Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fiets kopen in Bangkok. - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Fiets kopen in Bangkok.

Vivian schreef:
di 21 feb, 2023 12:19
[

Bedankt Bert, ik ga zeker informeren bij ze voor een fiets of evt. een accu.
Vivian
Accu wordt heel moeilijk. Ze hebben daar praktisch alleen maar slecht en goedkoop spul uit China en Vietnam. Daar zou ik geen echte tocht op maken.
bert sitters schreef:
di 21 feb, 2023 15:41
Vivian schreef:
di 21 feb, 2023 12:19
[

Bedankt Bert, ik ga zeker informeren bij ze voor een fiets of evt. een accu.
Vivian
Accu wordt heel moeilijk. Ze hebben daar praktisch alleen maar slecht en goedkoop spul uit China en Vietnam. Daar zou ik geen echte tocht op maken.
Nou, dat is wel heel kort door de bocht, de meeste batterijen worden toch echt in die regio geproduceerd, inclusief de goede merken. Maar een passende accu vinding zal wel lastig zijn.
Er staat met dikke, sorry: enorme, letters Trek op het gebouw. Zouden ze geen originele accu's bij die fietsen leveren?
Bert Sitters kwam/komt vaak (jaarlijks?) in Thailand dus neem ik aan dat hij weet waar hij het het over heeft.
bert sitters schreef:
di 21 feb, 2023 15:41
Vivian schreef:
di 21 feb, 2023 12:19
[

Bedankt Bert, ik ga zeker informeren bij ze voor een fiets of evt. een accu.
Vivian
Accu wordt heel moeilijk. Ze hebben daar praktisch alleen maar slecht en goedkoop spul uit China en Vietnam. Daar zou ik geen echte tocht op maken.
Ik heb ondertussen op de fietsbeurs ook bij Awol informatie opgevraagd. Zij zeggen hetzelfde als jij. Accu’s worden weinig gebruikt en daardoor duur. Iets wat ik ook al dacht. Ik heb besloten om een fiets te kopen in Bangkok og Chiang Mai.
Bert, jij fiets veel in Thailand. Is het de moeite waard om vanuit Bangkok via het oosten naar Vientiane te fietsen in ong. drie weken? Of is Chiang Mai een beter startpunt?
Leon schreef:
vr 24 feb, 2023 09:39
Er staat met dikke, sorry: enorme, letters Trek op het gebouw. Zouden ze geen originele accu's bij die fietsen leveren?

Leon: heb jij dit gevraagd bij Probike in Bangkok?
ErikB81 schreef:
vr 24 feb, 2023 00:02
bert sitters schreef:
di 21 feb, 2023 15:41
Vivian schreef:
di 21 feb, 2023 12:19
[

Bedankt Bert, ik ga zeker informeren bij ze voor een fiets of evt. een accu.
Vivian
Accu wordt heel moeilijk. Ze hebben daar praktisch alleen maar slecht en goedkoop spul uit China en Vietnam. Daar zou ik geen echte tocht op maken.
Nou, dat is wel heel kort door de bocht, de meeste batterijen worden toch echt in die regio geproduceerd, inclusief de goede merken. Maar een passende accu vinding zal wel lastig zijn.
Pendix accu's worden geproduceerd in China. Dat is geen Thailand. De accu's gaan in een container naar Europa.
Pendix exporteert niet naar Thailand. De markt is te klein voor dit bedrijf.. Verder zouden moeten samenwerken met een betrouwbare importeur. Die is er niet. Aldus Pendix.
Accu's mogen alleen vervoerd worden met speciaal transport. Een paar accu's versturen is gewoon te duur.
Vivian schreef:
zo 05 mar, 2023 05:43


Ik heb ondertussen op de fietsbeurs ook bij Awol informatie opgevraagd. Zij zeggen hetzelfde als jij. Accu’s worden weinig gebruikt en daardoor duur. Iets wat ik ook al dacht. Ik heb besloten om een fiets te kopen in Bangkok og Chiang Mai.
Bert, jij fiets veel in Thailand. Is het de moeite waard om vanuit Bangkok via het oosten naar Vientiane te fietsen in ong. drie weken? Of is Chiang Mai een beter startpunt?
In Bangkok heb je meer keuze dan in Chiang Mai. De fiets kan mee in de oude nachttrein van Bangkok naar Chiang Mai.
Je kunt naar Vientiane fietsen. Via het oosten ben je wel langer dan drie weken onderweg. Een rechte lijn via Nakhon Rarchasime, Khon Kaen en Udon Thani moet in 14 dagen lukken. Vanuit Chiang Mai is een mooie route mogelijk: voor een deel langs de Mekong.
Deze winkel in Bangkok lijkt wel goed in de e-bikes te zitten, tip uit de FB-Wereldfietsergroep: Bangkok e-bike
bert sitters schreef:
zo 05 mar, 2023 08:08
Vivian schreef:
zo 05 mar, 2023 05:43


