Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Connex gereedschaploze missing link. Iemand ervaring er mee? - Forum Wereldfietser

Connex gereedschaploze missing link. Iemand ervaring er mee?

Dat lijkt me dus echt ideaal en het promoot ook het schoon houden van de ketting want je maakt 'm heel makkelijk los zonder gereedschap. En met een schone ketting slijt de cassette ook minder. Maar werkt dat ding ook goed met bv de Shimano HG95 ketting? Gebruikt iemand de Connex missing link?
Het enige moment dat ik een ketting er af haal is ter vervanging omdat als hij versleten is, dus geen ervaring.
Volgens mij gaat elke missing link er zonder gereedschap vanaf en weer op.
Vastzetten kun je doen door er aan te trekken maar om een normale missing link los te maken heb je een tang nodig.
Die van Sram krijg ik wel open als het moet. Met een doek eromheen heb je meer grip.
De anderen heb ik nooit geprobeerd
een manier om dat onderweg los te krijgen is er een ijzerdraad of tie wrap om heen te doen en aan te trekken. of twee tie wraps zodat je aan twee kanten kunt aantrekken. zo nodig een mesje gebruiken of de tie wraps los te krijgen
hoogframe schreef:
za 10 jun, 2023 22:52
een manier om dat onderweg los te krijgen is er een ijzerdraad of tie wrap om heen te doen en aan te trekken. of twee tie wraps zodat je aan twee kanten kunt aantrekken.
Een veter wil ook wel lukken.
Missing link van KMC kan ook zonder gereedschap. Soms wel wat moeilijk, maar lukt wel, eventueel met de eerder genoemde hulpmiddelen.
Voor thuis gebruik heb ik wel een tang.
KMC heeft een kunststof missinglinktang/bandenlichters, voor onderweg prima.
https://www.bike4travel.nl/kettingen-to ... lever.html
De Connex link is in mijn ervaring het makkelijkst met de hand los te maken in vergelijking met KMC en andere merken die dezelfde vorm sluitschakel hebben (de Connex is anders). Wat een voordeel is als je op een luchthaven je derailleur (en dus ketting) van je fiets wilt hebben om te voorkomen dat'ie beschadigd raakt tijdens transport.

Geen ervaring om een Connex schakel te gebruiken bij een Shimano ketting. Ik vind losse "link" schakels (van alle merken) wel schreeuwend duur in vergelijking met een complete ketting.

Voor thuis zou ik een tangetje als de Park Tool MLP-1.2 kopen (van andere merken vast goedkoper) .