Additionally, paste this code immediately after the opening tag: post eens een foto van je vakantiefiets - Pagina 9 - Forum Wereldfietser

post eens een foto van je vakantiefiets

3749 berichten

Mooie fiets :D

Leon schreef:
bert sitters schreef:Dit is mijn nieuwe "Rommel" fiets!
Bert de foto is niet te zien. Je bedoelt deze
Afbeelding
Leon

Mooie fiets, je zou wel 'snel' gaan... hihi

Groet, Rena :wink:

Van '93 t/m '03 mijn vaste vakantiefiets, een Koga Alloy Randonneur. Mocht zelfs mee naar m'n 1e PBP.

Afbeelding

Mijn huidige vakantiefiets, met een Fahrradmanufaktur Frame:

Afbeelding

Het frame wordt ergens deze zomer vervangen door een Bob Jackson frame.

Voor vakanties dichtbij wil ik nog wel eens mijn brevettenfiets nemen, een Bioracer:

Afbeelding

Ik zal mijn fiets ook maar eens laten zien.

http://picasaweb.google.com/hendrickx.m ... Expedition

snel een aantal foto's genomen in de veranda. Ik zal dit album onderhouden als ik eens vakantiefoto's heb genomen.

Hallo!

Eergisteren ben ik met m'n oude fiets m'n nieuwe Avaghon op gaan halen in Wageningen. Hierbij een foto van oud (rechts - Giant Expedition 28" alu, 52 cm.) en nieuw (links Avaghon series 26" staal, 48 cm.).

Afbeelding
Het gelzadel op m'n nieuwe fiets is alweer vervangen door een Brooks...

Gudrun
Het duurde even maar daar is hij dan:

SANTOS 26" TravelMaster - S1

Afbeelding

De eerste 4000km zitten er al weer op. Op de 3 lekke banden na eigenlijk niks dan lof over deze nieuwe fiets.

Mijn 'oude' Giant Tourer met roller breakes hoeft nu nooit meer de bergen in, de afdalingen zullen dus wel minder spannend worden ... Die gaat met 24.000km op de teller nu z'n oude dag slijten als woon werk fiets.

A Travelslave

Mijn nieuwe aanwinst: Vittorio Rando Rohloff. Net op tijd klaar om er mee naar Noorwegen te vertrekken.


Afbeelding


Afbeelding

En hier is dan mijn nieuwe reisfiets! 8)

Het is een santos travelmaster 26 inch. Hij heet Sammy naar mijn overleden lievelingskat. Heb nu 1200km op de teller en vind hem fatastisch, hij zit als gegoten. Lekker stijf frame, reageert precies op wat ik wil. Brookszadel, xt versnelling en hydraulische remmen van magura blijven er ook in. Minpuntje was het lekrijden van de Schwalbe marathon supreme banden na al 700 km. Geen glas of doorn te vinden in de buitenband. :roll:

afbeelding volgt nog!
En hier is 'ie dan! Compleet verzorgd door ezfotografie! ;)

Afbeelding

Blanche, je kunt niet image-linken naar een pagina, je moet echt een jpg-je hebben.

Als ik op bovenstaande link klik, dan kom ik namelijk op een pagina terecht.

Zoals ik het zie, kun je niet linken naar je foto op space.

Fiets van m'n vriend (well, van z'n vader actually) en mijn fiets. Tot nu toe een rondje van slechts 170 km gemaakt (wel meteen windkracht 7 gehad en bakken met regen meegemaakt). Over 2 weken gaan we ermee naar Berlijn :) Eerste tocht, vandaar de minder professioneel-heid van onze brikjes :P

Afbeelding

Dat moet zeker gaan lukken. En als het echt bevalt kun je altijd nog sparen voor iets sportievers.

Erg leuk topic

Ik heb alle foto's bekeken en ik vind het erg leuk om de verscheidenheid aan fietsen te zien.

Ik zal voor ik aan mijn reisbegin nog een foto maken van mijn nieuwe aanwinst en tevens eerste vakantiefiets.

Afbeelding
http://picasaweb.google.com/knijtert/2007_07_08


Als het goed is kan ik donderdag eindelijk dan toch aan de reis beginnen... 8)

KM Terraliner Oval bj. 2000
Brooks Conquest zadel, Blackburn dragers, Bach tassenset

Afbeelding

Frankrijk, Ain/Jura

Na mijn Giant Expedition van ca 30 jaar oud dit voorjaar, na de Groene Valeienroute, met pensioen te hebben gestuurd, heb ik op Marktplaats een 2 jaar oude Koga Randonneur aangeschaft.
Inmiddels voorzien van wat extra's en als laatste aanpassing een kransje 13 tussen de 14 en de 12, en de 11 weggelaten.

