Additionally, paste this code immediately after the opening tag: [Foto-topic]: Grappige zaken onderweg - Pagina 45 - Forum Wereldfietser

[Foto-topic]: Grappige zaken onderweg

1019 berichten
Leon schreef:
ma 22 mei, 2023 12:43
Nog een andere. Een auto, maar wel tijdens het fietsen gevonden.
We kennen Duitsers is het algemeen als slimme mensen in de techniek. Bij deze kreeg ik vragen:
1. Wat betekenen de codes op de banden?
2. Waarom staan die überhaupt op de banden?
3. Hoe doen anderen dat?
4. Waarom kloppen ze niet?
5. Is het verstandig om het zo te doen?
6. Wie heeft dat gedaan?
7. Zou de chauffeur of eigenaar het al in de gaten hebben?
1. Wat flauw van dat digitaal gemanipuleerde nummerbord.
2. Hinten Rechts en Vorne Links. Reifenwechsel.
3. De titel van het plaatje verraadt dat je vraagt naar de bekende weg.
Wat ik er zo opmerkelijk aan vond is toch nog niet gezegd/geraden/gemeld. Ook niet bij het verkeersbord overigens.
Over het bord: borden aan de linkerkant van de weg hebben, behalve een parkeer- of stopverbod, geen rechtsgeldigheid. Dat kan ook niet, want daarmee zou je als wegbeheerder in de problemen komen bij het plaatsen van borden bij parallelle wegen zoals ventwegen, mocht je als wegbeheerder duidelijkheid willen scheppen althans.
Degenen die er vaker moeten zijn trekken zich er trouwens toch niks van aan, maar waarschijnlijk niet om die reden.

Over de wintenbanden: ik doe dat ook zo, om het roteren van de banden juist te doen. Het oogt wel wat beter als je de waskrijtletters op de binnenkant aanbrengt. :lol:

Volgende: dit is een perfecte wereld. Hier kan de gemeente één, twee, drie of desnoods vijf autowerende paaltjes neerzetten. Of bij een verkiezingsmeerderheid van rechts nul, zoals nu het geval lijkt te zijn.
Afbeelding

Hieronder: Dit is toch echt een taalfout, maar waarom is me dat niet eerder opgevallen? Nou, omdat het eerst niet zo was. Kijk maar op google: https://www.google.nl/maps/@50.9061747, ... 384!8i8192
O ja, ook hier kiest men om de autowerende paaltjes weer weg te halen. Die paar duizend euro of zo voor die waarschuwingsstreepjes zijn dan maar voor de sier.
Afbeelding
Mooi Leon!

Spelfouten
Bij spelfouten weet iemand vaak niet dat het woord anders geschreven hoort te worden. De meeste spelfouten worden gemaakt in samenstellingen. Dit zijn twee of drie woorden die aan elkaar worden geschreven. Denk aan ‘veelgemaakte’, ‘tekortkomen’, ‘ervan uitgaan’ en ‘van tevoren’. Maar ook in woorden die geen samenstelling vormen: kostenloos (kosteloos), categoriën (categorieën) en allebij (allebei).

Taalfouten
Wanneer woorden in een verkeerde volgorde staan of niet voldoen aan de grammaticale regels, spreek je van taalfouten. Hierbij kun je denken aan d/t-fouten (het gebeurt weleens / het is gebeurd), verwijswoorden (die/dat), stijlfouten (een groep demonstranten hielden/hield borden omhoog) en persoonlijke voornaamwoorden (hun/hen).


