Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Vraag ivm pijn aan de "voorkant". - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Vraag ivm pijn aan de "voorkant".

Edwin* schreef:
vr 02 jun, 2023 12:14
De zemen van Assos en de pasvorm zijn "fenominabel" (formidabel x fenomenaal :D ). Er hangt helaas wel een heel stevig prijskaartje aan...
Die broeken geven mij het idee dat ik een slecht passende luier aan heb getrokken, dus voor mij waardeloos. Heeft misschien ook te maken met de manier waarop ik op de fiets zit. (danwel lig)
Fedor schreef:
vr 02 jun, 2023 17:36
ThomasG schreef:
vr 02 jun, 2023 11:38
Zeker niet de goedkoopste oplossing, maar fietsbroeken van Assos hebben wat meer ruimte voor de edele delen in het ontwerp zitten. Dus ik kan zeker aanraden om die eens te gaan passen.
Vooral de (dure!) versies met de KuKuPenthouse (geen zeem aan de voorkant dus). Maar weet niet of die in de nieuwe modellen nog steeds zit.
Er is een opvolger, zie: https://grinta.be/eerste-indruk-assos-m ... ts-gto-c2/

Het stuk wat over de zeem geschreven wordt zal de TS (en wellicht anderen ook) aanspreken.
Maar wat een prijs weer voor zo’n broek.

Zo’n 25 jaar geleden heb ik een aantal Assos fietsbroeken, shirts en winteroutfits bij Assos rechtstreeks ingekocht vanwege plannen om een agentschap van Assos in Nederland op te zetten. Dat is toen niet doorgegaan. Ik heb er wel heel goedkoop goede fietskleding aan overgehouden. De fietsbroeken zijn nu een beetje op aan het raken, maar dat mag ook wel na 25 jaar.

De fietsbroeken van Rapha bevallen mij op dit moment ook goed (maar Assos blijft wat mij betreft het summum).
Bij mijzelf bestaat er een duidelijke relatie tussen (lichaams)gewicht en pijn aan mijn edele delen. Ben ik zelf een flink aantal kilo's te zwaar of draag ik een te zware rugzak op de fiets, dan geeft dit te veel druk op de voorkant en daardoor klachten (pijn of juist een doof gevoel).
Weer een update : Vanochtend nieuwe broek gekocht van het merk Santini - model "Tour de Frande etappe 6" . Prijs was 100 euro. Net thuis van een 30 km tochtje en..... bijna geen ongemak gehad ! Het is echt dag en nacht verschil. Laten we hopen dat het de volgende ritten ook nog zo goed zit. Dan haal ik met plezier enkele extra van deze broeken !
Top!!!!
Wens je veel pijnvrije fiets kilometers!

Gr van ej
Ik zie niet zo gauw iets speciaals aan die broek.
Was je vorige fietsbroek dan zo slecht?
Hoe dan ook; fijn dat het opgelost is.
Het is ook een zwarte bedoel je?
Maat en pasvorm kun je op een internetplaatje helaas helaas niet zo goed zien hè?
Leon schreef:
vr 02 jun, 2023 09:01
Sommigen zitten bij de pijpen te strak en op andere plekken te slap. Sommigen hebben een te strak kruis maar slap in de band, etc.
Als je flinke bovenbenen hebt dan zit het al gauw strak in de lies.
Waar zouden baanwielrenners hun broeken kopen? Die lui passen echt niet in ook maar één broek uit de winkel.
_Peter_ schreef:
vr 02 jun, 2023 23:34
Die broeken geven mij het idee dat ik een slecht passende luier aan heb getrokken, dus voor mij waardeloos. Heeft misschien ook te maken met de manier waarop ik op de fiets zit. (danwel lig)
Assos is echt ontworpen voor de sportieve(re) fietser die veel km's maken of echte wedstrijdrijders. Ze zitten ook alleen lekker in een fietshouding maar daar zijn ze dan ook voor bedoeld.
Gotthelife schreef:
za 03 jun, 2023 14:50
Weer een update : Vanochtend nieuwe broek gekocht van het merk Santini - model "Tour de Frande etappe 6" . Prijs was 100 euro. Net thuis van een 30 km tochtje en..... bijna geen ongemak gehad !
Ik heb een winterbroek van Santini. Dat is goed spul, wat mij betreft.
Maar nu iedereen zijn favoriete merk aan het aanbevelen is ... :)
Onlangs het Spaanse merk Etxeondo ontdekt. Heel goed, beter dan de Vermarc's, Sportful's en Castelli's die ik ooit gehad heb (maar Castelli komt heel dicht in de buurt).
Assos zijn echt goede broeken maar belachelijk duur.
Zeem zit er ook niet vast in.
Deze kan meebewegen met het zaakje.