Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fiets woon werkveer 26 km enkele reis - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

fiets woon werkveer 26 km enkele reis

Leon schreef:
do 20 jul, 2023 10:30
jebo schreef:
do 20 jul, 2023 08:02
Deze lijkt sneller maar is het toch niet. Zie het kleine stuurtje daardoor kun je eigenlijk alleen het stuur aan de handgrepen vasthouden. Niet in het midden of opzij. Je kunt ook niet liggen op het stuur bij tegenwind. Dat kan bij de Azor allemaal wel.
Zo zie je maar weer dat lekker kunnen zitten op je fiets belangrijker is dan al het andere.
Ook bij mij staat het record van aantal uren vrijwel onafgebroken op een fiets, zonder zitpijn, nog steeds op een onooglijke opoefiets waar toevallig wel een zadel op zat dat heerlijk zat. Helaas was het goedkope plastic zadel vrij snel daarna totaal versleten. Het aantal kilometers die dag was niet bijzonder, maar dat is iets anders.
Hier spelen vele factoren mee. Waarschijnlijk was dit een fiets met alleen terugtraprem. Dan heb je dus al de lichtste aandrijving met de minste weerstand. Dan wordt je door het ontbreken van versnellingen ook tegen jezelf beschermd. Je fietst in een min of meer constante snelheid. De banden zijn wat dikker maar toch 28 inch. Met de originele omafietsbanden benader je dan een 29 inch zoals dit nu heet. Echter dit zijn natuurlijk geen fietsen voor heuvels en bergen, Hoewel boer Frans er ook mee op vakantie gaat naar Duitsland.
De FM heeft vandaag het tandwiel en ketting kostenloos vervangen voor een 18 tands en daarmee zijn de verhoudingen weer 100 procent voor cruisen in de 2 met 20-25 km per uur.
Voor 19 juli 2023 nog nooit van het merk Azor gehoord en zie wat ik vandaag zag.
DSC_0492.JPG
Azor is een prachtig bedrijf, wat vziw hele mooie fietsen maakt, en een onovertroffen klantenservice heeft, weet ik uit eigen ervaring en van anderen. Echt fantastisch!
De andere kant is dan weer dat oprichter en directeur Jan Rijkeboer heel diep de rabbit hole van de wappie wereld is ingezogen en daar actief sponsort. Jammer.
Flix schreef: Azor is een prachtig bedrijf, wat vziw hele mooie fietsen maakt, en een onovertroffen klantenservice heeft, weet ik uit eigen ervaring en van anderen. Echt fantastisch!
De andere kant is dan weer dat oprichter en directeur Jan Rijkeboer heel diep de rabbit hole van de wappie wereld is ingezogen en daar actief sponsort. Jammer.
Tja het is volgens mij juist wel een sociaal bedrijf dat ook mensen met beperking de kans geeft om te werken. Daarnaast vindt de productie in Nederland plaats. Verder weet ik niet veel over de politieke overtuigingen van de directeur. Ik neem aan dat de directeur van gazelle ook geen groen links stemt en die kijken toch voornamelijk waar het goedkoopste gemaakt kan worden.Ik zag wel dat de frames van Azor nu uit vietnam komen. Dat was vroeger België. Dat is dan weer jammer maar daar zal wel een reden voor zijn. Het is tegewoordig wel het enige bedrijf waar je nog een normale fiets met goede pedalen kunt kopen. Ja die pedalen dat is ook een drame tegenwoordig. Klein, vreemd gevormd, pijn in je voeten, snel kapot. Batavus heeft nog een model waar het licht altijd van brandt en dan houdt het wel op. Verder modefietsjes voor de jup.
Ik heb een Azor opoe fiets, nieuw gekocht destijds, zelf samengesteld, kon eigenlijk niet maar kon gewoon! Klasse toch! Ook twee bakfietsen.nl gehad , is ook van hun. Geweldige kwaliteit, wielen zeer sterk! En de rest ook…
Mijn spatborden rotte bij de ophanging weg paar jaar later, kreeg ik nieuwe en gratis gemonteerd want dat was Azor onwaardig!!!! Blijkbaar een foutje bij het spuiten oid, spatborden die er daarna op zaten niet stuk te krijgen.

En idd sociaal bedrijf wat ik hoor….

Echt Toppie! En hun fabrieksfietsen ( kleine fietsjes die in fabrieken gebruikt worden om spullen heen en weer te vervoeren ) fietsen in de stad subliem! Kreeg deze altijd mee als leenfiets….wil er eigenlijk nog steeds 1 kopen….maar ja…nog meer fietsen in huis?….wordt vast ruzie thuis Hahah

Gr ej
Ben ook nog altijd erg content met mijn Azor, die ik binnen de stad gebruik. Erg stevig, erg comfortabel dankzij brede banden (maten moet ik jullie schuldig blijven), erg veilig onder andere dankzij de naafdynamo. Terugtraprem en met precies één versnelling zit ik altijd in de juiste.

Alleen in het begin zaten er een paar onderdelen niet helemaal goed vast (deel van de standaard verloren, pinnen van Brooks-handvatten van lederen ringen). Klein beetje maandagmorgengevoel, moet kunnen.
Mijn werk is 22 km fietsen, dat gaat prima met een oude randonneur, maar gaat nog prettiger met de ligfiets.