral met uitdagende privé-omstandigheden en mijn gezondheid. Om mijn zaken en gemoedstoestand weer voldoende op orde te krijgen, heb ik de winkel tijdelijk halve dagen open. In de middag word ik geleefd door het werk in de winkel en de ochtenden gebruik ik voor werkzaamheden waarbij ik me echt moet concentreren, zoals sleutelen, administratie, voorraadbeheer, website, webshopbestellingen, enz. Buiten openingstijden ben ik 100% vader.

Ik ben inderdaad hard toe aan een telefoniste en een e-mail-reply-robot, want ik kan de hoeveelheid digitale communicatie (het komt overal vandaan: whatsapp, voicemail, e-mail, facebook, instagram, google, enz.) simpelweg niet bijbenen!
Daardoor sneeuwen helaas meerdere belangrijke berichten onder door teveel onnodige berichten van mensen die wat van me willen, maar mijn winkel hoogstwaarschijnlijk nooit zullen bezoeken. Men belt mij zelfs op zondagochtend uit bed voor een storing aan een E-bike van een merk dat ik niet verkoop...
Ik worstel nog met het vinden van manieren om zin en onzin te filteren en te kanaliseren.

Zijn hier zzp-ers die hier een goede modus voor hebben gevonden? Tips zijn welkom!

Dat Arnout zo lang op een antwoord moest wachten is natuurlijk hoogst vervelend. Voor ons allebei. Op mijn contactpagina heb ik een poging gedaan duidelijk te maken wat je qua communicatie van deze éénmanszaak kunt verwachten, maar daarin heb ik de impact van plotseling veranderde privé-omstandigheden niet vermeld.

https://saintchristopher.bike/contact/
Bert van Sprang schreef:
wo 08 nov, 2023 09:03
Via Whatsapp bereik ik hem het beste.
Whatsapp blijkt voor mij de meest efficiënte contactvorm. Klanten die bij mij een fiets gekocht hebben, sla ik met naam en toenaam op in mijn telefoon en die krijgen voorrang (ook buiten openingstijden) boven onbekende nummers. Ik heb Arnout nu ook opgeslagen.
Christophorus schreef:
wo 08 nov, 2023 09:24
Ik kan de hoeveelheid digitale communicatie (het komt overal vandaan: whatsapp, voicemail, e-mail, facebook, instagram, google, enz.) simpelweg niet bijbenen!

Ik worstel nog met het vinden van manieren om zin en onzin te filteren en te kanaliseren.

Zijn hier zzp-ers die hier een goede modus voor hebben gevonden? Tips zijn welkom!
ZZP-er hier. Geen Facebook, Instagram, etc. Geen website, contactformulier, geen activiteiten op het internet. Enkele klanten hebben mijn telefoonnummer en die weten wanneer die (niet) te gebruiken. Dagelijks kijk ik in de mail of er vragen zijn, kost me gemiddeld 3 minuten per dag.

Daarnaast pro actief communiceren in plaats van reactief: niet wachten op een vraag die je aan zag komen maar zelf tijdig aan de bel bij je klanten: zus en zo is de status, dit is mijn voorstel. Scheelt je bakken met tijd en energie.

Uiteraard is mijn modus niet één-op-één toe te passen op je winkel. Maar goede waar verkoopt zichzelf dus wie weet is er ruimte om het jezelf wat makkelijker te maken. Succes!
Christophorus schreef:
wo 08 nov, 2023 09:24
Arnoudt schreef:
di 07 nov, 2023 21:42
Weet een van jullie of en wat er aan de hand is bij Saint Christopher?
Goedemorgen Arnout,
Ik heb je mail zojuist beantwoord. De oplader komt eraan.
Super, dankjewel Michiel!

Voor alle anderen die meelezen: ik heb heel goede ervaringen met Michiel en Saint Christopher.

Jaarlijks fiets ik ongeveer tienduizend kilometer. Na een niet te negeren hartoperatie begin dit jaar heb ik gekozen voor een Pendix motor op zowel onze tandem als op mijn solofiets. In Haarlem, mijn woonplaats, zijn er natuurlijk ook wel fietsenmakers die zo’n motor op een fiets kunnen zetten maar van hun mocht ik niet aanwezig zijn bij de montage. Ik onderhoud mijn fietsen zelf en wilde graag zien hoe zo’n Pendix motor wordt gemonteerd en waarop je daarbij moet letten. Dat kon dus bij niemand hier in de buurt en het is natuurlijk ieders goed recht om geen pottenkijkers bij zijn/haar beroepsuitoefening toe te laten.

Bij Saint Christopher van Michiel van den Brink gaat dat anders. Michiel adverteert zelfs met de mogelijkheid zelf aan je fiets te sleutelen in zijn werkplaats. Ik ben twee keer met een fiets in Gorssel geweest waarbij we samen, onder Michiels deskundige leiding, de Pendix motoren hebben gemonteerd. Dat waren beide keren een heel plezierige en leerzame ervaring waaraan ik goede herinneringen heb.