Er moet en er zal ca 35 kg bagage mee, dus dan heb je wel 4 voortassen nodig :lol:

Heb er al een klein tochtje van ca 400 km mee gemaakt, en dat ging uitstekend.
Voor de a.s. Hanze route toch maar overgestapt op 42 mm brede Marathon XR, waar ik niet echt van merk dat ze zwaar zouden lopen. Maar ja zwaar lopen deed ik zowiezo al....... :roll:

Te bezichtigen volgende week op de nazomerbijeenkomst.

Tot dan

Jans





Afbeelding

Ik hoef er niet mee te fietsen dus mijn zegen heb je. Zolang je plezier hebt zal het allemaal wel meevallen. Toch ben ik wel benieuwd naar jouw paklijst.

groet,
Robbert

Hallo Robbert,

Uiteraard heb ik een paklijst en geloof me die verschilt echt niet veel van alle andere paklijsten die hier al voorbij gekomen zijn.
Ik heb geen driedelige pakken, geen 6 paar schoenen, geen badlakens van badstof size 1,5 x 3 meter of zo.
Ik weet best waar het in zit. Begint bij een tent(je) van 5 kg. Maar lekker ruim en de fiets kan er zo in worden gereden. Model ongeveer als de Monolith van Vaude, maar deze heet saffier en komt van de Vrijbuiter.

Stoel: 2,5 kg. Want de rug wil niet meer zo best, heerlijk de oude botten 's avonds uitstrekken..... :wink:

Slaapzak 1,8 kg, dons , maar met katoenen tijk en getest tot -15 graden.

Stuurtas 3,5 kg compleet. Camera,telefoon ,laders, enz.enz.

Gereedschap en onderdelen, mijn zwakke punt: ik moet volledig self supporting zijn : dus 3 kg

Keukenspullen en kampeerhulpmiddelen 3 kg

toilettas 1,5 kg, want ik begin met volle flessen douche-spul, tandpasta etc. etc. Scheren met batterijapp. Helaas ook voor 3 weken 400 gram medicijnen. Daardoor zal ik nooit een echte wereldfietser meer worden. Medische beperkingen heet zoiets.

2 boeken, wat kaarten en route beschrijvingen, schrijfspul etc: 2,5 kg

Heftig is/kan ook de hoeveelheid drinken en eten zijn. Normaal heb ik op een redelijk zomerse dag 4,5 liter water bij me en dit is op zo rond de middag. Ben een vreselijke natlap. Dus ook altijd wat extra flesjes cola oid bij me. Weer een kilo.
IJzeren voorraad voedsel , toch al gauw 1,5 kg.

In mijn totaallijst kom ik zo zomaar op ruim 35 kg. Maar daar zit dan ook alles in, tot de tassen ( hele oude, dus licht vergeleken met de moderne rode en gele en glimmende) , de kleding en schoenen die ik aanheb, de reservebril de plastic zakken en ga zo maar door.

In het voorjaar heb ik dit allemaal ook meegesjouwd tijdens de Groene Valeientocht. 2275 km in 20 dagen, dus ik kom er wel.

Is eigenlijk een hele goede training, meer meenemen, dan moet je ook harder werken. Deze wijsheid is me vroeger al eens door een wijze oude man meegegeven: waarom zo racen op een racefiets, pak toch gewoon een ouderwetse transportfiets van 30 kg met 40 kg bagage en ga daar een stuk mee fietsen, net zo effectief.... :?:

Veel van de spullen zijn onhandig in te pakken, dus vandaar de oplossing van 2 extra voortasjes voor slaapzak en regenkleding( Agu secco en rainlegs)

Als iemand iets nodig heeft tijdens het nazomerweekend, vraag het mij even, grote kans dat ik het bij me heb..... :lol:

Tot volgende week

Jans

Jans Kinds schreef:
Als iemand iets nodig heeft tijdens het nazomerweekend, vraag het mij even, grote kans dat ik het bij me heb..... :lol:

Tot volgende week

Jans
OK collega WF's we kunnen nu eindelijk eens licht trappen en de helft van onze spullen thuis laten. Jans Kids zorgt voor de bevoorrading. :wink:

Vikingar schreef
OK collega WF's we kunnen nu eindelijk eens licht trappen en de helft van onze spullen thuis laten. Jans Kids zorgt voor de bevoorrading.
Maar ook Imeere
Als mensen vanaf Rotterdam willen fietsen maar het toch wel een eind vinden kunnen eventueel hun spullen droppen bij mij. Het rijdt toch wat gemakkelijker zonder gewicht. Ik rijd vrijdagavond vanaf Simonshaven (in de buurt van Rotterdam) met de auto en het eten naar Kootwijk. Wil je dus wat gewicht kwijt kun je het bij mij droppen voor donderdag avond. Je kunt me bereiken op 06 10668298.
Dus als ik goed begrijp is er binnen WF plaats voor commerciele activiteiten om spullen van WF-ers van a naar b te brengen.

Vroeger hadden we van Gend en Loos.... :lol:

Groet

Jans