Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1497 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33581 berichten
WillemT schreef:
vr 02 jun, 2023 22:00
Iets zuidelijker. Ik heb de foto gemaakt tijdens onderstaande driedaagse fietstocht vanuit Bergen op Zoom.

RondjeWesterschelde.jpg
Dan zal het wel ergens tussen Zoutelande en Middelburg zijn. Daar staan ook allerlei van dit soort boerderijen tegen de duinrand aan. Alleen meestal vermomd als vakantiepark.. :?
Zoutelande is warmer dan Domburg
Volgens het kaartje tussen Zoutelande en Vlissingen, maar niks gevonden wat erop lijkt. Wat wemelt het daar van vakantieparken.
Het is inderdaad tussen Zoutelande en Vlissingen.Vanwege de vele vakantieparken vond ik dit juist daarom zo mooi. Een authentieke boerderij in een sfeervol en ongeschonden landschap. Maar helaas: toen ik voorafgaand aan het plaatsen van de foto eens met Streetview keek bleek e.e.a. "stevig" gemoderniseerd. Er is een hele grote schuur geplaatst en het huis met de vier kleine raampjes is verworden tot een steriele witte blokkendoos. Weg sfeer.
Helemaal goed Leon! Ik had mijn reactie op Martin zonet nog wat aangepast om te onderstrepen dat het niet meer is wat het was. Dat is goed op jouw streetview te zien.
Het was een lastige WillemT. Ik had daar al gezocht omdat ik aan de hand van de route geschat dat daar de plek was. Iets verder naar Vlissingen loopt de fietsroute tegen het duin. Iets terug ben je te ver van het duin. Maar ik had het niet herkend.

De volgende foto, een telefoto van 225 mmeq, is op steetview uitstekend herkenbaar, maar waar?
Afbeelding
Volgens mij zien we de kerk van Lanaken met op de voorgrond het industrieterrein Celanese, vanaf hier
Hoe heb ik dat gevonden? Zoeken op 19e-eeuwse kruiskerk en hoogspanningsmasten in regio Zuid-Limburg
Goed zoekwerk!
De streetviewfoto is schijnbaar 5 minuten later op de dag genomen, want de wandelende man was die dag al een stukje verder. :D
Jij bent.
Bedankt! Hieronder de volgende:
molen.jpg
Een molen met z.g. Fauëlwieken, dat is "De Drie Koornbloemen" in Schiedam. Kan geen url op m'n smartphone kopiëren.
Met die voormalige brandweerkazerne kun je een verdwijntruc doen op Streetview. Laat je gele poppetje op de Zijlstraat vallen:
https://goo.gl/maps/1yXLDqWrcBxhyM11A
en je ziet als je naar het zuidoosten kijkt de kazerne. Doe nu een stap naar de kazerne toe en tadaaa! Nieuwbouw.
WillemT staat op de hoek van de St. Pietersteeg en de Verbrande Erven niet naar De Drie Koornbloemen te kijken, maar naar De Vrijheid:
https://goo.gl/maps/KuLunAaNQgxNsurp7

Groetjes,

Carl
Goed gevonden Carl (EDIT: je woont in Schiedam zie ik nu :lol:). De molen en de voormalige brandweerkazerne waren de aanknopingspunten. Nu staan er huizen. Streetview geeft inderdaad ook een blik in het verleden. De volgende is voor jou.
WillemT schreef:
zo 04 jun, 2023 18:50
De volgende is voor jou.
Dank je. In welke gezellige buurt vond ik een goedkoop onderkomen vlak bij het station, omdat ik de aankomst te laat vond om nog op zoek te gaan naar een camping?
hostel.jpg
Weer pech, ik bevond me buiten m'n Zweedse huis waar de computer staat. Ik dacht ook aan De Vrijheid, maar volgens dit hier
https://molendatabase.nl/nederland/mole ... ummer=1108
heeft die molen trapeziumvormige "lateien" boven de stellingdeuren. Lastig om de smartphone in het volle zonlicht te bekijken en dacht ik vanzelf aan De Drie Koornbloemen, omdat die ook een donker molenlijf heeft. Dusss niks.

Nieuwe foto: Brabantstraat in de beruchte omgeving van station Brussel Noord, de wijk Schaarbeek?
De meest huizen hebben balkons op één hoog, dat paarse geval is op twee hoog, dat wordt zoeken....
Martin E. van Doornik schreef:
zo 04 jun, 2023 19:17
Nieuwe foto: Brabantstraat in de beruchte omgeving van station Brussel Noord?
Nee, niet in de buurt.

Groetjes,

Carl
Taunusstrasse, Frankfurt.
Ik geef op, het leek anders wel erg op.
Herstel: Moselstraße, Frankfurt, Hesse.
renel schreef:
zo 04 jun, 2023 19:40
Herstel: Moselstraße, Frankfurt, Hesse.
Daar ja! Ook een nachtje in hostel Five Elements doorgebracht? :)

Groetjes,

Carl