Van die ribbels word ik blij, zélfs als er geen paaltje staat.
Het betekent dat de gemeente een beleid voert om aan de ribbelrichtlijn te voldoen.
Poppink schreef:
wo 24 mei, 2023 12:22
Bij spelfouten weet iemand vaak niet dat het woord anders geschreven hoort te worden.

kostenloos (kosteloos)
Dit vormt voor mij een aparte categorie; ik weet wel hoe het geschreven hoort te worden, maar “ben het er niet mee eens”. In dit voorbeeld: er zijn geen kosten (meervoud) aan verbonden, dus volgens mijn (technisch redenerend) brein zeg ik dan ook “kostenloos”. Ik realiseer me dat als we er allemaal privéregels op na gaan houden over een jaar of tien een Limburger en een Fries elkaar niet meer kunnen verstaan, maar toch klopt het voor mijn gevoel niet helemaal.
Poppink schreef:
wo 24 mei, 2023 12:22
Van die ribbels word ik blij, zélfs als er geen paaltje staat.
Wil ik dat weten? :shock: :wink:
Poppink schreef:
wo 24 mei, 2023 12:22
... ribbels ...
Het betekent dat de gemeente een beleid voert om aan de ribbelrichtlijn te voldoen.
Als er genoeg ribbels zonder paaltje zijn - ik schat dat nu ongeveer de helft van de ribbels er uitsluitend voor jouw blijheid liggen - dan weten mensen niet meer waar ze voor dienen en fietsen alsnog tegen het paaltje.
Leon schreef:
wo 24 mei, 2023 13:12
......... ik schat dat nu ongeveer de helft van de ribbels er uitsluitend voor jouw blijheid liggen - dan weten mensen niet meer waar ze voor dienen en fietsen alsnog tegen het paaltje.
Kan je nagaan hoe zonnig ik tegen het leven aankijk.
Poppink schreef:
wo 24 mei, 2023 14:06
Kan je nagaan hoe zonnig ik tegen het leven aankijk.
Voor sommige mensen is het glas halfleeg 🌧️, voor sommigen halfvol 🌦️ en voor anderen zelfs vol ☀️. Maar bij Poppink stroomt het glas over ☀️🌈🌟.
20230531_110519.jpg
Op een fietspad bij Brugge gezien.

Jan
https://www.ad.nl/gezond/soms-vraag-ik- ... ~ab6cbb59/

Ik weet even geen beter topic om dit te plaatsen.
Heeeele tijd geleden, maar vond't em wel foto waardig!
1ZYPAUMM2wSU3UrhxQRJMLojHSChckv_qHgQ1uMZyPw-1152x2048.jpg
Wil vandalisme niet goedkeuren maar vond deze wel grappig.
prlbk.jpg
Poppink schreef:
wo 24 mei, 2023 12:22
Bij spelfouten weet iemand vaak niet dat het woord anders geschreven hoort te worden.
Nog eentje:
bordje.jpg
Toch maar even overgezet.

Afbeelding
Grappig dat onderstaande nog steeds bestaat. De foto is gemaakt in april 2017 en ik heb er kunstmatig een oud tintje aan gegeven. Alleen de warmtepomp / airco verraadt de moderne tijd. Het nieuwe logo (zie Streetview) vind ik geen vooruitgang :)
buisman.jpg
Een pleidooi om te gaan fietsen
pleidooi.jpg
niet echt onderweg, maar wel grappig: op marktplaats.nl een fiets met elf versnellingen.... :lol:
Schermafbeelding 2023-06-16 om 16.33.25.png
Schermafbeelding 2023-06-16 om 16.33.25.png (10.43 KiB) 278 keer bekeken
(het kan overigens juist zijn, als je een verzettentabel maakt en van 3x8 mogelijkheden een logische reeks van 11 verzetten overhoudt :wink: )
hoogframe schreef:
vr 16 jun, 2023 16:38
niet echt onderweg, maar wel grappig: op marktplaats.nl een fiets met elf versnellingen.... :lol:
De persoon van de advertentie redeneert vanuit het stuur met de shifters: links zit de shifter met 3 versnellingen aan de trapas en rechts zit de shifter voor 8 versnellingen aan de achteras. Het is dus een oudere "8 speed" derailleur met in totaal 24 versnellingen. Maar die rekensom gaat hem/haar te ver :D
Wel een leuk voorbeeld dat iemand die er heel weinig van begrijpt toch dichter bij de waarheid (ca. 12 bruikbare verzetten) kan zitten dan iemand die er net iets meer van begrijpt en 3 met 8 vermenigvuldigt.
IMG_20230617_085244.jpg