Ik wil graag zelf mijn trapas kunnen gaan vervangen (of onderhouden) en daarvoor heb ik, volgens alle tutorials de volgende twee tools nodig; een cranktrekker en een trapassleutel. Mijn er zijn zoveel verschillende exemplaren en als ik leek zie ik de verschillen niet echt. Kan iemand mij adviseren? Ik zoek gewoon simpel, degelijk gereedschap, maar geen high-end, het moet wel betaalbaar zijn. Ik heb een Koga Traveler uit 2000 en daarin zit een BSA 68-110 as.
Volgens mij moet ik met een paar tientjes iets in huis kunnen halen waarmee ik normaal gesproken mezelf goed kan leren om dit uit te voeren en ik wil graag weten waarmee ik mezelf het meeste plezier doe.
Bonusvraag: het insmeren van de schroefdraad in het frame waar de as in gaat: waar moet ik dat mee doen? Met montagepasta of juist weer met iets anders?
Volgens mij moet ik met een paar tientjes iets in huis kunnen halen waarmee ik normaal gesproken mezelf goed kan leren om dit uit te voeren en ik wil graag weten waarmee ik mezelf het meeste plezier doe.
Bonusvraag: het insmeren van de schroefdraad in het frame waar de as in gaat: waar moet ik dat mee doen? Met montagepasta of juist weer met iets anders?