Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Denemarken - Noordzeeroute - tips voor met kindje 1 jaar? - Forum Wereldfietser

Denemarken - Noordzeeroute - tips voor met kindje 1 jaar?

Hallo! Wij zijn van plan om met onze dochter deze zomer te gaan fietsen in Denemarken; we denken aan de Noorzeeroute.
Heeft iemand tips voor de logistiek? We willen met de trein gaan - we dachten ook eventueel bijv in Hamburg te beginnen, maar ik weet niet hoe mooi het stuk vanaf Hamburg naar de Deense kust is?
Is het mogelijk om onze fietsen + kar gewoon mee te nemen in de treinen, ook in Denemarken?
Overige tips of ervaringen voor langsde route zijn ook zeer welkom!
Groetjes,
Thekla, Bram & Isa
Ben vandaag terug van dit rondje in Denemarken https://balticseacycleroute.com/
Met de auto naar de grens met Denemarken, rondje gefietst en met de auto weer terug.
Veel campings in Denemarken, altijd een droge ruimte met tafels en stoelen en een keuken met meerdere kookplaten en magnetron en bijna altijd 1 of 2 ovens en kookgerei, campings zijn wat duurder dan hier maar soms dan wel weer erg luxe.

Fijn fietsland maar zeker niet plat, aardige mensen en lekker relaxt. En zo rustig overal.
Fiets kan mee in de trein, kaartje voor jou en de fiets bestellen online en plek is dan gereserveerd, route is in te korten door evt een andere pont naar een ander eiland te nemen.

Op onze laatste dag viel onze pont uit, dus andere pont naar andere stad, daar met de trein terug, 2e overstap had vertraging en zouden de 3e missen maar op het station aan de service balie gevraagd wat we dan het beste konden doen, ze gingen gelijk bellen of de 3e trein op ons kon wachten.. en hij stond idd op ons te wachten :shock:
Moet je eens in NL proberen..

Echt een hele relaxte vakantie gehad, binnen 2 dagen al het gevoel dat je al weken weg bent, prachtig afwisselend landschap met mooie glooiende heuvels met heel vaak uitzicht op de zee en veel campings direct aan de zee.

Werd me gelijk een baan aangeboden bij een fietsenmaker toen ik vertelde dat ik monteur ben, zou het bijna doen, prachtig rustig land wat ergens veel op NL lijkt.
Aan de westkust staat wel altijd een stevig windje, ik heb een flink stuk van noord naar zuid gefietst en dat kan ik niet aanraden.

Ik ben zelf met de trein naar Flensburg gegaan, de fiets hing verticaal (aan het voorwiel) in een fietswagon, ik kan me voorstellen dat het met een fietskar wel wat gedoe kan opleveren. Ik lees op de site van DB dat een fietskar ingeklapt moet worden.