Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Band probleem - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Band probleem

gewoon een los binnenwerkje meenemen, zodat je bij schade aan het ventiel dit kunt repareren.
Wellicht ten overvloede: pas op met het heel hard oppompen van met name brede banden. Deze kunnen veel minder druk hebben dan smalle banden. Ook velgen krijgen bij een brede band veel meer krachten te verwerken dan bij een smalle. Bovendien is een een plotselinge klapband van een brede band serieus en kan (gehoors)schade en verwondingen veroorzaken, veel meer dan een smalle band, simpelweg omdat er veel meer lucht in zit.

Zelf in geval van niet willen passen van een brede band: eerst goed kneden voor het oppompen zodat ie evenwichtig op de velg komt. Dan nog geen resultaat, 50mm banden oppompen tot max 5,5 bar en altijd in combinatie met zeepsop/schwalbe fit fluid.
Even dit oude item weer naar boven halen met twee tips.
- Schwalbe Easy Fit kost bij de Decathlon een anderen zo'n 19 euro en bij de Fietsvakantie winkel slechts 7,95.
- ik had een probleem met een Schwalbe Marathon band die ik niet 'rond' op de velg kreeg. Bij Rose werd ik meteen geholpen door een monteur die siliconenspray tussen band en velg spoot, daarna de band oppompte tot 6 atmosfeer en met een lichte 'knal' sprong de band keurig recht in de velg.
De tweede tip is siliconenspray.
Wat er met de Decathlonrpijs is weet ik niet maar de Fietsvakantiewinkel is in vergelijking met andere winkels ook nog duur:
https://www.google.nl/shopping/product/ ... Cq0Q2SsILw
Altijd even checken wat iets normaalgesproken kost.

Maar uiteindelijk is het allemaal vreselijk duur natuurlijk, als je met verzendkosten ruim 10 euro betaalt voor 50 ml van iets wat je helemaal niet nodig zou hebben gehad als de band niet zo stug was geweest.