Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Rondje Groningen zondag 10 september 2023 - Forum Wereldfietser

Rondje Groningen zondag 10 september 2023

Hallo fietsers,
Zondag is het weer de hoogste tijd voor een Rondje Groningen. We vertrekken elke tweede zondag van de maand om 10 uur vanaf het Peerd van Ome Loeks bij het hoofdstation Groningen voor een rondje van zo'n 75 km, met koffiestop. Wie fietst er mee? Ik denk dat het wel mooi weer wordt :wink:
Groet, Petra.
Ben er ook bij. Tot zondag!
Ben er ook. Tot morgen!!
Bert
Ik ben ook vanonder partij morgen.
Rectificatie: VAN DE partij. 😉
Hallo,
Dat was een heerlijke fietstocht! We vertrokken met zijn vieren, Bert, JanH, Cilia en ik, vanaf het station eerst langs het water en toen achterlangs Lewenborg en Beijum. Richting en door Bedum en daarna nog wat meer noordoostwaarts, toen daar de route afgezet was en JanH de leiding overnam om naar Westerwijtwerd te gaan. Er was een café, maar Cilia verzon dat we ook in Ewsum wat konden drinken. Daar bleek de theeschenkerij pas om 12u open te zijn, maar we kletsten lekker wat weg en toen was het 12u en konden we op het terras genieten van koffie/cola met appeltaart/koek, die Bert trakteerde vanwege alvast zijn 80e verjaardag op 2 oktober.
Daarna reden we richting Ten Post waar we mijn van tevoren bedachte route vervolgden. Na de brug over het kanaal raakten we de weg weer kwijt, hadden we nog een keer een wegopbreking, waar we toen maar even een boterhammenstop hielden. Via Lageland en Woudbloem gingen we nog over wat kleine weggetjes, uiteindelijk twee keer over de A7 en in Engelbert via een achterafwijkje dwars door industriegebied waar we midden tussen het groen even helemaal niet wisten waar we zouden uitkomen. Langs de zuidelijke ringweg en het spoor na dik 77 km om kwart over drie weer bij het station.
Dank Bert, Cilia en Jan voor de leuke en gezellige tocht!
Groet, Petra.
Nog even de route
Knipsel1.JPG
Knipsel2.JPG
Ik fiets nooit mee naar lees altijd aan het einde van de fietsdag wie waar geweest zijn. Jullie fietsen vaak ' bloemblaadjes ' . En het is altijd leuk. Deze keer zelfs avontuurlijk! Leve afdeling Groningen!🤗
Is er toevallig zondag 8 oktober ook een rondje Groningen? :-)

Groet, Marloes
Is er toevallig zondag 8 oktober ook een rondje Groningen? :-)

Groet, Marloes
Marlies, er is as zondag 8 oktober ook een Rondje Gonolingen, is altijd de 2e zondag vd maand.
Hou overige activiteiten in de gaten.
Fleurke
Alpineflower schreef:
wo 04 okt, 2023 10:34
Is er toevallig zondag 8 oktober ook een rondje Groningen? :-)

Groet, Marloes
Ja. https://forum.wereldfietser.nl/viewtopic.php?t=38965
Tot dan.