Additionally, paste this code immediately after the opening tag: op fietsvakantie..(voor een paar dagen) - Forum Wereldfietser

op fietsvakantie..(voor een paar dagen)

Ik wil deze zopmer mn eerste fiets vakantie houden, dat wil zeggen vanuit maastricht richting frankrijk of duitsland. Het enige probleem is..ik kan niet langer als een week vrij krijgen. Heeft iemand ideeen voor een fietsvkanantie voor een paar dagen? Afstand 200 km per dag Ikzelf zat te denken om parijs heen en terug te doen. Iemand nog meer ideeen voor korte tripjes?

Maastricht - Marnay en weer terug?

Dan kan je "De Groene Weg naar de Middelandse Zee Deel I" volgen. Misschien iets te veel van het goede, maar je kan er voor kiezen om al eerder huiswaarts te keren.

Zelf vind ik het altijd jammer om dezelfde weg terug te fietsen en kies daarom liever voor een rondje fietsen of op de eindbestemming vervoer terug regelen.

Wil je een beschreven route hebben of ga je er zelf op uit?

Groet, Rena :wink:

Mee eens Rena. Dan biedt de Groene Weg wellicht ook perspectieven. Als ik mij goed herinner heeft die twee varianten door de Ardennen. Maar een rondje vind ik nog altijd minder bevredigend dan een gestrekte route. Na het keerpunt heb je toch het gevoel terug te fietsen...

In Duitsland is het relatief eenvoudig de fiets mee te nemen in de trein en het land heeft veel gepijlde fietsroutes. Da's ook het overwegen waard.

Het Fietsweb (http://www.fietskaartinformatiestichtin ... eb2007.jpg) geeft een overzicht van beschreven routes (de zgn. spaken en ringen) die je kunt combineren. 200 km per dag met bepakking is overigens erg ambitieus, ook voor ervaren vakantiefietsers...

keesswart schreef:200 km per dag met bepakking is overigens erg ambitieus, ook voor ervaren vakantiefietsers...
Het lijkt me ook wat enthousiast om heen en weer naar Parijs te rijden in (minder dan) één week...Je hebt dan geen tijd om Parijs te zien en zal alleen maar bezig zijn met fietsen, fietsen en fietsen...

Mocht je besluiten om het wel te doen (het is natuurlijk wel een uitdaging!), dan zou ik zeker een routeboekje proberen te bemachtigen - eventueel via de plaatselijke bibliotheek? - zonder routebeschrijving kan het ingewikkeld worden om Parijs binnen te komen...

Waarom fiets je niet gewoon naar Parijs en neem je van daaruit de trein terug naar huis? Als je dan eventueel tijd overhebt kun je ofwel in Parijs rondkijken/fietsen (erg de moeite waard!) ofwel nog wat in de omgeving van Parijs fietsen (bijvoorbeeld richting Versailles of een eindje zuid-waarts over het pad langs het TGV-spoor).

De (Belgische) Ardennen en Vogezen zijn een stuk dichter bij Maastricht en bieden ook heel veel. Misschien zou je daar een rondrit kunnen maken?

Succes in ieder geval!
Groet,
Gudrun
stefan035 schreef:Ik wil deze zopmer mn eerste fiets vakantie houden, dat wil zeggen vanuit maastricht richting frankrijk of duitsland. Het enige probleem is..ik kan niet langer als een week vrij krijgen. Heeft iemand ideeen voor een fietsvkanantie voor een paar dagen? Afstand 200 km per dag Ikzelf zat te denken om parijs heen en terug te doen. Iemand nog meer ideeen voor korte tripjes?
Riant rondje Eifel vanuit Maastricht lijkt mij veel leuker dan dat afgezaagde Parijs; of even naar de Vogezen en terug. :wink:

Hallo Stefan

200 km per dag is veel teveel. In mijn eerste jaren fietste ik ongeveer 150 km per dag en dat was al te veel. Je verkijkt op de tijd die je kwijt bent door het fietsen met bepakking, de weg zoeken zorgen voor je natje en droogje en de dagelijkse inkopen doen.
Vanuit Maartricht en omgeving gaan er veel routes. Vanuit Duitsland kun je ook makkelijk met de trein terug komen, je kunt b.v. ook denken aan Reitsma richting Bregenz ( http://www.reitsmaroutes.nl/)

Harry

Vanuit Maasticht is het net zo ver naar Parijs als naar Groningen. Eigenlijk veel leuker. Zeker als je een stuk roergebied meeneemt (waar fietsroutes je langs langs industrieel erfgoed leiden) en waar je de twee - rustige - achterkanten van twee landen zal befietsen.

Gr Hans