Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsen langs Normandische kust - Forum Wereldfietser

Fietsen langs Normandische kust

Wij willen met z'n tweeën fietsen langs de Normandische kust van Oostende naar Cherbourg. Kan iemand ons vertellen hoe je daar het makkelijkst aan overnachingsplaatsen komt? Is er in de belangrijkste plaatsen zoiets als een Centre Touristique, waar men je kan helpen aan een goedkope slaapplek?
Wij hebben al gekeken naar jeugdherbergen.
P.S. Wij gaan (tot overmaat van ramp?) ook nog in de laatste week van Juli, dus in de vakantieweek van de Fransen. Wij hebben er een hard hoofd in. Kan iemand ons uit eigen ervaring geruststellen of zeggen dat we dit echt niet moeten doen?

Besten,

Elk zichzelf respecterend boerendorp in Frankrijk heeft zo'n beetje een camping municipal, waar je voor enkele luttele euro's je tentje op kan slaan. Ik denk niet dat er een grote stormloop bezig is op de Normandische kust...ook al hebben de Fransen vakantie.

Heb zelf met wat googelen net de site www.allecampingsinfrankrijk.nl ontdekt, die al die terreintjes opneemt. Ik heb nog geen ervaring met de betrouwbaarheid van die lijst...

Elke plaats met een beetje toeristische inslag heeft ook een "syndicat d'initiatives", de Franse VVV, waar je een lijst met onderkomens kunt vinden.

Het Vlaamse stuk is natuurlijk een iets ander verhaal... de Belgische kust is bijna één grote aaneenschakeling van apartementsblokken. Maar geen nood, er zijn ook daar nog genoeg campings. Je vindt een complete lijst op www.westtoer.be .

Groet en fiets ze...

Avanher schreef:Heb zelf met wat googelen net de site www.allecampingsinfrankrijk.nl ontdekt, die al die terreintjes opneemt. Ik heb nog geen ervaring met de betrouwbaarheid van die lijst...
Wat betreft volledigheid lijkt deze lijst zeer betrouwbaar. Tot nu toe heb ik nog geen Franse camping ontdekt die er niet op staat. Wel blijkt een camping soms te zijn gesloten of overgenomen door gewapende zigeuners.

keesswart schreef:Wat betreft volledigheid lijkt deze lijst zeer betrouwbaar. Tot nu toe heb ik nog geen Franse camping ontdekt die er niet op staat.
Ik heb hetzelfde idee, lijkt een betrouwbare lijst. Een aantal jaren geleden heb ik zelf ook in Normandië gefietst. Mijn ervaring was dat de campings municipal prima te doen waren, maar de campings die in de ANWB gids kleine campings waren opgenomen druk waren (vooral met nederlandse caravan-ers). Mijd ook de campings bij de toeristische trekpleisters, zoals Omaha Beach e.d. Ik vond deze zijn vol en lawaaiig. Had sowieso het idee dat de campings aan de kust drukker waren dan wat verder landinwaarts.
Ik kocht vaak een gids met alle campings van frankrijk (ben de naam even kwijt) en scheurde daar de gedeelten van de relevante departementen uit en nam die mee. De gids die ik had had een groen gedeelte achterin met kleine campings, daar maakte ik vaak een keuze uit.

groet
ronald