door
Jurr » di 15 aug, 2023 10:31
peterk67 schreef: ↑di 15 aug, 2023 10:00
Wellicht wat meer context van mijn kant: ik heb een Trek District stadsfiets met een Shimano naaf en dat is een lichte fiets maar ik wil meer reizen maken op de fiets. Dus dacht ik: Trek weg en een goede trekking fiets ervoor in de plaats die ik ook als dagelijkse fiets kan gebruiken voor de boodschappen en dergelijke. En dan maakt het wel degelijk uit hoe zwaar een fiets is.
Als je er plek voor hebt om te stallen thuis... Trek houden als stadsfiets en een derailleur vakantiefiets ernaast? Kostentechnisch waarschijnlijk de meest goedkope optie, en lekker onderhoudsarm met je Shimano naaf in je dagelijks verkeer.
Kun je dan bijvoorbeeld het vorige model WorldTraveller naast zetten. Ook gebruikt, overjarig of demo kan natuurlijk prima. Maar genoeg andere merken ook die je een degelijk alternatief bieden.
Pas als je zelf heel zwaar bent en echt heel veel zware bagage mee gaat nemen zou ik zo'n nieuwe WorldTraveller overwegen, tot die tijd... genoeg lichtere keuzes die ook prima heel blijven onderweg.
Voor inspiratie bij wat anderen zoal meenemen, zie hier het paklijst topic:
viewtopic.php?t=35033
En natuurlijk zul je het meeste verschil in gewicht kunnen maken bij jezelf en je bagage, maar als je daarnaast ook nog een paar kilo's bij de fiets kunt strepen bij aankoop dan is dat toch ook best fijn?