GerdC schreef:Fiets en Wandelbeurs schreef:Nieuw is bijvoorbeeld de bewegwijzerde fietsroute langs de Donau in Kroatië, Servië, Bulgarije en Roemenië.
In een persbericht van de Fiets en Wandelbeurs 2008 kwam ik bovenstaande passage tegen. Mag ik hieruit concluderen dat de bewegwijzering in genoemde landen reeds voltooid is?
Gerd
Ha die Gerd,
Ik ben net terug uit Servie en was getuige van het feestelijk ophangen van het laatste bordje van het eerste deel van de Donau fietsweg in Servie.
Ruim 250 km is nu bewegwijzerd van de Hongaarse grens tot 30 kilometer voor Begrado. Er wordt nu gewerkt aan het tweede deel naar Roemenie en Bulgarije. Ook de Roemenen, die bij de plechtigheid aanwezig waren, gaven aan dat zij nu snel willen beginnen met hun deel langs de Donau. Het geheel wordt ondersteund door de Duitse organisatie GTZ onder het motto: de Donau verbindt.
Vorige week is ook een fietsveer in gebruik genomen tussen het Koratische Vukovar en het Servische Bac.
Langs de Donau in Servie komen steeds meer accommodatiemogelijkheden en kampeermogelijkheden. Zelfs de mensen van de toeristische diensten stonden versteld hoe snel het allemaal ging, toen we langs de Donau fietsten.
Er zijn ook uitstekende kaarten van dit deel van de route van Huber Verlag. Deze Duitse kaartenmakenr heeft ook een vestiging in Begrado.
Inmiddels ben ik met mijn fiets in Kopenhagen.