Ik heb ondertussen op de fietsbeurs ook bij Awol informatie opgevraagd. Zij zeggen hetzelfde als jij. Accu’s worden weinig gebruikt en daardoor duur. Iets wat ik ook al dacht. Ik heb besloten om een fiets te kopen in Bangkok og Chiang Mai.
Bert, jij fiets veel in Thailand. Is het de moeite waard om vanuit Bangkok via het oosten naar Vientiane te fietsen in ong. drie weken? Of is Chiang Mai een beter startpunt?
In Bangkok heb je meer keuze dan in Chiang Mai. De fiets kan mee in de oude nachttrein van Bangkok naar Chiang Mai.
Je kunt naar Vientiane fietsen. Via het oosten ben je wel langer dan drie weken onderweg. Een rechte lijn via Nakhon Rarchasime, Khon Kaen en Udon Thani moet in 14 dagen lukken. Vanuit Chiang Mai is een mooie route mogelijk: voor een deel langs de Mekong.
Hallo Bert, bedankt voor je antwoord. Ik was eerlijk gezegd totaal vergeten dat ik je een vraag had gesteld, maar ik ga vrijwel zeker de fiets kopen in Bangkok en met de oude nachtrein naar Chiang Mai - mekong- vientiane lijkt mij een mooie route.
Hoi allemaal,

Sinds kort lid van dit mooie forum. Wat een schat aan informatie is hier te vinden!

De reden van mijn lidmaatschap ligt waarschijnlijk wel aardig voor de hand, er zit sinds kort een fietsreis in de planning. Wij gaan fietsen in Azië!
Al aardig wat tijd doorgebracht in dit deel van de wereld. Maar dan met een flink gevulde rugzak. We voelen ons er gewoon heel erg op ons gemak.

Op dit moment dansen er allerlei, vragen, scenario’s en opties door mijn koppie. Vaak ook technische vragen, maar die stel ik later nog wel als dat nodig is. Eerst maar even de focus op de basis! En omdat een fiets een behoorlijk essentieel onderdeel is van een fietsreis, begint daar mijn eerste vraag.

Wat is verstandig? Hier (2e hands) kopen en meenemen met het vliegtuig of daar een fiets kopen? Eerlijk gezegd nooit aan dat laatste gedacht. Maar hier al diverse positieve ervaringen gelezen over fietsenwinkels in Bangkok https://www.probike.co.th/en en Chiang Mai (Triple Cats lijkt wel oké).

Al wel een simpel pro’s en cons lijstje gemaakt, maar als absolute ‘fietsreis-maagd’ is elke tip of advies welkom.

Hier kopen
+ veel keus uit merken (ook op marktplaats veel te vinden)
+ fiets op maat af stellen en inrijden
- best prijzig (ook op marktplaats)
- Gedoe met verpakken

Daar kopen
+ prijs
+ geen gedoe met dozen
- inrijden en afstellen kost meer tijd
- Aanbod is onbekend en erg lastig in te schatten

We zoeken 3 degelijke en tegelijkertijd soepele fietsen die ons een paar maanden dagelijks naar onze volgende bestemming brengt (nou ja, dat trappen doen we dan nog wel zelf natuurlijk). Liefst zonder ons al teveel zorgen te hoeven maken. En die relatief eenvoudig te repareren is (door een lokale fietsenmaker).

Alvast bedankt voor het meedenken en jullie reacties. Kijk er naar uit!

Met vriendelijke fietsgroeten,

Don
Welkom!

Er staat hier op het forum een ebike te koop die staat in Bangkok:

viewtopic.php?t=38560
Jurr schreef:
vr 09 jun, 2023 20:55
Welkom!

Er staat hier op het forum een ebike te koop die staat in Bangkok:

viewtopic.php?t=38560
Dank voor je reactie Jurr!
Maar deze valt af ivm elektrieke ondersteuning.
Daarnaast heb ik geen facebook :?

Was vergeten te vermelden dat we voor 3 mensen een fiets nodig hebben. :oops:
Dan leek een winkel in mijn hoofd de beste optie.