Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Surly Bridge Club maat S - Forum Wereldfietser

Surly Bridge Club maat S

Ik bied mijn Surly Bridge Club te koop aan.
De fiets is nog zo goed als nieuw en erg weinig gebruikt. Hij gaat weg ivm de aanschaf van een gravelbike die ik ook voor fietsvakanties ga gebruiken.

Voor meer informatie zie mijn advertentie op marktplaats
Surly Bridge Club maat S
€ 1.000,00
https://link.marktplaats.nl/m1991609526 ... ons_seller
Ooh fantastisch, een tweedehands reisfiets in een kleine framemaat! :D dat is niet altijd makkelijk te vinden ;)

Ik hoorde dat de Bridge Club niet compatibel zou zijn met Rohloff-naaf en Gatesriem. Iemand die weet hoe dat zit? Is dat echt geheel onmogelijk?
Sari schreef:
do 22 jun, 2023 10:23
Ooh fantastisch, een tweedehands reisfiets in een kleine framemaat! :D dat is niet altijd makkelijk te vinden ;)
Leuke fiets ja (-:
Sari schreef:
do 22 jun, 2023 10:23

Ik hoorde dat de Bridge Club niet compatibel zou zijn met Rohloff-naaf en Gatesriem. Iemand die weet hoe dat zit? Is dat echt geheel onmogelijk?
Bij een naafversnelling zoals Rohloff zul je een ketting op spanning moeten kunnen brengen bij montage en slijtage, bij een derailleur gebeurt dat door de veer die in de derailleur zit. Veel fietsfabrikanten die fietsen met naafversnelling leveren kiezen daarbij voor verstelbare achterpatten (sliding dropouts) of een excentrisch gemonteerde trapas waardoor door de trapas anders te monteren de ketting/riem te spannen is. Deze Bridge Club heeft geen mogelijkheid in het frame om de ketting te spannen bij singlespeed/naafversnelling, dus zul je dan met een losse kettingspanner moeten gaan werken.

Om een riem te kunnen monteren moet deze door het frame kunnen om te monteren, je voortandwiel zit namelijk buiten het frame, en je achtertandwiel binnen het frame. Een ketting is zelf al deelbaar en maak je pas aan elkaar zodra deze door het frame is gemonteerd.

Zo hebben veel fietsfabrikanten van fietsen met riemaandrijving het frame deelbaar gemaakt, Surly heeft dat niet. Nu zou je je tot een framebouwer kunnen richten om die deling in het frame mogelijk te kunnen maken. Makkelijker is om gelijk een frame te kiezen die die mogelijkheid heeft.

Lang verhaal kort, prima fiets om met derailleurs mee op pad te gaan. Rohloff kan zeker met losse ketingspanner, als riemaandrijving je wens is kun je beter een andere fiets als basis voor nemen.
Sari schreef:
do 22 jun, 2023 10:23
Ooh fantastisch, een tweedehands reisfiets in een kleine framemaat! :D dat is niet altijd makkelijk te vinden ;)
Hij is laag, maar is hij ook kort?
Vraag me wel af of de fiets niet veel meer gebruikt is dan de aangegeven km, boven het balhoofd bij de kabels lijkt de verf van het frame versleten, of het komt door de foto, of slechte lak of zo’n echte slijtage plek na vele vele km…

Maar wellicht kan de verkoopster hier antwoord op geven.

Is geen beschuldiging maar iets wat ik op de foto lijk te zien, maar kan het mis hebben.

Gr ej
Surly staat niet bepaald bekend om de briljante lakkwaliteit. Zeker bij bikepacking gaat het echt heel hard helaas. Plakkers plakken, bijtippen, herlakken in kleur naar keuze en/of accepteren ;)

Het is niet voor niks dat die Surly framestickers zo makkelijk te verkrijgen zijn. (-: