Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Kleine voordrager, goede tips? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Kleine voordrager, goede tips?

PatrickVelo schreef:
wo 18 okt, 2023 15:49
Heeft er iemand ervaring met deze bagagedrager van Thule?
Die lijkt op zo goed als elke fiets gemonteerd te kunnen worden, wat wel handig blijkt als je van fiets wil veranderen, maar zou deze stevig genoeg zijn om ruwe mountainbike trails mee te rijden?
Ik heb er ervaring mee (maar niet voor op reis moet ik er eerlijk bijzeggen).

Als je ruwe mountainbike trails gaat rijden zal dat ook niet met 20kg bagage zijn dus denk ik dat deze het zeker wel houdt.
Er stond een Trek MTB met deze drager voor en achter bij de Bever in Rotterdam toen ik er een tijdje terug was.
Lijkt over nagedacht, maar heeft wel veel plastic onderdeeltjes. Misschien dat er nog meer bevers in den lande zijn waar je 'm IRL kan bekijken.
F. van der Hoek schreef:
do 19 okt, 2023 21:03
Lijkt over nagedacht, maar heeft wel veel plastic onderdeeltjes.
Inderdaad. Een designer tekende een fraai gebogen buis en toen mocht een stagiair met de Grote Catalogus Voor Plastiekskes de zaak aan elkaar frummelen.
Thule kennende van al hun andere dragers, vooral op of aan auto's zullen ze hier wel niet over 1 nacht ijs zijn gegaan. Of je er bepakt en bezakt mee moet gaan downhillen is een ander verhaal, dat doe je denk ik ook niet met je tubus dragers. Die zullen het wel houden, vraag is even of de tassen wel aan de dragers blijven hangen als je ze niet extra vast hebt gezet.

Ik denk overigens dat als het teveel gaat schudden je zelf al de snelheid aanpast naar wat jouw lichaam nog wel fijn vindt. Al was het maar om controle te hebben en houden.
Heb je de ortlieb forkpacks al overwogen?