Additionally, paste this code immediately after the opening tag: post eens een foto van je vakantiefiets - Pagina 184 - Forum Wereldfietser

post eens een foto van je vakantiefiets

3705 berichten
Als je de koplamp gewoon op de weg richt,
Ik heb sinds kort ook een SON-koplamp en als ik naar mijn fiets kijk heb ik steeds de neiging de koplamp naar beneden te willen draaien. Echter als ik in het donker fiets staat de lichtbundel precies goed.
Tvl900 schreef:
zo 23 apr, 2023 18:46
Het wordt tijd mij eens voor te stellen. Dat leek mij in dit topic een prima mogelijkheid.

Theun en 43 jaar oud, woonachtig in het noorden van NL.

Ik ben altijd een blije fietser geweest, maar vakantie op de fiets lijkt me steeds leuker. Nauwelijks uitstoot, laag tempo, mogelijkheid om mijn hoofd resetten en tegelijk werken aan mijn gezondheid maken dat ik in de toekomst de fiets nog meer wil gaan gebruiken.

De afgelopen jaren heb ik alles op een oude gazelle gedaan. Sinds deze week heb ik een geweldige Santos. (Mijn lievelingskleur verklap ik liever niet)
Ik wil nog wat kleine dingen aanpassen, maar ben er al erg blij mee!

Afbeelding
Valt lekker op zo😊
Surly Haul Trucker via MP!
Ben er zeeer content meeee!

Morgen hem even bij de fietsenmaker compleet laten nalopen en finetunen, dan even lekker inrijden komende maanden!
surly.jpg
Photo on 04-06-2023 at 21.34.jpg
Heerlijke fiets heb je daar, geniet d'r van!

inclusief nitto cage en het befaamde klimrek voorop. wat wil je nog meer :D
Grandonneur schreef:
di 06 jun, 2023 21:00
Heerlijke fiets heb je daar, geniet d'r van!

inclusief nitto cage en het befaamde klimrek voorop. wat wil je nog meer :D
Thankssss, jaaaa ik heb die tocht vanaf de verkoper naar t station genietend en lachend op de fiets gezeten dat ik de spierpijn in mn lachwangetjes nog steeds voel! :D :oops:
Prima fiets. Gefeliciteerd.
Thanks Wim :D
Mooie fiets hoor. Hoop dat het lukt met je reis. Ga zelf binnenkort naar Zuid-Amerika toe.
jan1972 schreef:
di 06 jun, 2023 22:00
Mooie fiets hoor. Hoop dat het lukt met je reis. Ga zelf binnenkort naar Zuid-Amerika toe.
Thankssss, oohh prachtig tof, wat ga je fietsen daar?
prachtige fiets inderdaad.

Ik zie (persoonlijk) maar één punt van twijfel en dat zijn die shifters, ik heb er zelf geen ervaring mee maar ik zit zelden met m'n handen onderin de bocht, eerder 80% op de remgrepen dus zou ik telkens ik wil schakelen de houding moeten veranderen richting shifters.
Ik zie dan weer wél het voordeel in van deze shifters die zonder indexatie (en dus altijd 'juist' afgesteld) werken.

zoals ik al zei, persoonlijk en zonder ervaring, valt in de praktijk waarschijnlijk best mee.
Crosscommandeurs (want zo heten die shifters) zijn heel handig en waren jarenlang vaste kost op veldrijfietsen. Ze zijn degelijker dan sti flippers, en de enige mogelijkheid als je bijvoorbeeld V brakes of Magura HS66s wilt combineren met een racestuur. Je kunt ze gebruiken als index schakelaars, maar ook als frictieschakelaars.
Wim schreef:
wo 07 jun, 2023 09:22
Crosscommandeurs (want zo heten die shifters) zijn heel handig
Ik vind ze niet handig.
Het ligt er maar aan waar je fietst.
Een paar dagen terug fietste ik nog ergens hier in de buurt waar een afdaling gevolgd werd door een klim.
42-11
42-12
42-14
42-17
42-21
42-24
32-21
32-24
22-17
22-21
22-24
22-28
22-32
En dat binnen een halve minuut.
Dat ga je niet doen met crosscommandeurs.
Oké, meestal sla ik de helft van de stapjes over. Maar dan nog.
Het grootste voordeel is als je van het grootste naar het kleinste voortandwiel moet schakelaar. Een enkele klap volstaat. En ze zijn lichter dan flippers. Lance Armstrong reed ermee in de bergetappes van de TdF, en hij was zeker niet de enige.
Wim schreef:
wo 07 jun, 2023 09:39
Het grootste voordeel is als je van het grootste naar het kleinste voortandwiel moet schakelaar. Een enkele klap volstaat. En ze zijn lichter dan flippers. Lance Armstrong reed ermee in de bergetappes van de TdF, en hij was zeker niet de enige.
Dat klopt niet (tenzij het wel klopt :wink: ). Ze reden niet met cross shifters.

Hij (en ook ullrich, pantani, etc) reed met een sti brifter voor de cassette en een downtube shifter voor het kettingblad. Het is lichter (gewicht benaderden ze soms als bezetenen), en je kon vooral het voorderailleur beter trimmen zodat ie niet aanloopt. Hele klim op het kleine blad, hele afdaling op de grote, achter de hele cassette gebruiken.
Klopt, ik vergiste me.
YouGo schreef:
di 06 jun, 2023 22:10
jan1972 schreef:
di 06 jun, 2023 22:00
Mooie fiets hoor. Hoop dat het lukt met je reis. Ga zelf binnenkort naar Zuid-Amerika toe.
Thankssss, oohh prachtig tof, wat ga je fietsen daar?
In zuid-amerika van july tot december.
Leon schreef:
wo 07 jun, 2023 09:32
42-11
42-12
42-14
42-17
42-21
42-24
32-21
32-24
22-17
22-21
22-24
22-28
22-32
En dat binnen een halve minuut.
Dat ga je niet doen met crosscommandeurs.
Oké, meestal sla ik de helft van de stapjes over. Maar dan nog.
Stel je trapt 72 omwentelingen per minuut.
36 per 30 seconden, 12 stapjes.
Dan schakel je iedere 2½ omwenteling van de trappers 1 keer.
Wordt het niet tijd voor een automaat?
Poppink schreef:
wo 07 jun, 2023 15:12
Wordt het niet tijd voor een automaat?
Hè ja, een Enviolo ;-)

Kan 'ie gelijk in dat andere topic meedoen ;)
Poppink schreef:
wo 07 jun, 2023 15:12
Dan schakel je iedere 2½ omwenteling van de trappers 1 keer.
Ja zo gaat dat.
2,5 omwenteling is 5 keer trappen: LRLRL of RLRLR DUS.
Ik denk niet dat ik overdrevven heb.
Cannondale Touring 2007

In 2022 kunnen overnemen van een dorpsgenoot.

https://vintagecannondale.com/year/2007 ... alog_E.pdf

Afbeelding