Additionally, paste this code immediately after the opening tag: post eens een foto van je vakantiefiets - Pagina 185 - Forum Wereldfietser

post eens een foto van je vakantiefiets

3705 berichten
Pohhhh mooi ding hoor! Veel plezier en mooie kilometers gewenst!
Naar aanleiding van een tip in het 'te koop op... Verzameltopic' (waarvoor nog veel dank, weet niet uit mijn hoofd wie de gebruiker was) deze Burley Runabout bijna twee jaar geleden tweedehands aangeschaft. Ik heb er even kort als single speed op gefietskoerierd maar toen vond ik hem zo lekker rijden dat ik dat zonde vond en ik er mijn vakantiefiets van wilde maken! Heel veel onderdelen gewisseld met een andere tweedehands donorfiets met hulp van Vakantiefietser collega's en custom tassen laten maken. (Het mooie 3x9 XT schakelspul dat eraf kwam is op een Giant Terrago gemonteerd die ik heb verkocht.) Hij was inmiddels een poosje bijna af, nu helemaal en zijn we eindelijk samen op fietsvakantie. :D Ik ben er heel erg blij mee! Groetjes uit Spanje, vanaf de 'Vía Verde Santander-Mediterráneo'

Bijlagen

Da's een leuke fiets geworden zeg! Lekker multifunctioneel met zo'n excentrische trapas, kek kleurtje ook. Sjieke afmontage zo, welke velgen heb je gekozen?

Tassen zelf gemaakt? Zit er wel erg netjes in die frametas ;)
Dankjewel! De velgen heb ik niet zozeer gekozen. Het zijn de Ryde Andra 210 die al om de wielen heen zaten uit de genoemde donorfiets. Die heb ik overgezet zonder aanpassingen. Op die donorfiets rijdt mijn partner nu in een iets minder luxe maar toch fraaie afmontage - ik zal die over een paar weken ook hier plaatsen als die me vergezelt op reis zodat ik nog zo'n foto met bepakking kan maken.
Dat de velgen een beetje smal zijn merk ik een beetje als ik met de 60mm Big Apples rijd, maar niet met deze stugge 57mm Marathon Plus MTB. De frametas en achtertassen zijn handwerk van Leonardo Vasotaro. De stuurtas is van Carradice op een Jack the Rack.
R!k schreef:
di 18 jul, 2023 17:39

Dat de velgen een beetje smal zijn merk ik een beetje als ik met de 60mm Big Apples rijd, maar niet met deze stugge 57mm Marathon Plus MTB.
Met die bandbreedte kun je inderdaad best de breedte in gaan qua velgen ja. Maar ach, met schijfremmen slijten ze niet en stuk gaan Andra's ook niet zo rap ;)
R!k schreef:
di 18 jul, 2023 17:39

De frametas en achtertassen zijn handwerk van Leonardo Vasotaro. De stuurtas is van Carradice op een Jack the Rack.
Ah, vakwerk! Al meer positiefs over 'm gehoord (-:

Schelen die achtertassen nog veel qua gewicht met bijvoorbeeld een setje Ortlieb City of Classic? En wat doen ze qua inhoud en ophangingsmethode?
Omdat ik nieuw ben op dit forum, hierbij een foto van onze vakantiefietsen. Op de voorgrond mijn Koga Roadrunner. Op de achtergrond die van mijn echtgenote. Een Koga Terraliner.
981D0AC8-1A16-4951-AEE7-89BF70B8480F.jpeg
Wel jammer dat veel foto’s uit het begin van deze topic niet meer zichtbaar zijn.
Leuk setje Koga's (-:
MichaelN schreef:
wo 02 aug, 2023 18:50

Wel jammer dat veel foto’s uit het begin van deze topic niet meer zichtbaar zijn.
Zeker! Maar toen moest je nog een externe website hebben om een plaatje vandaan te kunnen linken, tegenwoordig kun je plaatjes op het forum uploaden als bijlage dus zullen ze doorgaans wat langer blijven staan. Al kun je in je profiel ook je eigen bijlagen weer verwijderen ;)
Hoi allemaal,

Al een hele tijd zit ik hier op het forum rond te neuzen om inspiratie en informatie op te doen. Wat een mooie verhalen en wijsheid zwerft hier rond! Ik heb al een aantal jaar het idee om ook is een mooie tocht met de fiets te maken, maar door tijdgebrek is dat er helaas nog niet van gekomen. Nu had ik laatst eindelijk een weekendje helemaal niks en heb ik de stoute schoenen aangetrokken en mijn spullen aan de fiets geknoopt. Ik had nog oude fiets tassen (zowel voor als achter, maar de voorste bleken groot genoeg) liggen die ik ooit via marktplaats voor een scoutingkamp had gekocht en het achterrek komt van mijn sportieve stadsfiets. Sowieso doen we wel veel wandelvakanties/weekendjes, dus gelukkig was het meeste aan spullen wel klein en lichtgewicht.