Eén van beide accu-laders deed het echter vanaf aanvang niet goed en die heb ik na overleg met Michiel naar hem opgestuurd. Dat is verder nooit een probleem geweest omdat de andere lader het uitstekend doet maar na verloop van tijd (enkele maanden) zonder reactie ontstond er toch een lichte bezorgdheid, over Saint Christopher, over Michiel, en natuurlijk ook een beetje over mijn accu-lader.

Fijn dat ik binnenkort de tweede lader weer terug krijg. Ik heb het voornemen die zelf zodanig om te bouwen dat je daarmee de accu (op de camping) ook liggend kunt laden.

Nu, na ruim 6.000 km waarvan 2.500 met de tandem en 2.000 met kampeerbepakking, kan ik alleen maar zeggen dat die Pendix motoren voor mij een geweldige mogelijkheid bieden om te blijven fietsen, ongeveer zoals ik dat altijd deed. En als ik in de toekomst weer iets nieuws aan of op een van mijn fietsen wil, dan ga met plezier en vol vertrouwen opnieuw naar Gorssel.

Arnout, Haarlem
Christophorus schreef:
wo 08 nov, 2023 09:24
Ik ben inderdaad hard toe aan een telefoniste en een e-mail-reply-robot, want ik kan de hoeveelheid digitale communicatie (het komt overal vandaan: whatsapp, voicemail, e-mail, facebook, instagram, google, enz.) simpelweg niet bijbenen!
Daardoor sneeuwen helaas meerdere belangrijke berichten onder door teveel onnodige berichten van mensen die wat van me willen, maar mijn winkel hoogstwaarschijnlijk nooit zullen bezoeken. Men belt mij zelfs op zondagochtend uit bed voor een storing aan een E-bike van een merk dat ik niet verkoop...
Ik worstel nog met het vinden van manieren om zin en onzin te filteren en te kanaliseren.

Zijn hier zzp-ers die hier een goede modus voor hebben gevonden? Tips zijn welkom!
Poe hee, dat lijkt me een chaotische manier van werken, je bent verkoper, technicus en secretaresse tegelijk.
Ik zou de meeste communicatiekanalen gewoon dichtgooien, ook al geven ze soms leads. Je hebt niet zo veel aan leads als je toch geen tijd hebt om erop te reageren en onbeantwoorde leads bezorgen je een slechte naam. Dingen als voicemail, facebook en google kosten een heleboel tijd, want je moet zelf alles op papier/in het systeem zetten, terugbellen, enzovoort. Die extra kanalen zou ik gelijk uit zetten, of een funnel maken naar je e-mail, zodat alles op één plek te vinden is en zaken overzichtelijk zijn. En dat éne communicatiekanaal duidelijk maken op je website, de contact-pagina op de website zit aardig verborgen, dat zorgt er voor dat klanten je gaan appen en voicemails gaan inspreken.

Een stukje brainstorm en mijn mening:

Om aan meer uren in de week te komen zou je de webshop kunnen automatiseren met een fulfillment bedrijf, dat lijkt me een betere optie dan de webshop dicht doen vanwege gebrek aan tijd. Met de marges die je hanteert zal dat nog steeds winstgevend zijn.

Als je eenmanszaak groeit merk je dat je eigen tijd opeens erg duur wordt en je eigenlijk te duur bent voor sommige simpele zaken. Dus de keuze is dan: de groei (het aantal werkuren) beperken (zoals je eigenlijk al doet door niet met derailleurfietsen te werken), of de klussen waar je zelf te duur voor bent (of die je niet leuk vindt) uit handen te geven (secretaresse, administratiekantoor, technicus of de fulfillment). Je zal dan uit moeten rekenen of de financiële ruimte er is, of het op termijn extra omzet oplevert, maar ook of het jouw levenskwaliteit verbetert. Stel dat je een manusje-van-alles inhuurt voor de telefoon, e-mail en de webshop, ben je waarschijnlijk zo'n 4000 euro per maand kwijt, maar als je zelf daardoor weer 6 uur per dag extra overhoudt om aan zaken te besteden waar je zelf goed in bent en die je leuk vindt, kan dat een goede investering zijn. En het is goed voor de zaak, want dan is de winkel niet opeens dicht als je zelf (of je kind) ziek bent.

Zodra dit soort berichten op een forum verschijnen denk ik dat het hoog tijd is om iets te veranderen, want het is hele slechte reclame. Gelukkig ben je er snel bij, dat is goed, maar de volgende keer? Dat zagen we bij die éne winkel uit Utrecht, die reageerden wekenlang helemaal niet meer. Dat zou voor mij een reden zijn om toch maar naar een concurrent te gaan, ook al zit hij in Amsterdam, want die biedt zekerheid.

Mijn twee centen, doe er mee wat je wil. Als ik de buurt zou wonen zou ik mijn diensten aanbieden, maar ik ga niet 2 uur per dag in de auto zitten :).