Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Pinion’s built-in motor-gearbox unit. - Forum Wereldfietser

Pinion’s built-in motor-gearbox unit.

https://www.flyer-bikes.com/en/crossove ... lor=247823

De nieuwe flyer e-bike heeft een combinatie van pinion en motor in 1. Dus geen achterwiel motor meer nodig met deze systeem. Een vrij nieuw systeem. De fiets is behoorlijk prijzig, maar wel een mooie fiets. Ziet er stoer uit en zekers geschikt voor onverharde wegen. Je kan er een tweede accu bijdoen voor nog meer bereik. Zou hem wel willen kopen, maar met en prijs van 8699 euro iets te duur voor mij helaas.

Hier nog wat meer info:

https://pinion.eu/en/e-drive

Lijkt me een goede ontwikkeling voor mensen die een pinion willen hebben, maar geen achterwiel motor.
Hier nog een bericht van een mountainbike website:

https://m.pinkbike.com/news/first-ride- ... ystem.html

Jammer dat ze deze versnellingsbakmetmotorcombi niet backwards compatible hebben gemaakt met de oorspronkelijke montagegaten van de Pinion versnellingsbak zonder ondersteuning.

Met bijvoorbeeld een soort Pendix accu op de bidonhouder of iets op/in een bagagedrager had je dan best wat klanten hun Pinion fiets kunnen laten behouden en dan toch de mogelijkheid gegeven om naar Pinion met ondersteuning over te stappen. Nu zullen die mensen toch naar een achterwielmotor van bijvoorbeeld Neodrives moeten, sinds het wegvallen van GoSwiss.
Het is een indrukwekkend ding op dat plaatje. Of het de indruk is die ik zou zoeken bij een fiets is wat anders.
Ik vind het wel een stoere fiets. Ik zie me er al mee over onverharde wegen en paden fietsen dwars door Europa.
Verschillen worden steeds kleiner hè.
IMG_6590.jpeg
IMG_6592.jpeg
IMG_6592.jpeg (38.5 KiB) 1027 keer bekeken

Toch weer de parallel met 1985. Daarvóór moesten ze trappers hebben om een brommer te mogen zijn, daarna niet meer. Het verschil is dat ze nu juist trappers moeten hebben om een fiets te mogen zijn.
Dit is bepaald niet mijn ding, maar technisch is het wel een logische stap.
Zo te zien is het ook nog een automaat.

https://www.youtube.com/watch?v=HuazPDsnq-I
Ik vind het hilarisch dat hij een paar keer roept "I'm not doing anything!". Ik snap dat hij daarme doelt op het schakelen, maar toch. Qua trappen heb ik het niet het idee dat hij wel veel doet, dus er hoeft nog maar een klein beetje trapondersteuning bij en je kunt de versnellingsbak en de hele trapaandrijving weglaten.
In het bos waar ik vroeger vaak ging rijden, mag je niet rijden met een motorfiets of brommer. Wel met een fiets en een MTB.
Geen idee hoe het zit met de reglementen tegenwoordig, maar mag je met dat ding op paden waar motorfietsen en brommers niet toegelaten zijn?
derdekeer schreef:
za 24 jun, 2023 19:54
In het bos waar ik vroeger vaak ging rijden, mag je niet rijden met een motorfiets of brommer. Wel met een fiets en een MTB.
Geen idee hoe het zit met de reglementen tegenwoordig, maar mag je met dat ding op paden waar motorfietsen en brommers niet toegelaten zijn?
Ja. Want valt onder de fietsen.
Fedor schreef:
za 24 jun, 2023 20:38
derdekeer schreef:
za 24 jun, 2023 19:54
In het bos waar ik vroeger vaak ging rijden, mag je niet rijden met een motorfiets of brommer. Wel met een fiets en een MTB.
Geen idee hoe het zit met de reglementen tegenwoordig, maar mag je met dat ding op paden waar motorfietsen en brommers niet toegelaten zijn?
Ja. Want valt onder de fietsen.
De blauwe wel, niet de zwarte:
Grandonneur schreef:
wo 21 jun, 2023 21:17
Verschillen worden steeds kleiner hè.

IMG_6590.jpeg

IMG_6592.jpeg
Fedor schreef:
za 24 jun, 2023 20:38
derdekeer schreef:
za 24 jun, 2023 19:54
In het bos waar ik vroeger vaak ging rijden, mag je niet rijden met een motorfiets of brommer. Wel met een fiets en een MTB.
Geen idee hoe het zit met de reglementen tegenwoordig, maar mag je met dat ding op paden waar motorfietsen en brommers niet toegelaten zijn?
Ja. Want valt onder de fietsen.
Dan vind ik toch dat er iets fout aan het lopen is. Die motorfietsen en bromfietsen zijn niet toegelaten omdat ze met hun lawaai de rust verstoren van de andere bosgebruikers, maar ook omdat ze de erosie van paden (die er nu ook is maar enigszins beheersbaar blijft) krachtig versnellen.
Ik zie hier motoren van 600 en 800 Watt. Dat kan niet goed zijn voor de toestand van de paden.
Is idd een klacht van lui die de routes onderhiuden, dat steile klimmetjes snel eroderen.