Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Kosten Nieuwe complete set - Forum Wereldfietser

Kosten Nieuwe complete set

Hallo wereldfietsers, ik ben van plan koemnd jaar mn eerste fiets avontuur aan te gaan in australie. Nou vrag ik me af wat een nieuwe complete set ongeveer zal kosten, dus fiets + bepakking. Ik weet dat dit kan verschillen van merk tot merk, ik ben niet op zoek naar het beste van het beste materiaal maar wel betrouwbaar spul. ook vraag ik me af wat handiger is een gewone tourfiets of een ligfiets. Alle tips welkom!
dankjewel
Herman

Ruwe vraag met een ruw antwoord ;)

Fiets compleet zo'n 1500 euro (geschikt voor de outback). Geen ligfiets, al is dat afhankelijk van wat je zelf wilt.
Kampeeruitrusting: zo'n 1000 euro met een flinke marge naar boven en beneden. Kostenposten zijn vooral tent, slaapzak en brander. Op andere zaken kan je makkelijker besparen.

Fedor schreef:Fiets compleet zo'n 1500 euro (geschikt voor de outback).
Kampeeruitrusting: zo'n 1000 euro.
Ik denk dat je hierbij de kleding vergeet, en die is duur!
Klik eens op de www-knop hieronder. Daar staat een meeneemlijst met bedragen. Ik kom op 4000 euro voor een uitrusting; het zijn overigens niet mijn spullen maar het is een fictieve lijst.
De keuze voor een fiets zou ik zo snel mogelijk maken. Op reis gaan op een nagelnieuwe fiets is geen goed idee want er zijn meestal nog wat kleine aanpassingen nodig, spaken moeten nagespannen en of er blijken kleine dingetjes niet goed. Ik heb altijd de minste problemen met fietsen ná er zeker 1000 km op gefietst te hebben. Als je met een ligfiets gaat zou ik er deze maand nog eentje kopen of voor langere tijd huren zodat je straks zeker weet of je het een goed idee vindt.
Leon

Hi Herman,

Is dit een tip voor je:

zie voor een mogelijke fiets http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewtopic.php?t=6452 en eventueel fietstassen http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewtopic.php?t=6454

Succes!!

Groet, Rena :wink:

Tip: Kijk ook eens op Marktplaats. Zat mensen die hun fiets net hebben ingereden en er alweer op zijn uitgekeken. Geldt ook voor bagagedragers en tassen.