Ik heb een Gaastra 4.11. Sinds ik bij de fietsenmaker de olie heb laten verversen, loopt hij aan en ratelt hij. Ik ben al drie keer terug geweest, maar hij weet het niet te fixen. De ketting is vervangen, het tandwiel is vervangen en hij heeft de kettingkast op een andere manier vastgezet. Dat laatste vond ik overigens niet zo handig: hij had het stukje achteraan dat los kan, over het voorste stuk heengeschoven; zodat het er schuin overheen geschoven zat. Alsof het niet goed zat dus.
Al met al geen oplossing en ik weet nu even niet hoe verder met dit issue.
Heb gezocht op youtube naar filmpjes hoe je de ketting moet spannen bij een Alfine 4.11 naaf, maar kan zo gauw niks vinden.
Mijn vraag:
- weet iemand waar je een goede uitleg kan vinden hoe die ketting te spannen bij een Alfine naaf. Ik heb van de fietsenmaker begrepen dat dit anders werkt dan bij de meeste fietsen.
- kan iemand evt hier uitleggen hoe dit werkt?
Hopelijk kan iemand hier iets over zeggen.
Groeten,
Ilonka
Al met al geen oplossing en ik weet nu even niet hoe verder met dit issue.
Heb gezocht op youtube naar filmpjes hoe je de ketting moet spannen bij een Alfine 4.11 naaf, maar kan zo gauw niks vinden.
Mijn vraag:
- weet iemand waar je een goede uitleg kan vinden hoe die ketting te spannen bij een Alfine naaf. Ik heb van de fietsenmaker begrepen dat dit anders werkt dan bij de meeste fietsen.
- kan iemand evt hier uitleggen hoe dit werkt?
Hopelijk kan iemand hier iets over zeggen.
Groeten,
Ilonka