Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Trans Am USA per e-bike - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Trans Am USA per e-bike

Wel zo makkelijk is het wel. Een bosch accu in Europa is dezelfde als in Amerika. Ik heb een Riese Muller met interne accu. Dus als je een bosch accu koopt in Amerika, past die gewoon in mijn fiets.Software is ook hetzelfde. Enige is dat in Amerika de fiets 20 miles per uur gaat, en hier 25km, maar dat heeft geen enkele gevolg voor de accu, die past gewoon.
Flix schreef:
di 23 mei, 2023 02:11
Ik heb mijn fiets laten verschepen door een cargo agent op SPL. Zou eerst per zeevracht (uit Rotterdam) gaan, maar om onduidelijke redenen werd 'de boot gemist', en is de fiets per vrachtwagen naar Köln/Bonn verstuurd, en daar op een vrachtvliegtuig naar New York gezet. Een Apple AirTag aan de fiets was wel heel fijn, want daarmee zag ik dat het fout ging, en uiteindelijk zag ik 'm naar de Köln/Bonn bewegen, op het vrachtplatform aankomen, en even later zag 'm in New York staan. Geeft een boel zekerheid in dit nogal lastige gedeelte van het hele avontuur.
Hallo,

Nog een vraagje over het transport. Ik wou dus gewoon accu's in Amerika kopen, maar twijfel toch of het wel werkt. Ook kosten ze wel veel geld en je moet ze dan ook weer verkopen. Kan dus misschien beter gewoon de hele fiets met batterijen verschepen, zoals jij het deed. Mag ik vragen met welke bedrijf je het deed, en heb je ook een website of email adress?

En waar wordt de fiets afgeleverd? gewoon bij een hotel in new york, of bij een ophaalput of zo? Ik zelf ga denk ik ook gewoon vanaf New York toch maar beginnen en de hele continent doorkruisen. Heeft ook wel iets: Beginnen in het oosten met de appalachen bergen, dan de praires en de rocky mountians en dan het zuidwetsen met de woestijnen enzo. Heb ongeveer 10 weken de tijd dus moet lukken.
Fiets-avontuur schreef:
di 21 nov, 2023 16:12
Flix schreef:
di 23 mei, 2023 02:11
Ik heb mijn fiets laten verschepen door een cargo agent op SPL. Zou eerst per zeevracht (uit Rotterdam) gaan, maar om onduidelijke redenen werd 'de boot gemist', en is de fiets per vrachtwagen naar Köln/Bonn verstuurd, en daar op een vrachtvliegtuig naar New York gezet. Een Apple AirTag aan de fiets was wel heel fijn, want daarmee zag ik dat het fout ging, en uiteindelijk zag ik 'm naar de Köln/Bonn bewegen, op het vrachtplatform aankomen, en even later zag 'm in New York staan. Geeft een boel zekerheid in dit nogal lastige gedeelte van het hele avontuur.
Hallo,

Nog een vraagje over het transport. Ik wou dus gewoon accu's in Amerika kopen, maar twijfel toch of het wel werkt. Ook kosten ze wel veel geld en je moet ze dan ook weer verkopen. Kan dus misschien beter gewoon de hele fiets met batterijen verschepen, zoals jij het deed. Mag ik vragen met welke bedrijf je het deed, en heb je ook een website of email adress?

En waar wordt de fiets afgeleverd? gewoon bij een hotel in new york, of bij een ophaalput of zo? Ik zelf ga denk ik ook gewoon vanaf New York toch maar beginnen en de hele continent doorkruisen. Heeft ook wel iets: Beginnen in het oosten met de appalachen bergen, dan de praires en de rocky mountians en dan het zuidwetsen met de woestijnen enzo. Heb ongeveer 10 weken de tijd dus moet lukken.
Kijk eens naar propel bikes, die zitten in Brooklyn NY en Long Beach California. Is diverse keren in Nederland geweest om naar de infrastructuur te kijken. Hele relaxte gast en wellicht kan je in NY iets van hem kopen en het in Long Beach weer inleveren.

https://www.youtube.com/@Propelbikes

https://propelbikes.com/get-in-touch/

FOUNDED

In 2011
by Chris Nolte

LOCATIONS

Brooklyn NY, Long Beach CA & Wilmington DE

Why We Exist WHY WE EXIST

E-bikes can transform transportation
as we know it, and enrich a lot of lives

What We Sell WHAT WE SELL

Pedal-assist electric bikes, only if they
meet our standards

Who We Serve WHO WE SERVE

People of all ages, literally all over
the world (but mostly in the US)
Fiets-avontuur schreef:
di 21 nov, 2023 16:12
Kan dus misschien beter gewoon de hele fiets met batterijen verschepen, zoals jij het deed. Mag ik vragen met welke bedrijf je het deed, en heb je ook een website of email adress?
Het voordeel van de hele fiets verschepen is dat de accu dan geldt "Li-ion Batteries Contained in Equipment" met als code UN3481 ipv UN3480; en hier gelden iets relaxtere eisen voor.
Maar het blijft een hele dure grap; met de boot in een container zou het 400+ euro zijn, en met het vliegtuig werd het 700+ euro (weet niet meer precies de prijs). Dus voor terug heb ik de accu ingeleverd bij een fietswinkel ter verwerking, ipv naar huis gestuurd, gezien de kosten.

Ik heb de fiets opgehaald van het vracht areaal van JFK, aan de noordkant van het vliegveld. Met de taxi naar toe, maar bleek dat ik elders nog een inklaringsstempel moest halen, dus moest ff met de bus op en neer naar een of ander douane bureau. Al met al ging alles toch vrij soepel.

Het bedrijf waarmee ik de fiets heb verstuurd, kan ik niet echt aanraden. Want hoewel het allemaal goed is gekomen, ging het bijna mis omdat ze volgens mij gewoon vergeten waren mijn fiets op de vrachtwagen naar Rotterdam te zetten. Daarna was de boot geen optie meer, want zou te lang duren, en werd het het vliegtuig. Ik heb me geconcentreerd op mijn fiets over de plas te krijgen, en daarom geen zaak gemaakt van de meerkosten per vliegtuig. Want het was hun fout, en zij kwamen de afspraken niet na, en dientengevolge hadden zij voor de meerkosten moeten opdraaien.
Daarom wil ik het betreffende bedrijf eigenlijk liever niet eens noemen, maar oké, het was 'Worldwide Baggage Services' op Schiphol Zuid.
En nog een puntje als je je eigen fiets en accu meeneemt: check ff off de charger ook geschikt is voor de 110V/60Hz die ze in de VS gebruiken.
Flix schreef:
vr 24 nov, 2023 15:38

Maar het blijft een hele dure grap; met de boot in een container zou het 400+ euro zijn, en met het vliegtuig werd het 700+ euro (weet niet meer precies de prijs). Dus voor terug heb ik de accu ingeleverd bij een fietswinkel ter verwerking, ipv naar huis gestuurd, gezien de kosten..
Bedankt voor je reactie. In Amerika ksot een 625 tube ongeveer 700 dollar. Dus 1400 dollar voor twee stuks. Als ik er de helft minimaal ervoor terug krijg dan kost het me maar 700 dollar. Voor dat geld is het denk ik niet waard om alles te verschepen, maar gewoon in amerika twee 625 battery te kopen en dan weer verkopen.