Ik ben gestart in Lage Vuursche en via een gravel route naar een super camping in Leersum gereden. Vanaf daar heeft mijn vader me vergezeld en zijn we samen via Amersfoort en Hilversum weer in zo'n 90km terug gereden naar Lage Vuursche.

Al hoewel ik merkte dat de fiets behoorlijk is ingesteld om op snelheid over singletracks te rijden heb ik een super weekend gehad! Dat smaakt naar meer! Hieronder dan dus de foto van mijn trouwe fiets. Mochten jullie nog tips hebben hoe ik de fiets en/of tassen nog beter kan voorbereiden op een volgende tocht houd ik me aanbevolen :)

Bijlagen

Deze Jacques Anquetil gaat morgen mee naar Duitsland voor een dagje fietsen in de Rheingau:

Afbeelding
Leuke foto's van mooie fietsen!

Ook maar weer eens een fototje van mijn Santos TM3. Vanaf afgelopen Pasen 102 dagen mee door Europa gefietst, en ruim 6700km afgelegd.

Blijft ook na ruim 22000km sinds juli 2020 een geweldig fijne fiets 8)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En hem strippen kan ook natuurlijk, scheelt 2,5kg volgens onze weegschaal:

Afbeelding
Mijn vakantie fiets van 2023, met de trein naar Bordeaux via Canal du Garonne en Canal du Midi naar de Middellandse Zee. Via een stukje ViaRhôna naar Avignon. Daar weer met de trein naar huis.

Bijna het complete traject heeft een vorm van verharding, en is ook met kleine wieltjes :) goed te doen.
Canal_du_midi_2023.jpg
Ik dacht even dat dat bord ook aan je fiets zat 🫢
Originele keuze! Top.
Wikipedia doet regelmatig "challenges" om hun voorraad beeldmateriaal aan te vullen. Op dit moment is het thema "fiets".
Als je het leuk lijkt om je fiets op de Wiki te zien, is dit je kans.
Foto's moeten door jezelf gemaakt zijn en je mag er maximaal 4 uploaden. Voorkeur gaat uit naar verschillende thema's, dus zeg maar niet doen alsof je rijwiel op Marktplaats gaat. :lol:

https://commons.m.wikimedia.org/wiki/Co ... submission
Kerstcadeau…..als ik deze als eerste had gekocht had ik nu niet een schuur vol fietsen gehad;)
Kan niet wachten tot ik gepensioneerd ben, zonder tijdsdruk de laan uitfietsen lijkt mij een goed gevoel, nu beperkt het zich tot een ritje langs een schilderachtig riviertje of langs de kust ( 20-50km) waarvan de eerste 20km pijnloos gaan, zitvlees heb ik nog niet:))
Om mn bankrekening weer een beetje recht te trekken moet ik een Gaastra opofferen (4.08)
_1370109.jpeg
_1370110.jpeg
Remuz schreef:
vr 12 jan, 2024 09:53
Kerstcadeau…..
Mooi ding! Veel plezier met de tewaterlating ;-)
Is dat een postmodernistische bidonhouder in je frame? Of een slot?
Of het is een 7G-antenne van Tesla waarmee je vermogen rechtstreeks vanaf de satellieten kunt oppikken voor het motortje in de onderbuis waarvan je de koelribben achter de bracketpot ziet? :wink:

Maarre, wat zijn die 'koelribben' die ik zie. Is dat iets Idworxerigs? Is dat een fata morgana?

Mooie fiets verder hoor. Daar zul je veel plezier van hebben.
Aniphys schreef:
vr 12 jan, 2024 10:10
Remuz schreef:
vr 12 jan, 2024 09:53
Kerstcadeau…..
Mooi ding! Veel plezier met de tewaterlating ;-)
Is dat een postmodernistische bidonhouder in je frame? Of een slot?

Haha dank! Water van Markermeer nog nooit zo hoog gezien
Het is een slot, Tigr Lock (fashionable en hopelijk afdoende)
:D
Leon schreef:
vr 12 jan, 2024 10:27
Of het is een 7G-antenne van Tesla waarmee je vermogen rechtstreeks vanaf de satellieten kunt oppikken voor het motortje in de onderbuis waarvan je de koelribben achter de bracketpot ziet? :wink:

Maarre, wat zijn die 'koelribben' die ik zie. Is dat iets Idworxerigs? Is dat een fata morgana?

Mooie fiets verder hoor. Daar zul je veel plezier van hebben.
:D Dank,ben echt blij
Koelribben zijn inderdaad een Idworx dingetje, ook echt nodig want ga genadeloos hard wind mee…
IMG_20240102_122513903_HDR.jpg
.
Ik meen dat ik voor het eerst een foto heb geplaatst.testing.testing.
Pier.
ik heb de afbeelding rechtop gezet:
IMG_20240102_122513903_HDR.jpg
IMG_20240102_122513903_HDR.jpg (69.2 KiB) 272 keer bekeken