Additionally, paste this code immediately after the opening tag: van Istanbul, Mersin, Cyprus naar Israel - Forum Wereldfietser

van Istanbul, Mersin, Cyprus naar Israel

Komende zomer van Istanbul naar Mersin in Zd.Turkije, dan de ferry naar Cyprus en dan.... (liefst ook per boot naar Israel) maar ik kan niets (meer) vinden en vermoed dat vliegen de enigste optie is...?
Tipt...?

Graag reactie naar Gijs van Hulst
Zelfde plan voor herfst.
Dit voorjaar nog een boot naar Haifa gevonden maar deze week niets meer. Cyprus-Libanon is nog altijd mogelijk ,moet je wel willen maar 't is dus niet rood . Libanon-Israel dan weer fietsen.
Pier.
'Dansen op een vulkaan', de titel van een musical enkele jaren geleden. In augustus j.l. fietste ik door Israel, komend vanuit Istanbul via Cyprus naar Jeruzalem. Ik moest aan die titel denken maar dan: 'fietsen op een vulkaan'. Niet wetende dat enkele weken later de volkaan tot ontploffing werd gebracht door Hamas. De spanning was fietsend voelbaar. Heet, heet heet, ook dat nog, was de corridor-weg van Tiberias naar Jericho. Droog, soms saai door bezette Palestijnse west-oever. Hoge muur rond Jeruzalem, Bethlehem bezet. Zeer gemengde gevoelens overgehouden aan die, overigens, fantastisch verlopen fietstocht.

De klassieke pelgrimssteden eindelijk bereikt. T.w.: Santiago met de schelp als symbool, Rome met het kruis en tenslotte Jeruzalem met de palmtak. De palmtak die vrede en vooral hoop symboliseert.
Gijs.van.Hulst schreef:
vr 03 nov, 2023 11:38
De palmtak die vrede en vooral hoop symboliseert.
Inderdaad. En, als ze direct na WO 1 een klein beetje naar T.E. Lawrence hadden geluisterd was het vandaag de dag misschien nog waar geweest ook :| .